H P S - 7

2.9K 158 1
                                    

Ian tersentak .

Tak , tak mungkin !

Mukanya langsung berubah , dari tenang ke tegang .

" I have 2 boyfriends . One of them is Baba , my father . And the second one is .. " , sengaja dia membuat ayat tergantung .

" Siapa ? Jangan buat ayat tergantung boleh tak ? " gesa Ian .

HAHAAHA RASAKAN !

" Second one is you " , Dhia menghadiahkan wink buat Ian .

Ian pula bagai orang gila dipukau oleh Dhia . Ahh , cair lah tengok mata dia comel .

" HAHAHAHWHA yaAllah saya gurau je la . Saya mana ada boyfriend . Boyfriend saya cuma Baba dan abang je . Gambar yang awak tengah tengok tu lah abang saya " , jelas Dhia.

Ian menghela nafas lega .

Ada chance lagi .

" Saya tak ada kawan lelaki. Jadi , takda maknanya saya ada boyfriend . " , tambahnya lagi .

" Siapa je nak dengan singa macam kau . Garang nak mampos " , balas Ian .

' What the ayam ? Singa dia panggil aku ? Amboi , baru tadi cakap bukan main lembut . Sekarang nak cari gaduh pulak . ' desis Dhia dalam hati .

" Kalau saya singa , awak tu pengecut . Ha , pengecut je taknak dengan saya ! " , balas Dhia takmahu kalah juga bha .

" Kau cabar aku ? " , tanya Ian tiba-tiba .

" Err .. s-saya tak cabar pun , tapi kalau awak rasa tercabar , cuba lah ! " , kata Dhia . Mencabar .

Padahal dalam hati dah macam nak berlumba dengan Usain Bolt bhai laju dia .

Gila ! Kalau mamat kerek ni betul-betul sahut cabaran aku macam mana ? Dont create the mess Dhia Ayrose !

" Okay Ayrose . " , balas Ian . Sinis .

Membuntang mata Dhia .

' Apa maksud dia 'okay' ? Dia nak kahwin dengan aku ke ? Oh no ! Tak mungkin tak mungkin ! Dia cuma bergurau . GURAU ! ' , ujarnya dalam hati sendiri .

Dia menyambung semula kerjanya .

*****
" Bang , Isnin abang fly pergi New York ke ? " , tanya Puan Sri Diana pada suaminya .

" Sepatutnya macam tu lah , tapi abang hantar anak awak jadi wakil kita. " , jawab Dato' Darren Tan .

" So ? Dia pergi sorang ke dengan Adrianna ? " , tanya Puan Sri Diana lagi .

" Tunggulah dia call jap lagi " , balas Dato' Darren Tan .

Baru saja Puan Sri Diana ingin membalas kata-kata suaminya , telefonnya sudah berdering .

" Panjang umur anak awak tu " , kata Dato' Darren Tan .

Puan Sri Diana menjawab panggilan anaknya .

" Hello , siapa ni ? " , usik Puan Sri Diana .

Ha elok . Anak beranak suka mengusik .

" Ni Mummy kan ? Ni Ian la . Anak sendiri pun tak kenal ke ? " , balas Ian .

" Ouh Ian , Mummy ingat bangla mana tadi " , usik Puan Sri Diana lagi .

" Seriously Mummy ? You call your son bangla ? Handsome macamni Mummy panggil bangla ? Kalau Ian bangla maknanya Mummy pun kawin dengan bangla la . Sebab tu dapat anak bangla " , jawab Ian .

Book 1; He's Psycho SweetWhere stories live. Discover now