H P S - 18

2.3K 160 2
                                    

            Ian menghela nafas lega apabila mesyuarat yang pertama dia telah selesai . Tinggal lagi satu mesyuarat kemudian dia boleh lunch dan balik rumah tido woohoo !

Eh tiber .

Malam nak naik flight ke Malaysia pulak .

Fuh , what a tired day ?

Jam ditangan dilihat .

11 pagi .

Lagi 2 jam kemudian lunch .

" Lepasni aku meeting dengan siapa ? " , soal Ian pada Dhia yang khusyuk dengan laptop .

" Em .. " , Dhia berhenti dari menaip sesuatu kemudian buku catatannya dibuka dan jadual Ian dilihat .

" Company dari Malaysia yang nak kerjasama dengan syarikat ni untuk projek baru . " , jelas Dhia .

" IZ Holding . " , sambungnya lagi .

Kemudian dia terus menyambung kerjanya .

Tapi bila difikir fikirkan balik , macam pernah dengar syarikat tu .

Syarikat mana eh ?

Fikir punya fikir punya fikir , membuntang mata Dhia bila teringat yang IZ Holding tu adalah syarikat kepunyaan Zack . Terus terhenti kerjanya .

" Kau dah kenapa buat muka macamtu ? " , soal Ian .

" Ha ? Err .. " , terus Dhia mengawal reaksi mukanya dan tersenyum nipis .

" Takde apa . " , katanya dan terus menyambung kerjanya semula .

Ian memandang Dhia dengan tajam . Dia tahu gadis itu sedang menipunya .

Tok

Tok

Tok .

Pintu bilik tersebut dibuka .

Muncul lah seorang Zack yang segak dengan beberapa fail ditangannya bersama seorang lelaki .

Dia tersenyum melihat Dhia .

Dah agak , mesti dia berurusan dengan company yang Dhia kerja .

Jumpa lagi .

" Good morning Mr Ian and .. Dhia ? " , ucap Zack setelah mengambil tempat duduk di sebelah kanan Ian dan berhadapan dengan Dhia .

Dhia hanya tersenyum kekok . Wajah Ian dilihat . Pandangan tajam diberi pada Dhia .

Dan Dhia faham sangat maknanya .

Ian tak suka .

" We can start now . " , arah Ian tegas .

Zack mengangguk .

" Before that , saya Ireid Zack dari IZ Holding di Malaysia . Dan ini Farid , rakan sekerja yang juga berminat untuk bekerjasama dengan syarikat ni . Bukan PA saya . " , kata Zack kemudian memandang Dhia .

Dhia hanya diam . Matanya masih menumpu pada skrin laptop .

Memandangkan mereka semua memang dari Malaysia , jadi mereka berbicara dengan bahasa ibunda mereka bagi mengelakkan lidah tiba tiba terbelit hikhik .

" Saya jemput Farid untuk menerangkan projek yang ingin kami tubuhkan dengan syarikat ni . " , sambung Zack lagi .

Ian menganggukkan kepalanya . Farid mula membuka laptop dan fail fail yang berkaitan dengan projek mereka . Perbincangan dimulakan .

Book 1; He's Psycho SweetWhere stories live. Discover now