SARAH
"Sarah, voisikko ees yrittää kuunnella. Tää on aika rankkaa. Mää en tiiä mitä mun pitäs tehä. Tiiän mitä näin, mutta silti haluisin uskoa Ediä" Thea marisee turhautuneena.
Hän valahtaa sohvalle makoilemaan viereeni.
"Sori. Mua vaan huolestuttaa se että en oo saanu tänään koko päivänä Alexia kiinni. Ihan niinkuin haittoja hän ignooraisi minua. Hän ei ole tullut kouluun, ei vastannut puheluihini, eikä ilmoittanut itsestään mitään. Kukaan hänen kavereistakaan ei oo nähny sitä" huokaan ja tarkistan vielä puhelimeni. Ei mitään jälkeä Alexista, vaikka kello on jo kuusi illalla. Huolestuttaa.
" Thea "
"niin?" hän vastaa kääntyessään katsomaan minua.
"Pettääköhän Alex?" kysyn ja Thea on vain hiljaa.
"No toivottavasti ei, mutta onhan hänellä kyllä aika naistenmiehen maine" Thea huokaisee lopulta.
"totta. Miten minä olin niin tyhmä että luulin että olisin tarpeeksi hänelle" parahdan ja tunnen kuuman kyyneleen valuvan poskellani.
"Sarah rakas älä itke, eihän me vielä tiedetä onko hän tehnyt mitään" Thea lohduttaa ja halaa minua tiukkaan.
"Meidän pitää vain odottaa että hän ottaa yhteyttä" hän vielä lisää.
"Olet oikeassa" niiskaisen.
"Sinut pitää saada ajattelemaan jotain muuta. Mitä jos katsottais joku leffa?" Thea kysyy ja hakee kaukosäätimen.
Hän laittaa Netflixin päälle, ja selailee hetken elokuva valikoimaa. Hetken päästä katsomme jo Insatiablea.
Alexista ei ollut kuulunut mitään vielä silloinkaan kun olin menossa nukkumaan. Sen takia päätimme, että Thea jää luokseni yöksi.
*****
Kävelimme Thean kanssa kohti koulua. Huomasin kuinka Ed lähti kävelemään meitä kohti. Tökkäsin Theaa kyynärpäälläni, että hän huomaisi kuka on tulossa meitä kohti. Thea sulki puhelimensa välittömästi, ja tunki sen taskuunsa.
"Thea!" Ed huusi juostessaan meitä kohti.
"Voisitko sinä pliis ntaa minun selittää. Minö en suudellut sitä tyttöä. Hän suuteli minua. Anna minun todistaa sinulle, että en koskaan tekisi sinulle niin" Ed aneli.
Käännähdin Thean puoleen. Yritin lukea hänen kasvoiltaan mitä hän halusi meidän tekevän. Hän pysyi kuitenkin vain hiljaa, joten päättelin sen tarkoittavan sitä, että hän ei ollut valmis puhumaan.
"Thea kyllä puhuu sinulle sitten kun on valmis siihen" sanoin ehkä hiukan koppavasti.
"Eiköhän tämä ollut nyt tässä. Me ainakin halutaan ehtiä kouluun, joten nähdään joskus toiste" jatkoin vielä ja lähdimme Thean kanssa jatkamaan matkaa kohti koulua.
Ed yritti vielä huutaa peräämme, mutta ignoorasimme hänet, ja hän lopetti.
"Kiitos" Thea kuiskasi hiljaa, kun olimme päässeet turvallisen välimatkan päähän Edistä.
"En tiedä mikä minuun meni. En vain saanut sanaa suustani." hän lisäsi nyt hieman kuuluvammalla äänellä.
"Eipä mitään. Minä vähän arvasin että et ollut valmis. En halunnut asettaa sinua siihen asemaan että joutuisit selvittelemään asiat ennen aikojaan. Ed saa minun puolestani vaikka vihata minua, minulle on ihan sama, kunhan sinulla on kaikki kunnossa" sanon ja halaan ystävääni tiukasti.
Kun erkaannuimme halista, huomasin meidän olevan jo miltei koulun pihalla. Katselin hetken ympärilleni, ja katseeni kiinnittyi yhteen henkilöön. Alexiin. Hän seisoskeli kavereidensa kanssa koulun röökipaikalla ihan tavallisen näköisenä, ja nauravaisena niinku mitään ei olisi tapahtunut.
______________________________________
Words 461
KAMU SEDANG MEMBACA
Follow You To Stars
Romansa"Mä oon vähä niinku kusesa suhun" poika sanoo hiljaa, tarkkaillen reaktiotani. En saa sanaakaan suustani, joten nojaudun lähemmäs ja suutelen häntä. ***** 17 vuotias Sarah Wakefield on kyllästynyt olemaan näkymätön. Hän haluaa elää villimmän nuoruu...