Athena'nın gözünden tanrısal göz yaşları az ve yavaşça aktı. "Dionysus çok üzülecek." dedi.
"Onu severdim. Herkesi eğlendirmesini başarırdı. O, şarap ve eğlence Tanrısıydı."
Sengisuss'un yarı tanrısal kıskançlık damarı kabardı. İkisinin bir geçmişi olup olmadığını düşündü. "Sevgili miydiniz?" diye hiç düşünmeden, patavatsızca sordu.
Athena, başını sağ sola sallayarak "hayır." dedi.
"Ama iyi arkadaşımdı."
Sengisuss, aklına gelenden ve dediğinden utandı. "Üzülme!" dedi.
"Onu Hades'ten en önce bulamamış olsak da Hades'in yeraltı dünyasını bulup başına yıkacağız ve Dionysus'un oğlunu oradan çekip alacağız."
Athena, Sengisuss'un bu sözleriyle moral buldu. Tanrısal göz yaşlarını sildi. Kaşlarını çatarak dişlerinin arasından "alacağız!" dedi.
Araya Apolline girdi. "Şimdi ne yapacağız?" diye sordu.
Athena, başarısızlıklarına rağmen gülümsedi. "Benim şehrime gideceğiz." dedi.
Sengisuss, itiraz etmek için ağzını açmıştı ki karşılarına kocaman, altın renkli, insanları korkudan tir tir titretebilecek bir ejderha çıktı.
Ejderhanın kanatları çok geniş, ağzı çok büyük, dişleri de pek keskindi. Pençeleri de çok büyüktü ve keskindi.
Sengisuss, ejderhadan korkmamış ama az biraz ürkmüştü. Bu ejderhayı nasıl avlayabileceği ile ilgili aklında bir fikir oluşmamıştı. Endişeyle Athena'ya "Nasıl kurtulacağız?" dercesine baktı. Aklına bir fikir geldi. Bir pegasus daha çağıracak gücü kendisinde buldu ve ıslık çaldı.
At, kısa sürede göründü.
Athena, Sengisuss'un aklından geçeni tanrısal bakışıyla anladı. Kılıcını çekti ve atın üzerine atladıktan sonra "Apolline!" dedi.
Apolline, kaşlarını çatarak kanat çırpan ejderhaya bakarken "efendim?" dedi.
"Şu çirkin suratlının iki büyük gözüne iki ok sallayıver."
Apolline "tamamdır." dedi ve sadağından iki ok çıkardı. Art arda yayı ile fırlattı.
Ejderha iki oktan da kaçabildi. Apolline'nin diğer on okunun dokuzundan kaçtı. Birisi sağ gözüne saplandı.
Ejderha, acı içinde kükredi ve ağzından Athena'ye doğru alevler çıkardı.
Athena, alevleri kılıcıyla ortadan ikiye yardı ve arasından geçti. Ejderha ile burun buruna geldi. Ejderhanın bir pençe darbesiyle atın karnı yarıldı. Athena, heybetli pegasus'un üzerinde tutunamadı. Atın üzerinden savruldu ve boşlukta kaldı. Aşağıya doğru elinde olmayan nedenlerle süzülmeye başladı. Birden kendisini Sengisuss'un güçlü kollarında buldu. Onu kurtardığı için teşekkür edercesine dudağına bir öpücük kondurdu gülümseyerek.
Sengisuss, denizin üzerinde savaştıklarını hatırladı. Athena'yı önüne oturttu. Atın üzerinde ayağa kalktı ve ejderhaya baktı. "bunu nasıl yenebiliriz?" diye Athena'ya sordu.
Athena, nasıl öldürülebileceğini biliyordu ama bunun için de Apolline lazımdı. Athena bu yüzden Apolline'ye baktı.
Apolline, yayını beline takmış ve kılıcını eline almıştı. Ejderhaya doğru sallıyordu.
Athena, "yayını al eline!" diye bağırdı.
Apolline, Athena'nın söylediğini duydu ve ejderhadan uzaklaşarak yayını omzundan tekrar eline aldı. "Şimdi ne yapacağım?" diye bağırarak sordu. Athena tekrar bağırdı.
"İlk önce gören gözüne sonra kalbine ok at!"
Apolline "anlaşıldı!" diyerek yayını gerdi ve okunu fırlattı.
Ok, ejdarhanın gözünü ıska geçerek gözünün hemen altına saplandı.
Apolline, atını son anda çekerek büyük bir darbe almasını önledi. "Onu yere çekmeliyiz!" diye bağırdı.
Sengisus, hala atın üzerinde olduğu için Apolline'nin isteğini yerine getirebileceğini düşündü. Atın üzerinden ejderhanın üzerine doğru sıçradı. Ama kılıcını ejderhaya saplayamayıp sadece vücudunda bir kesik yaratabilince kendini boşlukta buldu. Hiçbir yere ve hiçbir şeye tutunamadı. Denize düştü.
Sengisuss, düştüğü suyun yüzeyine hemen çıktı. Sonra birden suyun altına doğru çekildi. Kendisini çeken güce baktığında köpek balığı kuyruna sahip olan, kel kafası arkaya doğru uzanan bir yaratık gördü. "Bana dokunmaya cesaret edebilen bu densiz de kim?" diye kendisinin denizlerin Tanrısı Poseidon'un oğlu olduğunu belli etmek istercesine bağırarak sordu.
Yaratık, Sengisuss'un dedikerine aldırış etmeyerek onu denizin derinliklerine kadar çekti.
💧Bölüm Sonu💧
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gök Gözlü Athena (+18) (Ara Verildi)
FantasiaPoseidon'dan sonra yeni bir Mitolojik Kurgu ile karşınızdayım. :) #9- Mitoloji 26/05/2020 #4- Mitoloji 21/06/2020