Hagrid profesorem

1.2K 78 0
                                    

Když večer přijeli studenti do Bradavic, Juliet se neochotně vydala, spolu se spolužáky, na Bradavický hrad. Celou dobu poslouchala Dracův výklad o tom, jak je jeho rodina vážená. Juliet přikyvovala, ale neposlouchala ho. Přemýšlela o tom, proč a kvůli čemu se sem vlastně vrací. Byla vděčná, když už dojeli k hradu a vydali se do Velké síně. ,,A jak si se vůbec měla ty?" zeptal se po hodně dlouhé době Draco Juliet. ,,Šlo to," řekla neutrálně a mírně se usmála. Draco se chtěl zřejmě ještě na něco zeptat, ale Juliet mu zmizela z dohledu. Co se to s ní stalo, ptal se sám sebe v duchu Draco.

Juliet se neměla náladu s někým vybavovat. Ač si to v tu chvíli neuvědomovala, uzavírala se čím dál tím víc do sebe a nevěděla proč. Nebo si to, jako většinu věcí, nechtěla připustit.

Juliet vešla mezi prvními do Velké síně a šla se posadit. Rozhlédla se po místnosti a zastavila se očima na učitelském sboru, respektive na Snapeovi a Lupinovi, kteří seděli vedle sebe. Lupin se usmíval jako Měsíček na hnoji a Snape vypadal nabručenější než kdy jindy. Celkově to vypadalo dost komicky. Juliet se ušklíbla a ještě si prohlídka zbytek sboru. To už však k ní přišel Draco i s Crabbem a Goylem, ke kterým se přidala i Pancy. Z ní nebyla Juliet moc nadšená, ale nedávala na sobě nic moc najevo. ,,Hele, to je ta tvá slavná kamarádka, která chodí s nosem nahoru a přitom byla její matka jen mudlovská šmejdka," ušklíbla se Pancy načež schytala od Draca nehezký pohled. Juliet se s úšklebkem v klidu otočila na Pancy. ,,To mluvíš o sobě, ty prašivá vráno?" řekla s klidem v hlase a měřila si ji posměšným pohledem. ,,Jediná vrána, která tady je, jsi ty!" skoro vykřikla Pancy. To už si jich všimli i ostatní, nejen zmijozelští studenti. ,,Tak to děkuji. Vrány jsou inteligentnější než lidi, takže ses právě ponížila sama, ty žížalo jedna," řekla pořád klidně Juliet, teda pokud se nepočítal styl její mluvy. Ta byla sarkastická. ,,Holky, nechte toho," snažil se je zastavit Draco, ale neúspěšně. Teď i učitele si všimli, že se něco děje. ,,Co si vůbec o sobě myslíš?! Že se můžeš kamarádit s někým, kdo je z čistého rodu?!" skoro už křičela Pancy. Juliet už jí od prváku lezla když krkem. Jeden z důvodů byl ten, že se motala kolem Draca, do kterého byla Pancy tajně zamilovaná.

Juliet měla co dělat, aby ji neproklela na místě. Snažila se celou dobu být klidná, ale už to moc nešlo. ,,Posaď se," procedila přes zaťaté zuby Juliet, protože Pancy v rámci boje, který sama vyvolala, se musela nutně postavit. Pancy se neochotně posadila. ,,Mimochodem, já se chci přátelit s Juliet," řekl směrem k Pancy Draco a ta ho naštvaně probodla pohledem. Juliet si mezi tím všimla úsměvu, který jí věnoval Brumbál na znamení radosti z toho, že hádka skončila a on se teď může věnovat svému proslovu, který Juliet stejně nebude poslouchat. Ještě před tím však sbor zazpíval Bradavickou hymnu...

Co si z toho proslovu odnesla bylo to, že Lupin je tedy novým profesorem obrany proti černé magii stejně tak, jako se z Hagrida stál profesorem péče o kouzelné tvory. Jako poslední povídal Brumbál o tom, že Bradavice budou prozatím domovem pro Mozkomory. Potom se už mohli dát do jídla, za což byla Juliet vděčná.

Po večeři se nečekaně vydali na své koleje. Po celou cestu nepromluvila Juliet a ani Pancy jediné slovo. Pak však přišel na řadu zásadní problém a to byly pokoje. Juliet s Pancy si mermomocí přály, aby nebyly spolu na pokoji, opak však byl pravdou. ,,No to si děláš srandu?!" vykřikla Pancy. ,,Já s tebou tady nebudu!" křičela na Juliet, která seděla na posteli a četla si. Neochotně však odtrhla oči, aby darovala Pancy jeden ze svých vražedných pohledů. ,,Já z toho taky nejsem nadšená," odsekla a věnovala se dál knize. ,,Ne, já jdu za Snapem, že s tebou na pokoji nebudu!" prskal kolem sebe Pancy jako zmije. ,,To si jdi, ale vyhodí tě," řekla klidným hlasem Juliet. ,,Jak to myslíš?!" ,,Zkušenost z loňska," řekla Juliet. ,,Tak tam půjdeme spolu," vyřešila problém, který nebyl problémem, Pancy. Juliet neochotně vstala a s ještě větším nadšením se vydala s Pancy za Snapem.

