You broke me first.

252 5 0
                                    

Milou perspectief.

Langzaam open ik mijn ogen, "je bent wakker" grinnikt Lisa, ik mompel wat er laat mezelf weer vallen. "Ik heb geen zin" zeur ik, ik pak mijn telefoon van het nachtkastje en check mijn insta. Fijn, Ian heeft een bikini foto van twee jaar geleden geliked, waarschijnlijk per ongeluk. "Kom slome" grinnikt lisa waarna ze verdwijnt in de badkamer, zuchtend stap ik het bed uit, ik heb zo geen zin in vandaag. Langzaam kleed ik me om en bind mijn haar in een staart, ik pak mijn tas en sleep hem mee naar beneden. "Goedemorgen dames" zegt Lisa's moeder lief en drukt een broodje in onze handen, "we halen op school nog wel iets" mompelt Lisa en trekt me mee maar de gang. Ik stap in mijn schoenen en trek mijn jas aan, zodra we buiten staan schiet er een koude windvlaag over me heen. "Het is koud" zeur ik, "arme jij" lacht lisa. We stappen op de fietsen en fietsen naar school, na tien minuten fietsen zetten we onze fietsen op het plein en lopen de school binnen. Gelijk begint iedereen in de aula te fluisteren, "ik heb nogal een reputatie hier" grinnikt Lisa en trekt me mee naar Jake en Dave. "Hee kleintjes" zegt Jake en geeft ons een knuffel, lisa kijkt even de aula door, dan blijft haar blik hangen bij een groepje. Als ik beter kijk zie ik Ian staan, hij glimlacht kort naar me en kijkt dan weer weg. "Spreek nooit met hem af" fluistert Lisa, "als je bij hem thuis komt zoent hij je sowieso" mompelt ze er achteraan. Het spijt me Lisa, maar ik ga vanmiddag met die gozer mee naar z'n huis. Ik zoen niet zomaar iedereen, Ian daar in tegen? Als ik weer die kant op kijk is Ian verdwenen, ik kijk even verder en zie hem weer staan. Te bekken met een meisje, "iew ik wil dat niet zien" zeur ik en trek Lisa mee naar de kluisjes. "Was je verliefd op Ian?" Vraag ik ineens, Lisa lijkt van mijn vraag te schrikken. "Sorry Lies" mompel ik, "is niet erg, ik was verliefd op hem ja" lisa trekt haar jas uit en duwt hem haastig in haar kluisje. "Daarom probeer ik de meiden hier te helpen, val please niet voor hem Milou. Hij zal je breken" mompelt Lisa, kort knik ik. Als de bel gaat slenteren we naar de les, geschiedenis, bah. Bij het lokaal aangekomen gaan we achterin zitten, na tien minuten komt de docent eindelijk. "Ga maar een briefje halen" gilt Dave door de klas, de docent geeft hem een hatelijke blik en begint dan met de les. "Jullie gaan een project maken over de tijd van monniken en ridders, daarvoor werken jullie ik groepjes" begint de docent, "ik heb al groepjes gemaakt, Lisa en Dave, Jannes en Niels, Max en Dave, Ian en Milou" wacht wat? Lisa kijkt me doordringend aan, de rest van wat de docent zegt hoor ik niet meer. "Nu moet ik wel met hem afspreken" grinnik ik, "niet grappig Mil" mompelt Lisa zachtjes. "Zoek je maatje op, voorlopig zit je naast diegene" zegt de docent, ik sta op en loop naar Ian zijn tafeltje. "Yo Kuyper" mompel ik en plof naast hem neer, "hee Milou" zegt Ian zwoel. Het is dat deze jongen zo onwijs knap is, "stop" mompel ik, Ian kijkt me lachend aan en legt zijn hand op mijn been. Een raar gevoel schiet door mijn bovenbeen, wacht wat? Ik wordt niet verliefd op deze gast, no way.

You broke me first. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu