8.BÖLÜM (Gülüşünden Konuşalım! )

2.5K 178 309
                                    

70'lerde olsak bir sürü plak alırdım sana.
80'lerde açık hava sinemasına götürür,
Çıkışta muhallebi ısmarlardım.
90'larda mahallenin bütün güzel misketlerini kazanır dökerdim avuçlarına.
21.yüzyılda nasıl sevilir inan ki bilmiyorum.
İçim bir türlü ısınmadı bu yüzyıla bağışla.

Bölüm Şarkısı: Tuna Kitemitçi - Sena Şener =Birden Geldin Aklıma


Korku mu bu beni içine alan his yoksa gizli bir şey yaparken yakalanmış olmak mı? Sahi siz hiç gizli gizli sevdiniz mi birini? Ben sevdim hala da seviyorum. Onu hergün yeniden tanımak hergün başka bir özelliğini keşfetmek çok farklı bir şey. Hatta akılalmaz bir şey. Çoğunuz üzülüyor acıyor halime değil mi? Siz de haklısınız ne diyebilirim ki? Tek bildiğim şuan karşımda duran adama delice bağlı olduğum. Hatta öyle ki bu bağlılık tüm varlığımı aşıyor neredeyse.

Şuan ben korku heyecan ve utancı bir arada yaşarken o ellerini ceplerine koymuş yüzünde eşsiz bir gülüş ile bana bakıyor. Sahi ne düşündü acaba Dilda ona söylediği zaman.

"Daldın ne düşünüyorsun öyle?"

Gerçekten de dalmışım ne diyecektim ki evet seni seviyorum mu? Demez mi peki beni tanımadan nasıl seversin diye? Ne diyecektim nasıl açacaktım kalbimi önüne anlar mıydı beni?

"Dilda dedi ki sen...."

"Şey yani düşündüğün gibi değil aslında anlatayım ben önce."

Sözünü kesmemle kaşları çatılır gibi oldu ama hemen düzeltip bana doğru bir adım daha attı.

"Ben nasıl ki seni dinliyorsam sende sözümü kesme bir daha olur mu?"

"Özür dilerim."

Başımı eğerken elini çenemde hissedince şaşırdım bakışlarımı çok kısa bir an gözlerine değdirip başka taraflara çevirdim utanmıştım.

"Özür dilemen için değil birbirimizi tanıyalım anlayalım diye söyledim. Sözümün kesilmesinden pek hoşlanmam. Ve konuşurken yüzüme bakarsan memnun olurum."

Başımı salladım oda elini çenemden çekip gülümsedi.

"Ayrıca kimseye karşı başını da eğme yanlış bir şey yapmış gibi. Dilda dedi ki çok iyi at binermişsin seni bir gün çiftliğe götürmeliymişim. O kadar iyi misin gerçekten bu konuda?"

O an derin bir nefes alıp verdim söylediği bu muydu yani? Gayri ihtiyari boş bulunup bunu ona sordum. Evet evet yaptım öyle bir aptallık.

" Bu muydu söylediği? "

Tek kaşı havalanıp bana bir adım daha yaklaşınca pot kırdığımı anlamam uzun sürmedi. Dilimi ısırdım o an sözleri ile.

" Başka bir şey mi söylemeliydi yani? Mesela ne gibi bir şey söylemesi gerekirdi? "

Ne diyeceğimi bilemeden ona bakarken yüzündeki anlamı çözemedim ama o sanki bir şeyi ölçer gibi dikkatle gözlerime bakıp tekrar gülümsedi.

"Evet soruma cevap alamadım hala. At binmekte iyi misin gerçekten?"

"Üniversitenin binicilik kulübündeydim iyi olduğumu söylerler."

Cevabım ile iki kaşı birden havalandı önce onu şaşırtmış olmak sebepsizce mutlu etti beni, yandan bir gülüş yakaladım kusursuz çehresinde.

ELİDA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin