H P S - 20

2.4K 162 2
                                    


          Ian dan Dhia tiba di perkarangan rumah Adrianna . Rumah agam itu dipenuhi dengan kereta kereta mewah . Kanopi juga sudah siap dipasang dan dihias cantik .
        
Kereta Ian di parking di garaj .

" Jom . "

Dhia tiba tiba rasa takut pulak . Yelah dia ni bukan siapa siapa pun dalam hidup diorang . Mana tau diorang tak suka Dhia yang beshe beshe ni ?

" Hey . "

Dhia memandang muka Ian .

" Don't worry . Family aku tak makan orang . Lagi lagi orang cantik macam kau . " , kata Ian .

Dhia diam .

" Aku ada . " , pujuknya lagi .

Dia mengangguk . Dan perlahan lahan pintu kereta dibuka .

" Ha Ian , baru sampai ? . " , sergah seorang wanita berumur yang persis cina mukanya .

Muka dia macam Adrianna .

" Auntie Lyn. " , kata Ian dan menyalam wanita tersebut .

Wanita tersebut menyambut huluran Ian . Kemudian matanya beralih pada Dhia .

Dhia tersenyum kekok . Kemudian dia menghulur tangannya pada wanita tersebut .

Puan Adelyne memandang Ian sambil menyambut tangan Dhia .

" Assalammualaikum , er — "

" Panggil aje Auntie Lyn . " , ujarnya .

Dhia tersenyum dan mengangguk perlahan.

" Siapa ni Ian ? " , soal Puan Adelyne sambil tersenyum melihat muka Dhia . Tangan Dhia masih digenggam .

Ian tersenyum nipis .

" PA baru Ian . " , jawab Ian .

" Ouh , ni ke Dhia yang Ad cerita ? " , soal Puan Adelyne dengan muka yang tak percaya .

" Em . " , Ian mengangguk . " Ad mana Auntie ? " , soal Ian .

" Ada dekat dalam dengan mummy Ian . Pergilah masuk . " , arah Puan Adelyne .

" Ian masuk dulu . " , kata Ian pada Puan Adelyne . Kemudian memandang ke arah Dhia .

Dhia hanya mengangguk dan Ian terus berlalu.

Nate betul , dah la dia bawak aku pergi rumah dia . Lepastu dia tinggal je aku dengan makcik dia dengan perasaan awkward nya .

" Jadi awaklah Dhia Ayrose yang anak auntie cerita tu ye ? " , soalnya .

Dhia hanya tersenyum sambil mengangguk .

" Patutlah Ad suka berkawan dengan awak . Cantik , baik , sopan aje orangnya . Sejuk je hati auntie tengok . " , puji Puan Adelyne .

" Tak adalah auntie , Ad jauh lebih cantik dari saya . " , kata Dhia rendah diri .

" Eh jom lah masuk , ada pulak sembang dekat luar . Dhia masuk dulu , Ad ada tu dekat ruang tamu tengah tunggu Dhia . Dari tadi dia bad mood . " , kata Puan Adelyne .

" Dhia ! " , jerit Ad teruja dari pintu .

Dia terus berlari anak mendapatkan Dhia yang sedang bersama umminya .

" Sampai pun ! " , katanya dan memaut lengan Dhia .

" Ad bawa Dhia masuk dulu . Nanti kita sembang kat dalam . Ummi nak juga kenal dengan orang yang dah berjaya jadi anak kawan ummi ni . " , ujar Puan Adelyne .

Adrianna mengangguk .

" Kami masuk dulu , auntie . " , ucap Dhia sopan .

Puan Adelyne mengangguk dan mereka terus masuk ke dalam rumah agam milik Adrianna .

Book 1; He's Psycho SweetWhere stories live. Discover now