Пета глава

91 8 3
                                    

Улица

-Не мога да повярвам, че вече допускат по-малки участници.Нямам никаква идея защо, но все пак е огромна възможност да станеш истинска част от магическия свят.Непременно ще участваш, нали, Иън?-попита майка ми силно въодушевлено, след като й съобщих за състезанието.

-Разбира се, утре сутринта ще се запиша в Бюрото.-отговорих аз.Рядко се се случваше да се съгласявам с майка си относно плановете ми за бъдещето, но този път тя се оказа права, защото наистина обожавам магията.Никога не бих живял като простосмъртен.

-Трябва да благодариш на професор Денч за чудесната подготовка през всичките тези години.-рече баща ми, който по необичайна причина бе много мълчалив тази вечер.Явно мислеше за нещо и то доста усилено.

 Професор Денч.Съвсем бях забравил за него, както и за всичко, което не бе свързано със Съюза.Чак сега осъзнавам защо учителят ми ме подготвяше толкова усилено в последно време, но не ми бе казал нищо за събитието утре.Явно бе очаквал сам да открия за табелата със несъразмерни букви и малък котел, което, между другото, можеше да не се случи-типично за моя преподавател, който обичаше изненадите.

                                                                          ***

 Събудих се от ярките слънчеви лъчи, идващи от малката част на прозореца в стаята ми, който не бе покрит с перде.Погледнах часовника на нощното ми шкафче, който показваше, че е шест часа.Реших, че е редно да поспя още малко, защото едва ли друго същество бе будно по това време.Затворих очи.

-Ставай, поспаланко!-извика мама, след като влетя мълниеносно отвори вратата.

 Тогава се сетих, че днес бе състезанието, а аз нямах никаква идея за местоположението му и трябваше да отида в Бюрото, за да избегна големите опашки.До отварянето му имаше четвърт час.Казах на майка ми, че след малко ще съм готов да изляза и тя излезе след неразбираемо мърморене.Скоро излязох от къщата, облечен с изтъркани дънки, широка тениска с щампа и неизменния ми гердан с малък хикс, който носех навсякъде. Веднага съжалих за избора на дрехи, защото навън бе смразяващо, въпреки че бе лято.

Бюрото се намира близо до Площада и може да се опише като ядро на магьосническия живот в Дърн.Там туристи-магове намираха квартири за престоя си,жители пускаха обяви за котели и котки, купуваха се разни приспособления, които включваха и неща, използвани от простосмъртни като телевизори и компютри, защото там често се отбиваха обикновени хора, а и защото магьосниците ги обожават, въпреки че не ги използват често.Този отдел бе известен със своите блъсканици, заради факта, че работеше само четири дни в седмицата и то по три часа и работниците едва успяват да обслужват всички.Самият факт, че всички нормални хора от Дърн знаеха за магията, както и работното време на Бюрото умело показват, че вълшебния свят фукционира не само по уникален начин, а и по ужасно неорганизиран.

УлицатаHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin