❤️4

215 11 2
                                    

"Abang! "

Imani terus peluk tengkuk Aniq bila gambar ultrasound dalam tangan Aniq terpapar pada ruang mata dia. Menggigil tubuh Imani sekarang ni.

"Ops.. Sayang.. Sayang.. One more important thing you must know. Sebelum tu.. Please.. Pelase.. And please.. Behave yourself.. Okay baby? "Aniq betulkan kedudukan Imani atas pahanya.

"Sorry.. Thank you for reminding me. "Imani gigit bibir bawah tanda dia rasa bersalah.

"No biggy sayang.. Ok.. Pasal apa yang doktor cakap tu.. Abang nak sayang ready betul-betul dulu. "Tangan kanan Aniq peluk erat pinggang Imani sambil tangan kiri capai tangan kanan Imani. Aniq genggam erat tangan halus itu.

"Doktor cakap.. Kandungan sayang maybe takkan bertahan lama. Tapi..."Dengar sahaja berita itu, Imani terus peluk balik tengkuk Aniq. Dia tarik rapat tengkuk itu ke wajahnya.

"Tapi apa abang? "Dalam esak Imani masih mahu tahu.

"Tapi.. Kandungan boleh diselamatkan if this clingy mommy-to-be has a big effort to keep this baby. Doktor cakap dekat abang... Doktor tak boleh nak buat apa.. Sayang yang kena betul-betul jaga this baby. "Aniq letak tangan kirinya pada perut Imani.

"Can you promise me that one thing? "Aniq tarik Imani dalam pelukan.

"Of courselah abang.. Baby ni baby Janan.. Mestilah Janan kena jaga.. Lama kita tunggu.. Walaupun tak sehebat dugaan Nabi Zakaria.. Tapi tetap sakit rasa tu. "Imani membalas pelukan itu tanpa teragak-agak.

"Sayang ok pasal ni? Sayang tak sedih? "Soal Aniq menguji isterinya.

"Abang... "Imani tolak tubuh Aniq menjauh. Kedua belah pipi Aniq dia usap lembut guna hujung jari.

"Kenapa nak sedih bila Allah dah kurniakan satu nilmat paling indah dalam hidup kita? Kita yang kena bersyukur sungguh-sungguh sebab Allah dah makbulkan doa kita dekat Makkah hari tu.. Ok? "Imani cium dahi Aniq lama.

Terpejam mata Aniq merasai hangatnya ciuman seorang isteri. Mengalir air mata dia dengar tulusnya hati seorang Janan Imani. Sungguh.. Dia tak mahu lagi kehilangan bidadari syurga dia yang satu ni!

"I love you, sayang.. Daaiman.. "Aniq tersenyum puas.

"Abadan abada.. "Imani tarik kepala Aniq ke dadanya.




💮💮💮💮💮



Imani tarik nafas, dalam sebelum dia mengeliat. Telefon tepi bantal dia capai lalu skrin dinyalakan.

6:15 pagi.

Imani bangun lalu sikat yang terletak sekali telefon dia ambil. Dia sikat rambut bagi lurus lalu getah pada pergelangan tangan dia tarik.

Sikat diletakkan di tempat asal. Sekarang... Dia perlu kejut Aniq. Pak cik tu kalau tak dikejut... Sampai ke sudah dia tak bangun. Liat ya amat!

"Abang... Abang baby... Bangun. Dah, subuh. "Imani tepuk lengan Aniq beberapa kali.

Aniq tarik nafas dalam. Tapi mata masih tertutup. Maknanya..

Dia masih mahu sambung tidur.

"Abang... Bangunlah.. Abang kerjakan hari ni.. Janan tak siapkan baju abang lagi.. Bangun eh? "Imani gosok belakang Aniq.

Aniq cuma gerakkan bebrapa tubuh badan. 'Ya Allah.. Suami siapa la liat sangat nak bangun subuh ni! ' Imani pusingkan matanya ke atas. Menguji kesabaran Encik Aniq Azizi nih.

Janan Imani Raya! ✔Where stories live. Discover now