Milou perspectief.
Met een harde klap hoor ik de deur dichtvallen, eindelijk, m'n moeder is eindelijk thuis. Ik wil niet met Daan alleen thuis zijn, ik scroll nog wat door instagram. '@slotjelisa is je nu gaan volgen' snel open ik de chat met Lisa, 'Heey' stuur ik. Gelijk komt Lisa in de chat, 'Milou toch?🤍' stuurt ze terug. 'Yess' typ ik terug. We kletsen nog wat tot ik wordt geroepen, "Milou, kom even naar beneden" roept mijn moeder vanaf de trap. Zuchtend gooi ik mijn telefoon op bed en loop de trap af, "ik ga straks uit eten, jij eet samen met Daan" zegt mijn moeder en pakt haar tas. Kut zooi, ik wil niet met die gast alleen thuis zijn. "Mag ik niet ergens anders eten?" Gelijk schud mijn moeder haar hoofd, "jullie moeten aan elkaar gaan wennen" mompelt ze. Dikke vinger, ik ga niet met die griezel gezellig eten. "Luister naar je moeder" grijnst Daan, twijfelend steek ik mijn middelvinger naar hem op. "Wat was dat?" Boos staat Daan op, hij geeft me een mep tegen mijn schouder. Wat denkt deze vent wel niet, "die verdien je, Milou" mompelt mijn moeder en loopt naar boven. "Ja Milou, die verdien je" fluistert Daan, langzaam komt hij dichterbij. "Je stinkt" mompel ik en draai mijn hoofd weg, "je bent nog mooier dan je moeder" fluistert hij. Als mijn moeder de trap weer af komt rennen gaat Daan snel weer op zijn stoel zitten, snel ren ik naar boven en plof op het bed. Wat is er zojuist gebeurd? Snel app ik lisa, om te vragen wat haar adres is, dan kan ik daar straks heen. Al snel appt Lisa haar adres en loop ik weer maar beneden, "lief doen" glimlacht mijn moeder en geeft me een kus. Ze geeft Daan een zoen en loopt het huis uit, "wat wil je eten?" Vraagt Daan, "boeit me niet" mompel ik en ga op de bank zitten. Het is een oude leren bank, en hij stinkt, net zoals Daan en de adem van mijn moeder. Grijnzend komt Daan naast me zitten, "doe niet zo chagrijnig beauty" grijnst hij en strijkt een plukje haar achter mijn oren. Daan legt zijn hand op mijn been en knijpt er zacht in, "oprotten" sis ik en ren weg. Snel pak ik mijn fiets en fiets naar Lisa, als ik aanbel doet lisa gelijk open. Ik begroet haar ouders en wordt dan mee getrokken naar boven, "vertel me alles" zegt lisa. "Mijn stiefvader is een pedo" mompel ik, "zit hij aan je? Ik maak hem kapot" lisa gaat in een vecht houding staan. "Hij zegt rare dingen en legt zijn hand op mijn been" mompel ik, "Milou dat is niet oke als jij dat niet wil" zegt Lisa. "Weet ik" zucht ik. "Vannacht slaap je lekker bij mij" glimlacht lisa, "mag dat wel van je ouders?" Lisa haalt haar schouders op en loopt de kamer uit. "Mam Milou slaapt vanavond bij ons" gilt lisa van boven aan de trap. "Is goed lieverd" wordt er terug geroepen, "geregeld" glimlacht Lisa. Ik pak mijn telefoon en app mijn moeder, 'ik slaap vannacht bij lisa, ik ga niet met Daan eten.' Stuur ik terug, gelijk komt mijn moeder online, 'je slaapt thuis en gaat eten met Daan.' Antwoord ze, 'dat bepaal ik zelf, ik slaap hier. Succes met eten' stuur ik terug en zet mijn data uit. Zo kan mijn moeder niet zien waar ik ben, "kom we gaan eten" glimlacht lisa en trekt me mee naar beneden. Op tafel staat een pan spinazie, voor we naar Amsterdam verhuisden at ik altijd alleen als ik bij mijn moeder was. Zij at altijd op haar werk, "dankuwel dat ik mag blijven slapen" glimlach ik naar de moeder van Lisa. "Geen probleem, zeg gerust je" glimlacht haar moeder terug. We gaan zitten en eten het eten op, na het eten ruimen we af en gaan weer naar boven. "Kom we gaan foto's maken" grinnikt lisa en trekt verschillende outfits uit haar kast. "Deze staat je denk ik goed" zegt ze en gooit wat kleren naar me toe. Lachend trek ik het aan, "omg pretty" gilt Lisa hard. We gaan bij de muur staan en maken wat foto's, eerst allebei apart en daarna samen. "Ik stuur ze door" glimlacht lisa, niet veel later komt een hele spam binnen. "Deze moet je plaatsen" ze wijst een foto aan, "is goed" grinnik ik en plaats de foto. '@iankuyper heeft je bericht geliked' verschijnt er in beeld, '😻😻😻😻😻😻' reageert Ian. "Iew Ian reageert onder je foto" grinnikt lisa, langzaam knik ik. We kletsen nog wat, poetsen daarna onze tandem en gaan in bed liggen. "Goodnight" mompelt lisa, "welterusten."