Měsíc po škole a Vánoce

1.8K 86 0
                                    

Po odpoledním vyučování, kdy měli prváci už jen hodinu létání, se vydala Juliet s Dracem za jejich ředitelem. ,,Já tě upozorňovala, Draco, že pokud půjdeš se mnou, budeš mít průser," řekla Juliet při cestě za Snapem. ,,Až se o tom dozví můj otec, že nám dává bezdůvodně tresty," začal vyhrožovat Draco. Juliet jen protočila očima a dělala, že ho poslouchá, zatímco přemýšlela nad tím, co jí dopoledne řekl Hagrid. ,,Haló!" vrátil ji do reality Draco. ,,C..co?" zeptala se nechápavě Juliet. Pak však zjistila, proč se musela vrátit zpět do reality. Stáli před učebnou lektvarů. ,,Koukám, že už jsi přítomna. Takže, říkal jsem, že budeš náš mluvčí, protože jsme tady jen a pouze kvůli tobě," řekl rázně Draco. ,,Já ti ale říkala, že je to tvoje rozhodnutí a teď si představ, že ty jsi jen týden po škole, kdežto já celý měsíc, tak si nemáš na co stěžovat," ušklíbla se ironicky, taky jak jinak, Juliet. ,, Stěžuju si na to, že jsem kvůli tobě po škole a to celý týden," odvětil Draco, který nemohl pochopit, co na tom Juliet nechápe. ,,A já ti říkám, že já jsem, narozdíl od tebe, celý měsíc po škole," odvětila zase Juliet. ,,Ale..." chtěl zase něco namítat Draco, když v tom si za ním někdo odkašlal. Když viděl Julietin výraz, který zadržoval smích, tak se uklidnil, protože si myslel, že za ním stojí Snape. Nasadil svůj povyšovací výraz a s úšklebkem se otočil. Pak mu ale úsměv ztuhl na tváři, když zjistil, kdo za ním stojí. Zlostně se otočil na Juliet, která to nevydržela a začala se smát na celé kolo. ,,Vida...vida. Je tu snad něco k smíchu slečno?" zeptal se Snape. Juliet však nešlo vůbec mluvit. Draco na ni nechápavě koukal. Snape si zkřížil ruce a nadzvedl jedno obočí. Byla bys od té lásky a přestala se smát! Vždyť k tomu nemáš důvod, ozvalo se v její hlavě a Juliet moc dobře věděla, komu ten hlas patří. Juliet se přestala smát a protočila očima.  ,,Slečno Potterová," ozvalo se nad ní. Juliet nasadila svůj úšklebek a podívala se na svého profesora lektvarů, který na ni z půlky nechápavě a z druhé půlky rozzuřeně koukal. ,,Ještě jednou a jste po škole do Vánoc," řekl jí výhružným tónem Snape. Juliet přikývla, ale z jejího pohledu bylo poznat, že si to k srdci rozhodně nevzala. Snape se otočil na podpatku a hlavou pokynul, aby vešli do učebny.

,,Sedněte si," rozkazal Snape, když vešel Draco s Juliet do učebny. ,,Můžete mi vy dva, tedy hlavně vy slečno, vysvětlit, co to mělo znamenat?!" zeptal se jich rozzuřeně Snape a díval se na Juliet. ,,Musíte to upřesnit. Za poslední den se odehrálo tolik věcí, že nevím, o které z nich se bavíme," řekla místo odpovědi Juliet. ,,Mluvím o vašem chování," odsekl Snape. ,,Jo, aha. Co je s ním špatně," zeptala se nechápavě Juliet, i když moc dobře věděla, co tím myslel. Snape se vztekle k ní naklonil a zavrčel. ,,Vy se opovažujete ještě ptát?!" Juliet místo odpovědi pokrčila rameny. ,,Opravdu, geny se nezapřou," prohlásil Snape a otočil se k Dracovi. ,,Jde o to, z jaké strany geny myslíte," odpověděla Juliet. Snape se na ni vztekle podíval. ,,Právě jste si vydělala další týden, a co se týče vás, pane Malfoyi," otočil se na Draca ,,vy mi stokrát napíšete větu ,nebudu chodit pozdě na hodiny' a to se bude opakovat po celý týden," řekl Snape k Dracovi a ten jen přikývl. Potom se profesor lektvarů otočil zpět na Juliet, která si mezi tím vytáhla knížku a začala si číst. ,,Slečno," ozval se znovu Snape. Juliet jen zvedla oči od knížky. ,,Vy dostanete vždy něco na přepsání. Můžete začít například s tímhle," řekl Snape. Došel ke knihovně a podal Juliet velmi tlustou knihu s názvem Lektvary černé magie. ,,To přepište celé. Každé odpoledne aspoň 20 stránek. Rozuměla jste?" zeptal se Snape, který ani nečekal na odpověď. Juliet si vzala knihu. Poslušně ji otevřela a začala přepisovat. Asi po půl hodině se zvedl Draco a odevzdal Snapeovi pergamen. Snape ho potom poslal pryč a Juliet tam zůstala sama a poslušně přepisovala knížku.

