První hodiny

2K 90 2
                                    

První hodinu měli studenti prvního ročníku profesorku McGonagallovou. Dostali za úkol přepsat pár vět. Juliet naštvala Pancy, když si místo k ní sedla k Dracovi. Ráno u snídaně se totiž Juliet stačila s Dracem domluvit, že bude sedět s ním.

McGonagallová se proměnila v kočku a seděla na katedře. Asi o čtvrt hodiny později přiběhli Ron A Harry. ,, Dobrý," vydechl s úlevou Ron. ,,Víš jak by stará McGonagallová vyváděly, kdyžby jsme přišli pozdě?" řekl směrem k Harrymu. McGonagallová už toho měla tak akorát dost, tak se z kočky proměnila nazpět v člověka. ,,Tak to bylo něco," vykulil oči na McGonagallovou Ron. ,,Děkuji vám za uznání, pane Weasley, ale nebylo by užitečnější vás nebo pana Pottera proměnit v kapesní hodinky? Aspoň by jeden z vás přišel v čas!" pustila se do nich profesorka McGonagallová. Juliet s Dracem se na sebe ušklíbli. ,,My se ztratili" snažil se vysvětlit Harry. ,,Chcete mapu? Nebo trefíte do své lavice?" řekla ironicky McGonagallová a Harry s Ronem si šli poslušně sednout. Juliet s Dracem se začali smát. ,,Ticho!" napomenula je McGonagallová a sedla si za katedru. Zbytek hodiny proběhl v tichosti.

Další hodinu měli lektvary. ,,Draco, kde je učebna?" zeptala se Juliet Draca, když vycházeli ze třídy. ,,Když půjdeš z nádvoří do prava, tak hned 3 dveře na levo, proč?" zeptal se nechápavě Draco. ,,Ale, něco jsem si zapomněla na pokoji, tak jen abych věděla, kde to najdu,"  vysvětlila Juliet. Draco si ji změřil pohledem. ,, Nemám jít s tebou?" zeptal se a šibalsky se na ni podíval. Juliet pokrčila rameny. ,,Jestli chceš," odpověděla mu Juliet. Draco na nic nečekal a vydal se spolu s Juliet do Zmijozelské koleje. Harry s Ronem na ně jen vykulili oči a sami se radši vydali do učebny lektvarů, protože se báli, že dopadnou stejně jako při první hodině.

Juliet s Dracem vešli do Zmijozelské společenské místnosti. ,, Počkám tady," řekl Draco a Juliet přikývla. Juliet vyšla schody a vešla do pokoje. Otevřela svou taštičku, kterou měla pod postelí, a vytáhla z ní svou hůlku. Ne že by ji teď potřebovala, ale na škole čar a kouzel se bez ní cítila nesvá. Hůlku si schovala a zavřela taštičku. Potom seběhla že schodů a s Dracem se vydali do učebny lektvarů. ,,Hele, předem se ti omlouvám, jestli budeš mít kvůli mně průšvih," řekla Juliet při cestě k Dracovi. Draco nad tím mávl rukou. ,,Jinak počítáš s tím, že sedíš se mnou," upozornil jí egoisticky Draco. Juliet se ušklíbla. ,,Ne, sednu si s bratrem," odpověděla ironicky. Když se blíží k učebně, najednou ji Draco zatáhl za roh. Juliet se na něho nechápavě podívala. ,,Právě tam vešel Snape," řekl Draco a z jeho očí bylo možné vyčíst, že se bojí. ,,No a?" zeptala se nechápavě Juliet. ,,Snad se ho tvrďák jako ty nebojí," snažila se ho vyprovokovat. ,,No dovol," odsekl Draco a snažil se vypadat nebojácně a tak se vydal hrdě k učebně. Juliet šla kousek za ním. Draco opatrně nakoukl do otevřených dveří. Snape byl akorát otočen a tak se Draco snažil vplížil do své lavice. V tom se Snape otočil. ,,Pane Malfoyi. Tak jste se uráčil přijít. Kde jste nechal slečnu Potterovou," zeptal se ironicky Snape. ,,Emmm...no... víte...já..." snažil se vykoktat Draco zatímco dostal Harry záchvat smíchu. ,,Vida....vida..." Začal Snape. ,,Pan Potter... naše... nová celebrita," řekl, když si odměřeným pohledem měřil Harryho. ,, Povězte mi, co získám..." začal se Harryho ptát na otázky. Juliet mezi tím se mohla potrhat smíchy venku na chodbě před učebnou. Nakonec se odhodlala a vešla dovnitř. ,,Vida, vida...kdopak...se... nám to... uráčil... přijít," řekl Snape, když vešla Juliet. Juliet protočila očima a šla si sednout vedle Draca. ,,Očekával bych,...že nám...sdělíte důvod svého pozdního... příchodu," řekl Snape a pomalu šel směrem k lavici, kde seděl Draco a přisedla si k němu Juliet. ,,Odpovědí vám bude muset postačit informace, že neodkladné záležitosti byly důležitější než začátek vaší hodiny," řekla Juliet s ironickým úsměvem na tváři. Potěšilo ji, že se celá třída zarazila a i Draco vedle ní dostal strach. Snape došel až k ní a z očí mu čišela zlost. ,,Dávejte si pozor na jazyk, slečno! Vás i pana Malfoye očekávám po vyučování. Dostanete trest. Ještě jednou příjde jeden z vás pozdě a vyletí!" začal prskat Snape. Ve třídě bylo zvláštní ticho. Všichni s napětím očekávali, co se stane dál. Juliet přivřela víčka a ironicky se dívala na Snape. Z pohledu bylo jasně vidět, že jí je u něčeho. Nakonec celou mimickou show zakončila zívnutím. Kdyžby před ní nestál Snape, třída by se začala smát. Juliet si užívala pocit, že někoho, koho se její spolužáci bojí, dokázala naštvat a urazit. ,,Měsíc po škole," zavrčel Snape a vydal se vykládat novou látku.

