Entry #45

19 3 0
                                    

September 22, 1920
11:11 PM
Wendy Darling

Dear Journal,

THREE days has pass since that night and I still feel like Peter's gaze has struck something within me.

Hope.

"Wendy."

I gasped realizing I was thinking too intently without noticing him calling me.

"Yes?" I said casually.

After that night, he has been assertive around me. He brings me wild berries and fruits that Tinkerbell said were ridiculously hard to find.

"You haven't touched your food." Nagkatinginan kami ng ilang sekundo bago ko ibinaling sa ibang bagay ang mga mata ko.

He is still a monster.

Pilit akong ngumiti sa kanya habang dahan-dahan na ibinaon ang kutsara sa mainit na lugaw.

He's observing my every move so I did what he wanted of me: eat.

Malumanay kong isinubo ang kutsarang puno ng lugaw at marahang tinignan siya habang ngumunguya.

"I will be going to Hook's ship today," he stopped for a moment as he smiled from my eager switch of attention.

"You're getting excited."

Mukhang hindi yata maitago ng mga mata ko ang kasiyahan.

"You are still my possession Wendy so you must stay here," he spoked with pure grit making me swallow my joy.

"But I will be bringing crabs for dinner." Nakangiting wika niya sabay subo ng lugaw.

Hindi ko mawari kung ano ang naidudulot ng halos ilang buwan ko ng pamamalagi sa lugar na ito. Libo-libong mata ang nakatingin sa akin at wala akong kawala sa mga ito.

After eating, he stood up with gallant stance. I followed his body rising from the table before I say, "Can I at least have company?"

I felt his eyes lower down before meeting mine.

He has green eyes, the color of trees in the deep-seated forest of a far away land.

Majestic.

He moved closer to my face. His eyes still glued to me.

"Would that make you happy?" he said as he earnestly caress my chin.

"Yes," I said in shaking lips.

Dahan-dahan niyang binitawan ang baba ko at parang walang nangyari ay lumalikod siya sa akin.

Napabulwas ako ng hangin na para bang kanina pa ako hindi humihinga.

"Tink stay with Wendy for today," mariin na wika nito sa kanyang maliit na kaibigan.

Mukhang hindi naman sang-ayon ang maliit na babae sa desisyong iyon ng binata at mariin na binigyan ako ng masamang tingin.

Peter Pan: The Unspoken TruthTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon