"Apa khabar......."
.
.
."Roxane."Ujar Zephyr dengan senyuman yang tidak lekang di bibir.
Asap tebal yang tadi mengganggu pandangannya sekarang mulai menghilang.
Kelihatan sosok tubuh seorang gadis berambut merah dengan arus elektrik mengelilingi tubuhnya.
Anak matanya tertumpu tepat pada Zephyr yang sedang terbang di udara.
Bibirnya mengukir senyuman senget.
"Kau ni kalau tak buat hal tak sah."Kata Roxane sambil menggaru-garu lehernya yang gatal.
"Ceh,cakap macam kau tu suci sangat."Perli Zephyr dengan senyuman bangganya.
"Ye lah labu."Balas Roxane dengan selambanya.
"KAU-"Zephyr yang terlihat penuh amarah itu terus melibas rantai besi yang sangat besar tepat ke arah Roxane yang sibuk mengorek telinganya.
"Hmm?"
Roxane dengan cekapnya memegang rantai milik Zephyr itu seolah-olah ia merupakan tali biasa.
"Rasakan!"Jeritnya lalu kelihatan arus elektrik yang sangat kuat digabungkan dengan api yang membara mengenai rantai besi itu.
Zephyr membulatkan matanya seketika sebelum dia dengan pantas melepaskan rantai tersebut.
"Cis!"Gumam Roxane lalu mencampakkan rantai besi yang perlahan-lahan berubah menjadi debu lalu hilang ditiup angin.
"Cuba tengok kalau kau boleh elak ni."Ujarnya sambil tersenyum lalu membuka telapak tangannya yang memperlihatkan satu kiub heksagon dengan arus elektrik yang mengelilinginya.
Tiba-tiba tangan kanannya memegang satu busur berapi lalu kiub heksagon di tangannya berubah menjadi anak panah.
Dia dengan pantas meletakkan anak panah itu pada busur yang marak dengan api lalu menariknya sambil sebelah matanya ditutup.
"LË FÀRAZÓ HELBÃTH!"Jeritnya lalu anak panah itu tiba-tiba berganda menjadi 8.
Zephyr melihat kelapan-lapan anak panah yang ditembak kearahnya dengan riak wajah terkejut.
Sebelum bibirnya disengetkan sedikit.
Matanya perlahan-lahan dipejam.
"RĒ LÎAS......"
"RØDRÆ MÉÌN!"Teriak Zephyr lalu membuka kedua-dua belah matanya yang telah berubah warnanya menjadi kuning.
Satu pusaran angin yang betul-betul kuat terhasil menyebabkan kesemua anak panah milik Roxane mula bertukar arah.
Namun pusaran angin itu tiba-tiba berhenti menyebabkan Roxane menurunkan bahunya yang menutupi wajahnya untuk melihat apa yang berlaku.
Matanya terbuntang.
YOU ARE READING
The 12 Power Holders
Hayran KurguAli,seorang anak yatim piatu yang tinggal sendirian,hidup sendirian dan membesar sendirian.Dia tinggal dia rumah usang yang terletak di tengah-tengah hutan yang agak jauh dari CyberNova. CyberNova,bandar besar yang terkenal dengan ciptaan teknologi...