Ben:
Emese kirohant a szobából. Távoli ajtó csapódásból ítélve kirohant a házból is. Elszúrtam. Végérvényesen elszúrtam. Az lesz a legjobb, ha haza megyek, és elfelejtem.
- Mik a tervei? - kérdezte Hajnalka, mikor leértem a lépcsőn.
- Haza megyek, és igyekszem elfelejteni - mondtam a padlónak.
- Feladja? - kérdezte Máté.
- Muszáj. Elrohant, nem beszél velem.
- Várja ki a végét - simogatta meg a karom a nő. - Jöjjön, főzök egy teát.
- Nem szeretnék zavarni.
- Nem zavar. Emese zaklatott. Kisétálja magát, aztán tudnak beszélni. Mradjon.
- Biztos jó ötlet ez?
- Ne aggódjon. Minden rendbe jön - tólta elém a teát.
Beszélgettünk még kicsit hármasban, mikor el kezdett szakadni az eső.
- Már három órája elment - aggodalmaskodott a nő, mikor kinézett az ablakon.
- Elmegyek érte - vette kezébe Máté az esernyőt.
- Tudod, hol keresd?
- Pontosan tudom, hol van - mosolygott a férfi.
- Nagyon jóban vannak, ugye? - kérdeztem.
- Igen. Különleges a kapcsolatuk.
- Ön szerint megbékélt?
- Nem tudom. Emese soha nem hozott haza még senkit. Nem nagyon tudok arról, hogy lett volna valaki az életében. De ezt majd ő elmondja. A lényeg, hogy nem tudok ebben tanácsot adni, mert nincs tapasztalatom, mi zajlik most benne.
- Ezek szerint, neki ez az egész helyzet még új.
- Igen. Ezért is érintette ennyire mélyen. Meg fog békélni, csak az a kérdés, mikor.
- Mit tehetnék?
- Beszéljen vele. Nyugtassa meg, hogy nem sürgeti. Biztosítsa róla, hogy nem sürgeti.
- Ez alap.
- De ő ezt nem tudja.
- Eddig se sürgettem.
- Jaj, Istenem. Fiatalok. Miért gondolja, hogy ő tudja, mi jár a maga fejében? Elmondta?
- Nem.
- A lányom nem gondolatolvasó. Csak akkor fogja tudni, hogy mi jár a maga fejében, ha elmondja neki.
- Ez igaz - ismertem be.
- Akkor hajrá!
Amy és az édesapja egy óra múlva értek haza. Amy teljesen elázott és reszketett, anyira fázott. Az édesanyja elzavarta lezuhanyozni, majd felment hozzá. Pár perc múlva jött vissza.
- Vigyen fel neki teát - szólt rám.
- Én? - teljesen meglepett.
- Igen. Kicsit megfázott, vigyen fel neki teát, meg ezeket - nyomott a kezembe még pár gyógyszert.
Nagy levegőt vettem, és felmentem. Az ajtó előtt megálltam, és pár másodperc múlva bekopogtam.
- Bejöhetek? - kérdeztem félve.
- Persze - mondta.
- Anyukád ezeket küldi - tettem le mindent az éjeliszekrényre.
- Köszönöm - ahogy a pohárért nyúlt, a keze reszketett.
- Várj. Segítek - kaptam azonnal a pohár után, mielőtt a forró teát magára burította volna.
- Fázom - suttogta, miután bevette a gyógyszereket, és ivott a teából.
- Szabad? - kérdeztem az ágyra mutatva.
Miután bólintott, befeküdtem mellé, és magamhoz húztam. Reszketett, akár egy kis ijedt állatka. Hallottam, ahogy vacog a foga. Összerezzent az érintésemre, de hagyta, hogy átöleljem. Ahogy simogattam a hátát, elaludt. Fokozatosan enyhült a remegése, és amennyire meg tudtam ítélni, a hőmérséklete is szépen normalizálódott. Nagyon jó érzés volt a karomban tartani. Tudtam, hogy még nem vagyunk túl a dolgon, de már én is kezdtem reménykedni abban, hogy van esélyem egy randira.
Emese anyukája gyakran ellenőrzött minket, mosolyogva konstatálta, hogy bizony nem fogok tudni kimászni a lánya melől egyhamar. Ugyanis Emese belekapaszkodott a pulcsimba, de olyan erővel, mintha az élete múlna rajta.
Annyira nyugodt volt, olyan édesen aludt a mellkasomon. Pontosan oda illet. Nem volt nehéz, sem kényelmetlen ez a testhelyzet. Minden tökéletes volt.
Amy olyan négy óra körül kezdett mocorogni. Belefúrta fejét a mellkasomba, mire kicsit elmosolyodtam. Megsimogattam az oldalát és a karját, mire megborzongott.
- Enned kellene valamit - suttogtam a fülébe, és megpusziltam a halántékát.
- Nem vagyok éhes - morogta.
- Muszáj enned - simogattam tovább.
- Sajnálom, hogy hülye voltam.
- Nem te voltál hülye. Tom volt az, amiért felhozta ezt a fogadást, én pedig azért, mert nem állítottam le. Te nem tehetsz semmiről.
- Most mi legyen?
- Mit szólnál hozzá, ha meggyógyulnál, aztán visszamennénk Londonba, és megejtenénk az első hivatalos randinkat, aztán pedig elmennénk együtt azokra a helyekre, amikről beszélgettünk?
- És utána?
- Nem tudom - vallottam be. - Haladjunk lépésenként. Lehet, hogy a kirándulás végére megutáljuk egymást.
- Ez aztán a pozitív hozzáállás - morogta.
- Csak azt szeretném, ha tudnád, hogy ha nem vagy biztos abban, hogy mit érzel, nem kell kapkodnod. Nem sürgetlek. Csak egy lehetőséget kérek, és időközben te is tisztázhatod az érzéseidet.
- Miért vagy ilyen?
- Mert egyszer már elszúrtam. Nem beszéltem veled erről, hanem a saját fejem után mentem. De most jól akarom csinálni. Be szeretném bizonyítani, hogy én komolyan gondolom ezt az egészet, nem akarok veled játszani.
- Ez jól hangzik.
STAI LEGGENDO
Harc a szerelemért (Befejezett)
Storie d'amoreA nevem Kovács Emese. Budapesten élek a szüleimmel. A Színművészeti Egyetem elvégzése után a Játékszínben kezdtem dolgozni. Aztán jött egy nagy lehetőség. London. Ott kezdődött életem legcsodásabb időszaka. Tudod miért? Olvasd el és meg tudod 😉