Bruno s Maťom vošli do prednej časti hlavného stanu, ktorá defacto slúžila ako spoločenská miestnosť. Usadili sa k Johanovi s Miltonom na debny a rozkladacie stoličky. Aki sa vzadu za plachtou práve tlačila niekoľkými porciami a podľa zvukov to museli byť hotové orgie obžerstva.
Bolo očividné, že sa k niečomu chystá. Stôl, či vlastne niekoľko krabíc zrazených dokopy, bol zaprataný bojovou výstrojou a výzbrojou, sumkami, muničnými debnami, balistickou ochranou, čistiacim náčiním, olejmi a vysielacou technikou.
Všetko bolo staré a pozbierané, kde sa dalo, i tie vesty v sebe už mali niekoľko dier, snáď este z čias okupácie Afganistanu Sovietskym zväzom. Ležali pre nimi staré granáty s bielym fosforom a fejkové Čínske kalašnikovy Type 56, otlčené ale stále spoľahlivé, ktorých u mali tucet. Zohnať zbrane sa tu dalo jedným vrzom, ak človek vedel na koho sa obrátiť. Alebo si zahrať hru, zabi si svojho mudžahída, obzvlášť populárnu.
„Takže, o čo ide? Som samé ucho," ozval sa Maťo a prekrížil si ruky.
„Chystáme sa zajtra do dediny. Dostali sme jeden kšeft. Konečne po dlhej dobe," odvetil Milton.
„Tak sem s tým," prikývol Maťo. „Takže, môžem vedieť detaily?"
„Vec sa ma tak, že Severná aliancia sa za niekoľko dní chystá udrieť na opevnené pozície Islamského štátu a naša pomoc sa im v minulosti osvedčila," pokračoval namiesto neho Johan. „Američania a NATO dávajú od celej záležitosti ruky preč, nie sú ochotní nasadzovať svoje jednotky na tak strategicky bezvýznamné miesta. Preto sa obrátili na nás."
„Naša úloha bude útok zo zálohy, pôjdeme v prvej línií. Ich rady sú zložené z ľudí, takže pár ghúlskych rúk by sa im hodilo," dodal Bruno.
„A je náš klient spoľahlivý?" spýtal sa Maťo znalý tohto biznisu.
„S plukovníkom Severnej aliancie máme dobré vzťahy. Financuje ich istý ctihodný šejk z Kábulu, o peniaze sa báť nemusíme," uistil ho Johan.
„Pravdou je, že my máme od profesionálov ako ty s Natašou, ďaleko. Takže sme mysleli, že by bolo fajn, keby ste sa k nám pripojili na tento záťah," povedal Milton.
„A prečo nie? Beztak ma tu už žrali mrle," odvetil Maťo takmer bez váhania. „Tak platí, ideme do toho s vami."
„A to len tak?" podvihol obočie Bruno. „Zdá sa mi, že súhlasíš príliš ľahko."
„Kdeže, nie len tak," odvetil mu na to razom Maťo. „Proste vám nechcem zostať niečo dlžný. A som si istý, že ani Nataša s Aki nie."
„Ani ranu do zátylku, všakže, ty chmuľo iniciatívny?" podpichoval ho Milton.
„No, keby sa ti chcelo..." zazubil sa Maťo nebezpečne na Bruna.
„Kurva, tak to ani omylom!"
YOU ARE READING
Necropolis |3|: Z krvi zrodená ✅
VampireVojna sa skončila a svet už nie je taký, ako predtým. Ghúlovia teraz žijú medzi ľuďmi a zdá sa, že starým časom, kedy pre boli pre nich iba potrava je koniec. Hoci to má od dokonalosti ďaleko, je to prísľub lepšej budúcnosti. Lenže nič netrvá večne...