Bab 32 ♡

526 22 4
                                    

*****

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*****

Inilah hari dimana terlakarnya memori indah. Setelah lama menunggu detik ini, sudah tiba masa Medina Tasnim bergelar seorang isteri kepada Faiz Putera.

Busana yang cukup cantik tersarung di tubuh Medina. Tudung putih yang tersarung menambahkan seri pada Medina. Wajah gembira milik Maisarah terlakar apabila melihat gaun yang indah hasil rekaan nya sendiri dipakai oleh teman karib nya itu. Teruja apabila hari ini Medina bakal bergelar seorang isteri.

"Cantik nya ya ampun. Kawan siapa ni ?" Maisarah melihat Medina di cermin. Senyuman nipis dilorek oleh gadis itu.

" Melebih lah kau. Aku solek sikit-sikit je." kata Medina. Dia juga terpegun melihat diri nya.

Make up yang dihasilkan cukup ringkas tetapi mampu memukau pandangan orang lain. Medina tersenyum melihat diri nya. Jauh berbeza pada lima tahun yang lalu.

"Ya Medina. Kau cantik sangat malam ni." Maisarah memegang bahu Medina. Entah mengapa dia terlalu teruja.

Medina tergelak kecil.

"Ya aku tahu aku cantik. Tak payah nak puji lebih-lebih." Husna yang berada di situ turut tergelak melihat mereka berdua.

"Ceh perasan pula dia." Maisarah menjeling.

"Tapi aku tak sangka kau dah nak jadi isteri orang. Aku selalu berdoa agar ada orang yang dapat jaga and bimbing kau. Alhamdulillah termakbul juga doa aku."

Medina memandang wajah Maisarah. Sayu wajah gadis itu.

"Aku happy Mai. Aku happy sangat-sangat. Even masih ada parut dalam hati aku, tapi aku tahu Faiz orang yang tepat. Yang mampu sembuhkan luka dan sakit aku."

"Aku nak kau tahu, aku sayang kau sangat-sangat Medina. Tolong lepasni jangan sedih-sedih lagi. Aku masih terhutang budi dengan kau. Aku sampai tak tahu nak balas jasa kau macam mana." Jatuh setitik air mata dari wajah Maisarah.

Timbul rasa penyesalan sewaktu ketika dia membuli Medina. Bermacam benda yang dilakukan agar Medina malu.

Akhirnya gadis itu juga yang membantu dirinya.

"Terima kasih sebab selamatkan adik aku Medina."

Medina tersenyum. Mata nya terpejam.

"Mai. Aku sayang kau juga. Aku tak sangka kau orang yang ada waktu aku jatuh." kata Medina.

Terimbau kembali peristiwa lima tahun lepas. Maisarah datang membawa semangat. Dia datang menghilangkan kekecewaan. Dia datang membawa seribu alasan mengapa kita perlu jatuh. Dia juga datang memimpin untuk bangkit dari memori hitam. Ya, dia Maisarah. Orang yang paling tidak disangka.

.
.
.
.
.

"Tempat sundal bukan dekat sekolah. Tu haa dekat kelab sana tu. Ataupun dekat lorong lorong kecil tu."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hadirkan Rasa BahagiaWhere stories live. Discover now