Sudah 20 minit mengulangkaji pelajaran, akhirnya Medina mengambil keputusan untuk berhenti. Penat kepala memikirkan jawapan.
Telefon dibelek. Ada dua notifikasi dari telefon bimbitnya. Salah satunya dari orang yang dia sendiri nanti-nati kan.
Dan lagi seorang...
Syakir?
Tangan laju membuka mesej daripada Syakir.
Tengku Syakir Adam
awak okay Medina?Entah mengapa hatinya sungguh terharu dengan sikap dan layanan yang ditunjukkan oleh Syakir. Lelaki itu tidak seperti yang lain, yang hanya mampu menghina dirinya dan melukakan hatinya.
Sedangkan Syakir ada setiap kali dia memerlukan satu pertolongan.
Medina tersenyum. Dia bersyukur kerana ada lagi lelaki yang berperangai seperti Syakir.
Medina Tasnim
ya saya okay. Awak jangan lah risau sangat.Tengku Syakir Adam
Macam mana tak risau kalau awak tak pandai nak jaga diri awak. But its okay, dari situ lah saya kena belajar jadi hero awak kan.Medina tergelak. Dia membiarkan mesej itu tanpa balasan darinya.
Pipi nya sudah kemerahan.
Hati dan jantung juga memainkan peranannya.
Jarinya menekan mesej yang dihantar oleh Trisya.
Trisya Ratna
Woi aku rindu gila gila dekat kau. Sorry semalam aku ada kerja banyak, maklum lah aku kan suka tangguh kerja.Haa ni lah Trisya. Suka menangguh kerja. Nanti siapa yang susah, dirinya juga. Gumam Medina.
Sudah masak dengan perangai Trisya yang satu itu.
Medina Tasnim
Ish kau ni. Lain kali siapkan awal-awal. Tengok sampai mesej aku pun kau lambat balas. Merajuk lah gini.Trisya Ratna
Alololo baby kita ni. Haha sorry lah. Waktu hari first kau dekat sekolah sana sampai hari ni tak dengar lansung khabar kau. Nasib hari ni juga aku ada masa tau.Medina Tasnim
Haha sweetnya kamu. Kau nak tahu tak? Syakir yang kau bagi nombor telefon aku dekat dia tu kan.
Sebenarnya dia budak sekolah sana.Trisya Ratna
Seriuslah? Wahh peluang dia nak tackle kau.Tackle? Syakir suka aku ke?
Kalau betul apa salah nya. Medina tersenyum lalu jari telunjuk nya digigit perlahan.
Medina Tasnim
Kan, dia selalu jadi hero aku.Trisya Ratna
hero? maksud kau?Medina menggigit bibir bawah nya. Dia tidak mahu mencerita kan apa yang terjadi pada dirinya ketika di sekolah. Sudah pasti Trisya akan risau tentang diri nya.
Medina Tasnim
Haha aku gurau je lahTrisya Ratna
Are you sure? Kau kena buli ke kat sekolah?Haa sudah. Trisya seakan-akan dapat menghidu apa yang berlaku terhadap diri nya itu.
Medina Tasnim
Aku okay je lah Trisya, dont worry about me okeh :')Trisya Ratna
Haa ye lah.
Tapi kalau aku tahu kau kena buli dekat sekolah tu, jaga orang yang buli kau tu. Aku kerat dia orang dua puluh.
YOU ARE READING
Hadirkan Rasa Bahagia
Romance"Sayang tidak semestinya memiliki. " - Tengku Syakir Adam "Dan sayang tidak semestinya membahagiakan. "- Medina Tasnim . . . . .