H P S - 1

7.5K 216 4
                                    

  Terharu .
 
Itu yang dapat Dhia gambarkan saat ini apabila hari terakhir dia di IZ Sdn.Bhd dia mendapat kejutan daripada rakan rakan sekerjanya .

Bos nya , iaitu Zack , berasa sedih kerana PA nya yang cantik dan baik itu bakal berpindah ke syarikat lain yang lebih besar . Disebabkan itu , dia membuat party terakhir bersama Dhia dan pekerjanya yang lain untuk meraikannya . Walaupun selepas ini Dhia sudah tiada .

" Ok Miss Dhia , awak ada sepatah dua kata untuk ucapkan selamat tinggal ? " , soal Zack .

Dhia tersenyum . Dia bangun dan tampil ke hadapan .

" Thanks Encik Zack dan semua orang yang berusaha buat party ni walaupun lepasni saya dah takda . Saya terharu sangat sangat , saya nak mintak maaf kalau saya ada salah dan silap selama saya kerja di sini. Thanks to Lara for always helping me when im off . " , Dhia memandang Lara dan senyum . Lara membalas senyumannya .

" Thanks to Encik Zack for being such a great boss . " , pandangannya beralih ke arah Zack pula . 

" Thank you for being a good team to me . Honestly , I dont know how am I without you guys after this . How the situation at  the new place . It so sad to leave this holding and you guys but apa pilihan yang saya ada kan ? Thank you so much . Saya doakan Encik Zack dapat PA yang lebih baik dari saya ok ? ", Dhia memandang Zack .

Zack hanya tersenyum sambil menggeleng." No one better than you Dhia . " , Zack membalas . 

Dhia hanya tersenyum seraya menggeleng .

Siapa je yang tak tahu ? Zack sayang Dhia . Dhia tu anak emas dia tahu ?

" I want you guys to know that you guys are the best ! Semoga kita berjumpa lagi , terima kasih semua ! " , ucapan terakhir Dhia sebelum dia duduk semula di tempatnya .

• • •

  Pintu pejabat Dhia dikuak . Dhia yang sedang ralit mengemas mejanya terkejut .
 
" Ouh Lara . Ingat siapa tadi . " , kata Dhia .

" Aku macam tak rela tau kau pergi " , kata Lara dengan muka masam .

Dhia ketawa . Lucu .

" Aku cepuk kang . Kita kan boleh jumpa kat luar ? " , balas Dhia .

" Aku dengar Encik Zack nak cari PA lelaki . "

Dhia terus menoleh ke arah Lara . Ketawa lagi . " Asal lelaki ? " , soal Dhia .

" Entah , dia pun tak sure lagi . " , balas Lara .

" Kau je lah jadi PA dia Lara  "
 
" No , jatuh cinta nanti mati aku . Dahlah handsome "

" Eleh , ape salahnya ? Dia pun bukannya berpunya lagi . "

" Dia suka kau , bukan aku "

Dhia mencebik . " Kan dia dah cakap , dia suka aku jadi PA dia . Bukan suka sebab cinta ke apa . " , jelas Dhia .

Lara menjeling. " Cakap dengan kau ni memang takkan menang . " , katanya. 

Lara mendekati Dhia . Dhia tersenyum.  Tahu dah , goodbye hug la tu .

Dia mendepakan tangannya ke dia dan mendakap tubuh sahabatnya itu .

" Gonna miss you babe " , ucap Lara .

" Me too . "

Pelukan dileraikan. " Kemaslah . Aku masuk office dulu , kalau nak apa apa panggil je aku okay ? " .

Book 1; He's Psycho SweetWhere stories live. Discover now