Po cestě spolu neprohodily ani slovo. Když však došly ke dveřím Snapeova kabinetu, Pancy znejistěla. ,,Nebo to zkusíme vyřešit sami?" zeptala se nejistým šeptem. Juliet protočila očima a sebejistě zaklepala. Pancy ji propichovala pohledem. Zanedlouho se dveře rozletěly a objevil se profesor lektvarů. ,,Můžete mi říct, co vy dvě jste vyváděly při večeři?!" využil hned situace Snape a založil si ruce na prsou. Všiml si, že Pancy je docela nervózní, zatímco Juliet se bez strachu pustila do proslovu. ,,To tak trochu souvisí s tím, že my dvě rozhodně spolu na pokoji nebudeme, takže je dosti pravděpodobné, že jedna z nás brzo skončí jako svíčka nebo krmivo pro akromantule," zakončila svůj proslov s ironickým úsměvem. ,,A po mně chcete jako co?" odvětil nechápavě Snape. ,,Abyste byl tak laskav a zařídil nějako to, abysme nebyly spolu na pokoji," řekla Juliet a v duchu se zasmála. ,,Vy byste mohly být od té lásky, abyste mě neotravovaly s vašemi bezcennými problémy. Obě dvě zítra přijdete umýt kotlíky," řekl Snape a práskl za sebou dveřmi. Juliet se otočila na podpatku a vydala se pryč.

Pancy brzo zmizela z dohledu, tak toho využila a vydala se vrátit do knihovny knihy, které si na léto půjčila...

Druhého dne začínalo vyučování. Většina studentů se přihlásila na hodinu jasnovidectví, ale Juliet ne. Ta si počkala až na další hodinu, kterou měl vyučovat Hagrid. U jeho srubu byla jako první a tak si začala s Hagridem povídat. ,,Jak ses měla o prázdninách?" ,,Celkem dobře," řekla s úsměvem Juliet a s radostí si vzala jablko, které jí Hagrid přinesl. To už sem začali přicházet i další studenti a když začaly odbíjet hodiny, vydali se s Hagridem do lesa. ,,Jak si ji otevřela?" zeptal se nechápavě Draco, který si všiml, že se Juliet podařila otevřít učebnice. ,,Musíš jí pohladit, takhle," ukázala mu Juliet. Za chvilku to vysvětloval i Hagrid. Všem až na jednoho se to podařilo bez problémů. Nevil ji zapomněl pohladit, a tak se na něho vrhla...

,,Bože, tahle škola ale upadá. Počkejte až se otec dozví, že tady učí tenhle tupec," začal Draco, když došli na mýtinu a Hagrid někam odešel. ,,Sklapni Malfoyi!" ozval se Harry. Zmijozelští studenti se ušklíbli, tedy kromě Juliet, která seděla o kousek dál a četla si v učebnici. Dění ji moc nezajímalo. Vyrušilo ji až Hagridovo ,,zazpívání" fanfáry. Vedle něho se tyčil hipogryf. ,,No není to nádhera?" zeptal se okouzleně Hagrid. ,,Hagride, co to vlastně je?" zeptal se Ron. ,,To je Rone hipogryf..." pokračoval ve výkladu Hagrid. Juliet si okouzleně prohlížela to stvoření. ,,Tak, kdo se s ním chce pozdravit?" zeptal se Hagrid. Všichni couvli dozadu. Harry zůstal stát ve předu a překvapivě se k němu přidala Juliet. ,,Výborně. Tak nejdříve ty, Juliet," vyzval jí Hagrid. Juliet vyšla pomalu dopředu. Potom se zastavila a uklonila se. Hagrid jí mezitím dával instrukce, jak se má chovat. Nakonec se vše povedlo a Klofan, tak se hipogryf jmenoval, se nechal od Juliet pohladit. ,,Myslím, že už si ne něho můžeš sednout," řekl jí Hagrid a vyzvedl ji na Klofana. Poté ho plácl a Klofan se rozběhl. Zanedlouho se odlepil od země a Juliet letěla. Klofan se vydal k Bradavickému hradu, kde kroužil mezi věžemi. Poté se vydala k Černému jezeru. Jeho nohy se dotýkaly vodní hladiny. Zanedlouho se od ní opět odlepil a vznesl se do nebe. Jakmile však Hagrid zapískal, vrátil se. Po dopadu se dal pár metrů do cvalu, než se úplně zastavil.

Hagrid pomohl Juliet dolů a vyzval Harryho. Harry byl méně jistý než Juliet, která se mezi tím dosunula až ke své tašce, u které stál Draco. Juliet mu věnovala jeden ze svých úsměvů a šla si sednout opodál...

Jakmile Klofan znovu přistál, využil Draco Hagridovi nesoustředěnosti. Juliet to však zaregistrovala až dýl, když se Klofan postavil na zadní a ohnal po Dracovi. ,,Malfoyi! Ne!" vykřikl Hagrid, ale bylo již pozdě. Draco se válel na zemi. ,,On mě zabil, zabil mě," blábolil Draco. Juliet se nad tím musela trochu usmát, ale hned zase přestala. ,,To nic, je to jen škrábnutí," snažil se ho utišit Hagrid. ,,Hagride! Musí okamžitě do nemocnice!" vykřikla Hermiona. Hagrid přikývl a vzal Draca do náruče. ,,Jsem učitel. Donesu ho tam," řekl si spíše pro sebe a potom hodinu rozpustil. ,,Toho budete litovat. Vy i ta vaše slepice," nadával Draco. ,,Hagride! Půjdu s váma," řekla ještě Juliet, která se rozběhla za Hagridem...

Princezna ZmijozeluKde žijí příběhy. Začni objevovat