Hayatta öğrendiğim bir şey varsa, aslında herzaman ikinci kapı olmamdı. İkinci el, el altı yani aslında koskocaman bir hiçim bu hikayede. En üzücü olanda ne biliyor musunuz, eş, dost, akraba kim var kim yok hepsine ne kadar iyisen o kadar iyi konuşulursun. Baktılar elinden iş gelmiyor, dilin kilit vurmuyor, hani dobra dobra söylüyorsun ya çat çat suratlarına, sen bir halt etmezsin bu hikayede. Ya hayatın kölesi olacaksın ya da susup oturacaksın. Arkamdan atan tutan da çok oldu, ama dinlemiyorum, duymuyorum en önemlisi görmemezlikten geliyorum. Sen ne kadar iyilik yaparsan yap, ardından diyecekleri tek laf „yapmasaydın.“ olur. Sen bir kendini bileceksin bir de haddini bilenleri. Size demiyorum ağzınıza geleni sayın, ama yerinizi de bilin. Kendini asla ezdirme, altta kalma. Haklıysan konuş kardeşim susma! Sen sustukça üzerine geleceklerdir. Sen geri çekildikce kendilerini güçlü sanacaklar. Zaferi onların eline bırakma. Kendi yaşantımızda kendi hayatımızda biz kazananız. Kendi ayaklarının üzerinde durmayı bil, kimse seni taşımayacaktır. Hele ki bir de Kadınsan hiç susma. Haddini bil ama hakkını savun. Git dövüş, ona buna dal, saldır demiyorum. Kendin ol kendince konuş edebinle kalkmayı ve yeri geldiğinde susup oturmayı bil. Erkekler hor görür Kadınlar sadece sever sevdiğiyle kalır. Bakın farkındaysanız erkekler dedim, adamlık bunlara çok büyük bir yük, kaldıramazlar. Kalıplarında yok. Bi zahmet de olmasın. Herkesin bir bir evladı yetişiyor, elbet her birinin başına gelecektir. Işte o vakit ben sadece seyirci kalıcam. Sevmeyi hor görenlerle, bana tepeden bakanlarla, beni kendi ayak işi için kullananlarla işim olmaz bu saatden sonra.
______________________________________________________
Sen sadece Denizi, gökyüzünü görürsün içindekileri bilmeden.
Kimse yaşattığını yaşamadan ölmezmiş. Çok kırgınım ama tüm öfkem kendime, aptalca kandığım için, hemen inanıp güvendiğim için. Artık bazı özlemi, bazı nefreti yüreğime basıyorum. Kimseye haddinden fazla değer vermiyorum, kimseyi fazlasıyla önemsemiyorum. Herkes kendine artık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayaller Hayatın parçasıdır
AcakHayaller dediğimiz nedir? Neden hayal kurarız? Sonu hüzünle biteceğini bile bile neden? Hayat hep keşkelerle ibadettir. Olmak veya görmek istediğimiz onca şeyin hayalini kurarız. Hep daha iyisini, daha fazlasını isteriz. Belki de bu yüzden hayallere...