" Sorry , this is the voicemail about for the number , 01 - "" ARGHHHHHHHHHH ! "
Telefon bimbit tersebut dicampak ke bawah . Habis berkecai . Semua barang diatas meja kerja tersebut dicampak ke bawah .
Sakit hati !
Kini ruangan kerja milik Ian bersepah dengan kertas kertas dan fail kerja miliknya . Meja tersebut dihentak kuat .
Dia menahan tangannya diatas meja kerja tersebut . Naik turun nafasnya menahan marah , sakit hati , geram dan .. kecewa .
Gambar frame dia bersama Dhia diatas bot sedang bergelak ketawa dikerling . Gambar itu dihadiahkan oleh Ash dan Fran sebelum mereka pulang ke tanah air .
Frame tersebut diambil .
Dhia sangat cantik malam itu . Dan malam itu juga dia sedar yang dia telah jatuh cinta dan sayang pada gadis itu .
Semua kenangan yang indah terimbau kembali dalam layar memori Ian sehinggalah terjumpa dengan .. Zack .
Teringatkan tentang ugutan Zack yang ingin memiliki Dhia juga , perasaan marah mula menguasai dirinya.
" Ayrose is mine . "
" She . Is . Mine . "
" Aku takkan biarkan si bangsat tu ambil aku punya ! Ayrose aku punyaaaaa !! Arghhhhhh ! "
Kini kerusi beroda pula menjadi mangsa amukan Ian . Kerusi tersebut ditolak dan ditendang .
" Kalau aku tak dapat Ayrose , jadi takde siapa boleh dapatkan dia . " , ujarnya sendiri .
" Dan aku akan pastikan Ayrose jadi milik aku . "
" Seorang . "
Sebuah senyuman terukir di bibir Ian .
Senyuman seorang
psiko .
☆ ☆ ☆
" Rose . Tak kerja ke esok ? " , soal Puan Anggun kemudian melabuhkan punggung di sebelah Dhia .
Dhia yang sedang termenung di tepi kolam ikan itu tersentak mendengar suara mamanya .
" Em - kerja . Kenapa ma ? "
" Taklah mama tanya je . Pelik tiba tiba anak dara mama sorang ni nak tidur sini . Selalunya busy aje memanjang . " , perli Puan Anggun .
Dhia tersenyum tipis . Kepalanya dilentokkan pada bahu Puan Anggun . Sebelah tangannya memaut lengan mamanya .
" Rose . "
" Hm ? "
" Baba cakap .. tadi balik Rose menangis . Siapa buat Rose ? " , soal Puan Anggun .
Dhia mengetap bibirnya .
Haish tadi dah tipu baba , mama ni takkan nak tipu juga ?
" Tak ada apa mama . Rose okay . " , ujar Dhia .
" Sayang . Mama tak pernah ajar anak mama menipu . " , bidas Puan Anggun .
Dhia tersentap .
Tiba tiba rasa nak menangis . Ni semua salah Ian . Sebab Ian , dia terpaksa tipu mama dan baba nya .
Rasa berdosa tahu ?
" Rose gaduh dengan boyfriend ? " , soalan yang sama diajukan pada Dhia .
" Rose tak ada boyfriend mama . " , pintas Dhia laju .
Air mata yang mengalir dikesat lembut . Hingus yang berkumpul ditarik .
YOU ARE READING
Book 1; He's Psycho Sweet
Romance" I won't sharing what is mine , and you are mine Miss Ayrose " - Ian Dannial Dia , Ian Dannial . Dia bad guy , Dia sweet dengan kau . Dan dia psiko . Psiko akan kau . " Since when im yours , Encik Ian Dannial ? " - Dhia Ayrose Dia gadis polos yang...