HPS - 27

2.4K 158 11
                                    

a/n; jangan lupa sediakan tisu okay?

         " Perasaan tu masih awal dan boleh dielak lagi. Jadi buang perasaan tu jauh jauh. ", ujar Ayril serius.

" Abang. Rose boleh tolong dia untuk tak jadi baran atau psiko. Dia cuma perlukan masa dan - "

" Kalau Rose masih sayangkan family Rose, tolong lupakan perasaan tu dan berhenti kerja di sini. Kalau Rose masih degil dan teruskan niat Rose, abang tak teragak agak untuk suruh mama carikan Rose bakal suami dengan cepat dan terus nikah. Rose tak boleh bantah. Rose tahu kan I'm gonna do when I said it? ", ugut Ayril.

" Abang. ", rayu Dhia. Dia bangun untuk mendapatkan Ayril.

Tangisan cuba ditahan. Dia tak boleh! Dia dah jatuh sayang dan cinta pada Ian. Memang dia takpernah bercinta tapi percayalah, dia yakin dengan perasaan ni.

" Abang bagi Rose masa seminggu untuk habiskan kontrak dekat sini. Lepastu tukar ke company baba. Atau abang sendiri yang suruh baba cakap dengan uncle Darren untuk transfer Rose dekat company baba. My decision is muktamad. ", ujar Ayril dan terus menarik tangan Hannah meninggalkan Dhia sendiri.

Segala kata kata Ayril seminggu lalu masih disemat didalam kepala Dhia.

Sudah seminggu, Ian asyik mengamuk dan menghamburkan kemarahannya pada staff termasuk Dhia.

Tiada lagi senyuman dan kata kata manis dari Ian untuk Dhia.

Sumpah, Dhia rindu. Dia cuba elak perasaan ni tapi dia tak boleh.

Dan kini, Dhia berada dihadapan bilik Ian Dannial,

untuk menghantar surat resign dan sign pembatalan kontrak.

Nafas ditarik sedalam dalamnya sebelum pintu diketuk dan arahan untuk masuk dikeluarkan dan Dhia masuk dengan hati yang berdebar.

Dilihat Ian sedang berdiri menghadap pemandangan diluar dinding kaca. Dato' Darren Tan sedang duduk di kerusi berhadapan meja Ian.

Dato' Darren berpaling melihat Dhia.

Dia tersenyum.

" Dhia? Mari sini. ", kata Dato' Darren Tan pada Dhia.

Ian terus berpaling.

" Saya mengganggu ke? ", soal Dhia.

" Tak. Saya tahu awak nak cakap pasal kontrak kan? ", tebak Dato' Darren.

Dhia tersentak. Perlahan lahan dia mengangguk.

" Kontrak apa pulak ni daddy? ", soal Ian mendatar.

Dato' Darren hanya tersenyum.

" Meh sini. Kita bincang. ", arahnya.

Dhia menapak ke sebelah Dato' Darren. Kerusi ditarik dan Dhia duduk disebelahnya.

" Jadi, apa keputusan awak? ", soal Dato' Darren.

Ian duduk dihadapan Dhia sambil berpeluk tubuh. Pandangan dingin dihadiahkan pada Dhia.

Dhia menunduk.

" S- saya.. Saya nak - "

" Talk properly! Ingat orang ada masa ke nak dengar saya saya kau?! ", herdik Ian.

" Ian Dannial! ", marah Dato' Darren.

Dhia mengemam bibirnya.

Allah, tolonglah. Dhia nak Ian yang dulu.

Book 1; He's Psycho SweetWhere stories live. Discover now