Medina melangkah masuk ke ruangan pejabat milik Tengku Syakir. Tidak dinafikan bilik itu kelihatan kemas bagai tiada langsung secalit kotoran. Tanpa segan dan silu, Medina terus melabuhkan punggungnya diatas sofa berhadapan dengan meja kopi. Reka bentuk bilik pejabat itu bertemakan moden dan klasik. Pandai sungguh pereka hiasan tersebut mengkombinasikan hiasan tersebut. Puji Medina didalam hati.
Mulutnya masih tidak berhenti dari tadi mengunyah gula getah tersebut. Dia menyilangkan kakinya. Muka Medina lansung tidak menunjukkan reaksi serba salah di atas kelewatannya. Syakir berpeluk tubuh sambil memerhatikan gerak geri Medina. Dia duduk di hujung meja kerja nya.
"Ehem." Syakir berdehem bagi menarik perhatian Medina yang sedari tadi hanya melilaukan mata memandang dekorasi bilik ini.
Medina hanya menjeling sekilas.
"Lambat awak sampai. Awak bangun lambat ke? " Tanya Syakir. Memang pantang jika orang tidak menepati masa, tetapi disebabkan orangnya ialah Medina. Terpaksalah dia menyabarkan hatinya yang tengah panas ini.
"Tak. Saya breakfast dekat kafe tadi." jawab nya selamba.
Bibir Medina yang sedang mengunyah gula getah itu diperhatikan. Tiba-tiba fikirannya melayang memikirkan plastik gula getah yang dibuang oleh pengguna kereta Mini Cooper. Adakah itu Medina Tasnim? Hati sudah mula menyoal.
"Ouh yeke. Jadi awak dah kenyang. Boleh kita start untuk meeting? " Medina mengangkat kening. Dia menganggukkan kepala perlahan.
Setelah hampir satu jam setengah, perbincangan yang dilakukan akhirnya tamat. Medina cepat-cepat mengemas fail yang berselerakan diatas meja.
"Awak tahu kan saya tak suka menunggu. Atau lebih tepat saya tak suka orang yang tak menepati masa." Medina mengangkat wajahnya. Melawan panahan mata Tengku Syakir Adam.
"Ouh saya tak tahu dan tak ingin langsung untuk ambil tahu." Syakir terkejut dengan balasan yang diberikan oleh Medina. Dia seolah-olah merasakan itu bukanlah Medina. Medina Tasnim bukan seorang yang kasar dalam berbicara. Berbeza Medina yang dulu dan sekarang
"Awak tak perlu ambil tahu. Saya hanya nak awak tahu tentang peraturan dipejabat ni. Simple." Syakir membalas.
"Huh, I dont care." Medina sambung mengemas fail. Dia mendongkol geram. Kata-kata Syakir sungguh tajam berbisa.
"Saya rindukan Medina yang dulu." Syakir secara tiba-tiba mengungkapkan ayat itu. Dia agak terkesan dengan perubahan drastik sikap Medina. Dia juga akui itu semua berpunca darinya.
Medina mendiamkan diri. Pergerakkannya terhenti. Otaknya masih mentafsir apa yang cuba disampaikan oleh Syakir.
"Kalau dulu, saya percayakan awak. Mesti sekarang ni kita dah bahagiakan Medina. Kita dah boleh rancang untuk kahwin, nikah. Tapi saya bodoh. Bodoh dalam membuat satu keputusan. Saya terlalu ego."
Medina mencapai fail lalu dipeluknya. Telinga masih menangkap bait-bait ayat yang disampaikan oleh lelaki itu.
"Jujur Medina. Saya rasa kehilangan. Setiap hari saya akan cari awak. Saya rindukan awak Medina. Saya masih sayangkan awak." Akhirnya air mata lelakinya jatuh. Mengenangkan nasib yang menimpa dirinya.
"Medina, tolong maafkan saya."
Diam.
"Saya sayangkan..." Tidak sempat Syakir menghabiskan ayatnya, Medina sudah mencelah.
"Stop Syakir!" Medina memandang tajam ke arah Syakir. Hatinya dipagut rasa sakit yang menikam. Segala memori pahit yang pernah berlalu terlayar satu persatu.
YOU ARE READING
Hadirkan Rasa Bahagia
Romance"Sayang tidak semestinya memiliki. " - Tengku Syakir Adam "Dan sayang tidak semestinya membahagiakan. "- Medina Tasnim . . . . .