Önümüzdeki Bölümden Kesit

1.1K 75 23
                                    

Her insan zorluklar yaşamıştır yaşamaya da devam eder ancak sırtınızı yasaklayacak bir dağınız varsa eğer bu o kadar da göze alınmaz değildir. Her zorluğa her engele sizinle karşı duracak size destek olacak biri varsa  bu sizi daha da güçlü yapmaya yeter.

Alabildiğine yeşil bahçeler varken karşımda, ben yeşilin en güzel tonu olan ela gözlerde sabit kalmıştım bu adam ne güzel seviyordu. Hala bana bir şeyler anlatırken bakışları aniden bana dönünce dudağı hafifçe kıvrılıp tek kaşını ustalıkla kaldırdı.

"Elida bana değil bahçelere bakman gerek beni dinliyor musun?"

Sabahtan bu yana neredeyse şehrin yarısını turlamıştık ne kadar çok arazileri, bahçeleri, seraları vardı öyle insan saymaya korkardı. Ve evet onu izlemekten anlattıklarının yarısını duymamıştım.

" Diyorum ki yeni mühendisimiz olmak ister misin? "

" Hazer bu büyük bir sorumluluk tüm arazileri bana emanet etmekten bahsediyorsun."

"Yabancı birine emanet etmekten daha iyi değil mi?"

"Peki ya ailen ne diyecek amcan mesela?"

Benim için arada kalmasını istemiyordum. Evet çalışmak kendi işimi yapmak istiyordum ve evet bana yardımcı olacağını da biliyordum ama şuan tüm toprakların bakımını benim elime vereceğini söylüyordu bir sürü insanın ekmeğini kazandığı bu topraklarda nasıl yapacaktım. Ona baktım sanki aklımdakileri okur gibi bir hali vardı.

Gülümsedi o gülünce sıcak havaya rağmen bir rüzgar esti sanki rüzgar kokusunu burnuma doldurdu yine gözlerim anlık bir refleks ile kapanınca elini yanağımda hissettim saçlarımı geriye doğru çekmişti.

"Zaten bu amcamın fikriydi."

İşte şimdi kaşlarım dahada çatıldı şaka mı yapıyordu? Ya da yanlış duymuştum.

"Amcan tüm kontrolü bana bırakmanı söyledi öyle mi?"

Başını salladı ardından arabaya doğru yürüyünce bende peşinden yürüyüp yetiştim ona arabaya varınca uzanıp bir şişe suyu açtı bana uzatırken olumsuzca başımı salladım şuan su değil merakımı giderecek bir cevap istiyordum.

Suyu başına dikip içmişti hala ona bakmayı sürdürürken sonunda sırtını arabaya yasladı bende tam karşısında kalmış oldum.

"Dün bizim mühendisin ve ekibinin hatası yüzünden büyük bir zarara uğradık ağaçlara yanlış ilaç verdirmiş ve ağaçların çoğu kurudu bu nedenle tüm ekibin işine son vermek zorunda kaldım yeni bir mühendis bulmayı düşünürken amcam neden karın yapmıyor deyince mantıklı geldi hem senin için de çok iyi olmaz mı? "

"Rıdvan amcadan bahsediyoruz hala değil mi?"

Yine güldü bu halim onu güldürüyordu ama ben nedense gülemiyordum ya bende hata yaparsam o zaman ne olacaktı ben daha stajım haricinde hiç çalışmamıştım ki. Hem tecrübesiz oluşum hem de Rıdvan amcanın tepkileri gözümü korkutuyordu.

"Ya bende hata yaparsam o zaman daha çok kızmasın?"

"Elida amcam senin düşmanın değil ki tabi ki seni destekleyecek ayrıca bizim ailemizde hiçbir kadına evde otur denmedi bu güne kadar teyzem de halam da hatta annem de çalışan kadınlar oldular her zaman Dilda'da bu yüzden okudu ve çalıştı sende çalışmak istiyorsan çalışacaksın. "

" Ben sadece seni zor durumda bırakmak istemiyorum. "

" Elida beni neden zor durumda bırakasın ki sen tek olmayacaksın bir ekip yardımcı olacak sana zaten sürekli evde durmaktan sıkılmış olmalısın. Kendi paranı kazanacaksın söz hakkı tamamen sende olan bir işin olacak ben arada bir ziyarete gelirim o kadar."

Bir ekip kuracaksın demişti aklıma gelen ile gülümsedim hayallerimizi bu şekilde gerçek kılabilirdik. Tabi ki önce onu ikna etmem gerekiyordu.

Arabaya binip uzaklaşırken aklımdakini ona söylemek için tam konuşacakken  arabanın aniden durması ile karşımızda duran kadına baktım korku ve endişe taşıyan bakışları bir bende bir de Hazer'in üstünde gelip giderken Hazer hızla arabadan inmiş ve yanına yürümüştü. Çok kısa bir an sonra ikisi de hızla arabaya bindiğinde ağzından dökülenler ile endişe benliğimi esir aldı.

"Hasret abla amcam ne zaman geldi oraya niye haber vermediniz?"

Ne olmuştu Rıdvan amcaya bu kadın kimdi?




ELİDA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin