Ali inanamıyorum. Bir kızımız olucak. Onu yediricez gezdiricez büyütücez. Herşeyini biz yapıcaz.
Hayatım geç kalıcaz. Hadi çabuk ol.
Tamam ali. Bunları daha önce hiç düşünmemistim. Heyecanlıyım.
Ali yanıma geldi beni öptü ve hadi üzerine birseyler al çıkalım kızımızı bekletmeyelim dedi.
Beni güldürmüstü. Kızımız kelimesi bana o kadar uzaktı ki benim çocuğum olamazdı. Tüp bebek bile. Herneyse bunları düşünmek istemiyorum benim bir bebeğim olucak.
Aşağı indik ve arabaya bindik. Kemerlerimizi taktık ve yola çıktık.
Otobana girmeden trafik başlamıstı bile. Cok heycanlıydım...
Az kaldı hazırmısın ?Hazırım ama cok heyecanlıyım.
Hastaneye geldik.
Arabadan indik. Ali elimi tuttu heyecanım biraz yatışmıştı. Hastaneye ilk adımımı attım. Kalbim yerinden çıkıcak gibiydi.Buyrun beyfendi nasıl yardımcı olabilirim.
Biz evlatlık bebek alıcaktık.
2.katta size yardımcı olurlar.
Teşekkürler...
İkinci kata çıktık. Bebek sesleri kulağıma geldikçe heyecanlanıyor ve terliyordum. İcimde çok değisik hisler vardı anlatamıyorum
Bir bebek odanın camından bana baktı ya da bana öyle geldi.Hayatım hadi gelsene.
Alinin yanına gittim hemşire bizi yeni doğmuş bebek dolu bir odayı gösterdi içeri girdik. Hepsi uyuyordu.
Alide bende kız istiyorduk...
Erkek
Ne ?
Erkek bebek istiyorum.
Buraya gelmeden bunları konuşmuştuk. Kızımız olucak bizim.
Ama şuna baksana tosun gibi maşallah.
Erkek torunlarını seversin yaşlanınca dedim ve 32 diş birden güldüm.
Arkada uyumayan yeşil iri gözlü bir kız çocuğu yeni doğmuştu.
İşaret parmağımı eline getirdim. Parmağımı tuttu. İlk defa anne gibi hissediyordum. Bu gerçekten cok farklı bir duygu. Ali yanıma geldi.
Cok guzel bir kız senin gibi. Dedi
Benden daha güzel...
Galiba... dedi ve sırıttı.
Gerçekten öyleydi kızmak istesemde o kadar güzel bir bebekti ki doğruları soylemişti. Güldüm.
Güneş
Ne ?
Güneş adı güneş olsun. Çünkü o benim güneşim. O bana anne duygusunu tattırdı.
Bence hayriye olsun. Dedi ve güldü.
Hayriyede neydi. Dirseğimle karnına vurdum. Belli etmesede canı yanmıştı.
Şaka yaptım sadece bitanem.
Böyle şaka yapmam
Bu bebeğin ailesi nerde ?
Annesi doğumda öldü.
Bu yaşta ki bir bebek annesiz napardı ki daha çok ufak savunmasız karnı acıksa söyleyemez.
Biz bebeği evlat edinmek istiyoruz.
Tabikide işlemler bir kac hafta sürer ama bebeği alabilirsiniz. İlk işiniz kimlik çıkarmak olsun.
Tabi dedim. Çok teşekkürler.
Hemşireyle beraber güneşe evden getirdiğim kıyafetleri giydirdik. Baddaniyesine sarıp kucağıma aldım.
Güneş artık kucağımdaydı. Kokusunu içime çektim. Baddaniyesine iyice sardım. Ve hastaneden çıktık. Arabanın arka koltuğuna bindim kemerimi taktım. Ve bebeğimi sıkıca tuttum.
Ali kırmızı ışıkta aniden durunca güneß uyandı.
Ali biraz daha yavaş sür. Güneş uyandı.
Özür dilerim hayatım. Işık bir anda yandı
Ne kadar güzel bir bebek bu böyle allahım. Eve az kalmıştı. Güneş uyanmıştı ve gözlerimin içine bakıyordu. Gözleri o hiç ögrenemeyeceğimi sandığım annelik duygusunu hissettirdi.
Hiç bir şey anlamadan göz açıp kapanıncaya kadar kaza yapmıştık.
Yavaş yavaş gözlerimi açmaya başladım heryerim ağrıyor sızlıyordu. Kendimi düşünemezdim. Karım ve bebeğim arkadaydı. Dönmeye çalışsamda olmuyordu. Aynadan baktım karımın başı kanıyordu.
Elimden gelen tek şey bağırmaktı. Hayatımda ağladığımı bilmem ama karım ölürse bunu düşünmek bile beni ağlatmaya yetiyordu.
Selmaa uyaan lütfen hayatım yalvarırım biz ağlamaktan konuşamıyordum sesim çıkmıyordu dayanamıyorum allahım ne kadar kalkmaya çalışsamda ayaģım sıkışmıştı çıkamıyordum.
Etrafımızda bir yığın insan vardı. Avazım çıktığı kadar bağırdım.
Ambulans gelmişti. Kurtulucaktık dayanın yalvarırım beni bırakmayın.
Gözlerimi hastanede açtım. Tavandaki lamba gözümü çok rahatsız ediyordu. Kısık gözlerle etrafa bakmaya başladım.
Anneme seslenmemle annemin dışarı çıkıp doktor bey diye bağırması bir oldu.
Doktor odaya girdi. Yanıma geldi tavandaki ışık yetmezmiş gibi ışığı gözüme tutuyordu.
Beni duyuyormusunuz. Beyfendi beni duyuyormusunuz.
Gözümü kapatıp actım.
Neler olduğunu hatırlıyormusunuz ?
Evet herşeyi hatırlıyorum. Karım karım nasıl?
Kimseden cevap gelmedi.
Kendime gelmiştim karımın yaşayıp yasamadığını ögrenmem gerekiyordu.
Karımı görmek istiyorum. Adeta deliye dönmüştüm onu görücektim görmek zorundaydım nasıl olur ya nasıl yaparım ben böyle bir hata karım benim yüzümden öldü mü yani o bugün çok mutluydu yalvarırım ya nolur yaşıyor diyin.
Beyfendi sakin olun karınızı kurtaramadık hastaneye gelmeden olay yerinde karınız ölmüştü. Ama bebeğiniz yaşıyor.
Bebeğim yaşıyormuydu ? Sevinmek ve adeta yanmak nasıl birlikte yasanabilirdi ki?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞİZOFREN
RandomAnnem beni doğururken ölmüş. Zengin bir aile tarafında evlatlık alınlanmamla hayatım her yönden değişmişti üvey annemin gözlerime bakarken öldüğünü öğrendiğimde delirdim 13 yaşımda hastalığıma şizofren tanısı konuldu. Hastaneden çıktığımda hayatımı...