Bilmiyor musun ki, kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin.
Bölüm Şarkısı: Mustafa Ceceli -Bilal Hancı /Rüzgar
Bir insan yeni tanıştığı birine karşı nasıl bir özlem duyardı? Nasıl olurdu da hayatına yeni girmiş biri hem içini sızlatırken hem acını dindirebiliyordu? Cansu'nun kapıdaki orta yaşlarında olan kadınla kucaklaşmasını izlerken içeriden gelen ses ile yüzüme yayılan gülümseme beni hayrete düşürüyordu. Özlemiştim ben evet bu hissettiğim yüreğimi sızlatan his özlemdi.
"Kim geldi Zümrüt?"
Hazer ve Cansu birbirine bakıp gülerek kapıdan içeriye girerken Zümrüt hanım ve ben arkalarından yürümeye devam ettik.
Senem hanım elindeki bilgisayarı kenara koyup arkasına dönerken kapıdan girenler ile ayaklanıp elini kalbine koydu. An be an yüzündeki gülümseme büyürken Cansu çoktan annesine sarılmış Hazer ise bir adım ötesinde durup sıranın kendisine gelmesini bekliyordu.
"Nereden çıktınız siz böyle neden haber vermediniz?"
"Anne sürpriz yaptık işte nasıl özledim seni ben."
Cansu'nun sözlerine gülümseme ile karşılık verip Hazer'e sarıldığında gözlerini kapatıp yüzünü boynuna gömmesine yüzümde tebessüm ile baktım. O bir anneydi tabi ki iki çocuğunu da çok seviyordu kuşkusuz ancak Hazer'e daha farklı bakıyordu. Ona sarılırken içinden dışına fışkıran sayısız çiçekler vardı sanki.
"Anne."
Senem hanım ondan ayrılıp elini yüzüne getirmiş okşarken cevap vermiş ve sesindeki o şevkat sanki içime batmıştı.
"Annemm iyi ki geldiniz o kadar mutlu ettiniz ki beni."
Ben onları izlerken yanımdaki kadının sözleri ile ona dönüp baktım.
"Kusura bakma kızım sanada bir hoşgeldin diyemedim. Ben Zümrüt sende Elida olmalısın."
Güler yüzüyle konuşan kadına baktım ve sabah masada Cansu'nun yaptığı şakayı hatırlayınca bende gülüp başımı salladım. Cansu yanıma gelip durunca konuştum.
"Hoşbuldum Zümrüt..."
Kadın elini uzatıp elimi tutarken konuşmuş ve beni susturmuştu çok samimi bir ses tonuyla konuştu.
"Abla Zümrüt abla diyeceksin kızım ben kocanın ve Cansu'nun çocukluklarını bilirim sende abla de olur mu?"
"Peki memnun oldum Zümrüt abla."
Senem oğlunun kokusunu içine çekmiş ve ileride Zümrüt ile konuşan kıza çevirmişti bakışlarını Hazer de annesinin baktığı yere bakıp gülümsedi.
"Aranız iyi değil mi?"
"Bir sıkıntı yok annem merak etme."
Senem gülümseyerek kıza doğru yaklaşmış ve dikkatini çekmişti.
"Elida sende hoşgeldin."
Elida hemen elini öpmek için eğilse de Senem izin vermemiş ve sarılmıştı.
"Hoşbuldum nasılsınız iyi gördüm sizi."
"İyiydim ama sizi burada görünce daha da iyi oldum."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ELİDA
RomanceBir insan en sevdiği için kendinden feragat edebilir mi? Sırf onların canı kurtulsun diye tüm hayatından vazgeçebilir mi? İki sevdalı yürek yanmasın diye kendini feda eden iki kişi.