Olurda da bir gün birini severseniz yüreğinizle sevin. Güzel sevin. Temiz sevin. Tüm kalbinizle sevin. Illa ki sevmek için bir neden veya bir sebep aramayın. Onun size aşkla bakan gözlerini sevin. Hiç yoktan sizi sevişini sevin. Baktın sevmeyi beceremiyorsun, hiç sevmeyin. Seviyormuş gibi de yapmayın. Onu kusurlarıyla sevemiyorsan bence bir dön aynaya bakmayı dene. Pencereden bakmak aynaya bakmaya benzemez. Demek istediğim, hani hep kusursuzu, en iyisini, en güzelini istiyoruz ya, neden hiç kendimize bakmıyoruz. Evet belki güzelsin, yakışıklısın, ama şunu kendine bir sor: "o seni delicesine severken, sen neden itiyorsun? O seni kabullenmişte, sen niye kabullenemiyorsun?" Biz çok mu iyiz, üstünüz, mükemmel veya kusursusuz? Sevmediğin birisini oyalama, sevdiğini de oynatma. Kaybedersin için yanar. Kaldıramazsın. Sen kırarsın, kırdığın kadar kırılırsın. Birini madem seviyorsun neden gizliyorsun. Onun senin için uğraşması, peşinden koşması çok mu hoş? Kaçtıkça kovalanırsın. Bir çıkmaza girdiğinde o çoktan pes etmiştir. İşte o an sende onu ararsın. Yürüdüğün onca yolu geri gidersin. Ama o gitmiştir. Bir gün olurda yanında başkasını görürsen bugünü hatırla. Sen gittin o tutunmaya çalışırken. Şimdi kaybettin. Seni seven bir yüreği, bir sevdayı sen kaybettin. Peki ne kazandın? Neden bir şeyleri basitken bu kadar zorlaştırıyorsun. Bazen akışına bırakmak gerek. Bu hayatta zaten herşey nasip. Bazı şeylerin kendiliğinden olmasını bekleyemezsin. Ama zorla da oldurtmaya çalışma. Olduğu kadar olmadığı kader. Allah görünmeyeni de, görüleni de bilir. Sen merak etme. Sadece aklını değil bazen yüreğini dinlemen gerek. O vakit yanlıştan şaşmazsın, şaşamazsın. Bir de şunu bilmeni isterim bu hayatta yeri geldiğinde sevdiğinin mutluluğunu çok görme. Bırak hasetlenme, o sevdiği ile mutlu olsun. Evet üzülüyorsundur. Hatta belki ayırmak için elinden gelen herşeyi denemişsindir. Şunu bir düşün o onunla mutlu, seninle zorla da olsa yüzü gülecek mi? Kalbi senin için atacak mı? Aklında kalbinde sen olacak mısın? Hep sahte gülüşler, sahte sevgi dağıtacak. Sen kendi mutluluğun için bir başka birinden gülüşünü alamazsın. Herşey nasip, bekle senin olan elbet sana gelecektir. Sabırla bekleyeceksin, isyan etmeden. Lokman Hekim ne demiş "Sabrın başlangıcı zor, sonu tatlıdır." Seni güzel günler bekliyor.
Beni bırakıp gittiğin yerdeyim.
Gittinde gelmez oldun.
Güller açmaz, kuşlar uçmaz oldu.
_______________________________________________________
Birgün herkes kuş olup uçup gidecek.
Kimisi karga gibi sinsice,
kimisi serçe gibi sessiz.
Ama hepsi bizden gidecek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayaller Hayatın parçasıdır
РазноеHayaller dediğimiz nedir? Neden hayal kurarız? Sonu hüzünle biteceğini bile bile neden? Hayat hep keşkelerle ibadettir. Olmak veya görmek istediğimiz onca şeyin hayalini kurarız. Hep daha iyisini, daha fazlasını isteriz. Belki de bu yüzden hayallere...