Celou hodinu panovalo prapodivné ticho. Celá třída měla vážný výraz, tedy kromě Juliet. Ta se usmívala jako měsíček na hnoji. Sem tam se po ní otočil nějaký spolužák, který však hned sklopil oči. Draco se vyhýbal pohledu Snapea, což však moc nešlo, protože Snape propichoval celou hodinu Juliet pohledem. Juliet si však dělala poslušně poznámky, takže na ni nemohl vypálit, že nedává pozor, což mu udělalo značnou čáru přes rozpočet. Na konci hodiny hodiny si však ještě neušetřil poznámku: ,,vaše geny se nezapřou, že, pane Pottere, a ani u vás, slečno Potterová," Juliet ironicky protočila očima a odešla ven ze třídy. Ironický úšklebek jí zůstal na tváři ještě pěkně dlouhou dobu. Dopoledne už nic neměli, tak měli do oběda volno. Po obědě měli hodinu létání.

Juliet se do oběda vypařila. Nikdo nevěděl kde je, ale celá škola věděla, jak si podala Snapea, teda až na učitelé.  Juliet se však vypařila za Hagridem. Chtěla si s někým normálním popovídat. Seděla na jedné z dýní, které Hagrid pěstoval, a pozorovala, jak Hagrid ošetřuje nemocnou packu Tesákovi. Tesák byl Hagridův pes. Od pohledu šel z něho strach, ale při tom byl úplně neškodný. ,,...takže jsem se nenápadně vypařila." Dokončila Juliet přednášku o tom, proč není ve škole. Hagrid se na ni nevěřícně podíval. ,,Takže v překladu, s Dracem se přátelíš jen proto, abys nemusela být s Harrym. To bych ještě nějako, i když nevím jak, pochopil, ale proč sis sakra podala Snapea, který je ke všemu ředitel TVÉ koleje, to opravdu nechápu," shrnul Hagrid její výklad. Juliet se usmála. ,,Já si ho nepodala," snažila se vysvětlit Hagridovi. ,,Ne? Tak co teda?" řekl jí na to Hagrid. ,,Já jen... prostě...řekla jsem, co jsem si vy skutečnosti myslela. Byla jsem prostě jen upřímná," odpověděla mu Juliet. Hagrid vzdychl a opřel se i dýní vedle Juliet. ,,Víš, upřímnost není na škodu, ale v některých případech bych se jí asi zřekl," začal Hagrid a potěšilo ho, když zjistil, že ho Juliet poslouchá. ,,Jeden z těch případů je Snape. Ten tě klidně za ní vyhodí," snažil se jí vysvětlit Hagrid. Juliet vzdychla. ,,Proč bych se měla bát někoho, kdo je pořád naštvanej?" zeptala se Juliet. Na tohle Hagrid neměl odpověď. ,,To už je tvoje věc, ale radil bych ti, abys to příště neopakovala. Školní tresty nejsou zas až tak hrozný, ale aby tě nevyhodili. Teď už běž. Slyšíš? Hodiny," řekl Hagrid, když hodiny na věži odbily poledne. Juliet přikývla a rozběhla se do školy na oběd.

Když doběhla, tak se nenápadně vmísila mezi své spolužáky, kteří šli právě na oběd. Po chvilce jí někdo položil ruku na rameno. ,,Tak tady jsi," řekl hlas, který by poznala už všude. Byl to Draco. ,,Kdes celou dobu byla?" zeptal se zvědavě a už měl v hlase zase ten povýšený tón. Juliet se ušklíbla. ,,Hele, dostala jsem Stracha tak jsem se někde zašila," řekla ironicky a usmála se.

Princezna ZmijozeluKde žijí příběhy. Začni objevovat