Po dvou hodinách vstala a nesla kupičku pergamenů Snapeovi na stůl. ,,Napsala jsem toho trochu víc, jestli to nevadí," řekla podávaje pergameny svému profesorovi. Potom se otočila a šla si pro věci. Snape se za ní dlouze podíval. Juliet se u lavice otočila. ,,Nebude vám vadit, když si tu knížku půjčím?" zeptala se, výjimečně upřímně, Juliet. Snapea tenhle tón jejího hlasu trochu zaskočil, ale nedal to na sobě znát. ,,Pokud s ní někoho nepraštíte po hlavě, nemám s tím problém," řekl Snape. Juliet se místo poděkování usmála a odešla ze třídy s otevřenou knížkou Lektvarů černé magie.

Takhle to chodilo celý měsíc, teda s tím rozdílem, že Juliet už přepisovala druhou knížku, tentokrát Význam lektvarů v běžném světě. Juliet se však ve všech předmětech ukázala jako nadaná studentka. To se však nelíbilo Hermioně, která počítala s tím, že na škole bude nejchytřejší. Juliet si užívala, že může štvát učitele a vlastně většinu studentů a přitom být jedna z nejchytřejších lidí na škole.

Když začaly Vánoční svátky, Juliet se rozhodla, že se někam schová a nikdo ji neuvidí. Tyhle svátky vážně v oblibě neměla. Všichni se smáli a byli spolu. Užívali si ty svátky rodinné pohody a to byl právě ten problém. Juliet, stejně tak jako její bratr, neměla rodinu. Harry si našel kamarády, se kterýma, ať už to bylo jakkoliv, byl pomalu jedna rodina. Na Vánoce s ním dokonce ve škole zůstal Ron. Juliet se neměla zájem s někým přátelit. Chtěla prostě něčím vyniknout. Jejího bratra znali všichni a jí, ač byla jeho sestra, pomalu nikdo.

,,Juliet! Počkej!" slyšela volat svého bratra Juliet, když šla z knihovny s další knížkou. Juliet se s nezájmem otočila. ,,Co chceš?" zeptala se naštvaně. ,,Kam se pořád schováváš?" zeptal se Harry udýchaně. ,,Celý rok ses o mě nezajímal, tak teď nezačínej," odsekla mu Juliet a vydala se pryč od knihovny. Harry za ní nechápavě koukal. Nevěděl, co se to s Juliet děje, vždyť jako malí si byli tak blízcí. Ještě před půl rokem by se jeden za druhého postavili a teď, jako by se z nich stávali nepřátelé na život a na smrt. Toho si však Juliet byla vědoma a vyhovovalo jí to. Chtěla něčím vynikat, když už vynikal její bratr. Zamýšleně si pohladila náhrdelník, který jí dal Hagrid, když si pro ni a Harryho přijel do majáku, a šla zpět na svou kolej. Už se těšila, až si zaleze do postele a začne si číst. Už měla po krk těchto pozitivních svátků. Na druhou stranu měla dostatek času, aby si promyslela další strategii chování ve škole. Do nápadů jí nahrával dost fakty že její bratr se dal na Famfrpál, který na druhou stranu Juliet vůbec nezajímal. Přišlo jí to jako ztráta času a tak, i když jí Draco opakovaně zval, nikdy se nešla podívat na jediný zápas. Nepotřebuju vidět, jak se můj bratr opět předvádí, vždy si pomyslela a víc to neřešila.

Princezna ZmijozeluKde žijí příběhy. Začni objevovat