Olumlu ve Olumsuz Yönleri

1.7K 147 375
                                    

Biraz önemli:

Kendimle ilgili sorun olarak görülebilecek çoğu şeyi belirtmekten haz etmediğim için Maladaptive Daydreaming'in olumsuz yönlerini yazmak beni zorluyor. Bazı cümleler doğal ve içten gelmeyebilir, bunun için kusura bakmayın ama insanın tüm hayatını etkilediği için MD'yi güzel bir şey olarak yansıtmak istemedim. Uyumsuz Hayal Kurma kendine çok bağımlı eden bir aktivite ve bunun bir sorun olabileceği ile yüzleşmez isem hoşuma gitmeye devam eder, kontrol edemeyebilirim. Kitabı okuyanları da olumsuz etkilemek istemiyorum, kısacası hoşlanmasam da bu psikolojik durumun eksi kısımlarını ifade edeceğim.

Olumlulara öncelik vermek daha iyi olur sanırsam.

Yolculuklarda sıkılmama: Geçen bölümde de belirttiğim gibi, uzun yolculuklar bizim için sıkıntı oluşturmuyor genelde. Hayal kurmaya dalıp gittiğimiz için zaman hızlı geçiyor.

Bunu artı bir durum olarak alıyorum, ama ben hayal kurmak için daha elverişli olduğundan evim okula oldukça yakın bir bölgede yer alsa bile servisle yolculuk ediyordum bir aralar.

Kurgusal zeka gelişmesi: O kadar hayal kurduktan sonra 'yaratıcılık' olarak adlandırılan yetenek fena hâlde bulunuyor Maladaptive Daydreaming'i olanlarda. Yazarlık yapabiliriz muhtemelen, ilham konusunda sıkıntı yaşamayacak sayılı insanlardanız belki de.

Öte yandan, şahsen ben yazacaklarımı planlayıp durmaktan ve kitapta olabilecek olayları kafamda oynatıp durmaktan yazmaya fırsat bulamıyorum, en sevdiğim aktiviteye bile zaman ayıramaz oluyorum bazen.

Olumsuz yönlerine bakalım.

Günlük aktiviteleri yapamama: Normal hayattan ve gerçeklikten kendimizi uzaklaştırdıktan sonra yapmamız gereken herhangi bir iş bize zor geliyor. Erteleyip duruyoruz, hem de her şeyi. İş uygulamaya geldiği zamanlarda dahi tam olarak hâlledemiyoruz, örneğin ders çalışmak için oturduğumuz masadan iki saat hayal kurarak, on-on beş dakika çalışma yaparak kalkıyoruz. En kötü kısmı bu olsa gerek, belli bir seviyede başarı elde edilmediği sürece üniversiteyi kazanma ve iş elde etme imkanı olmuyor ve bu durum doğrudan geleceğimizi etkiliyor.

Dikkat Dağınıklığı: Hayal kurmayı isteyerek yapmıyoruz genelde. Bir bakmışsız ki odada volta atıyoruz, ne yaptığımızı fark ettiğimizde saatler geçmiş olabiliyor. Aynı şey sınıfta da oluyor, dersin ortasında, belki de dikkatimizi en vermemiz gereken konuyu dinlerken bir anda hayal kurmaya başlıyoruz. Yine farkındalık durumuna geçtiğimizde dakikalar ilerlemiş oluyor, tüm moralimiz mahvoluyor ve zaten anlamadığımız için düşlere devam ediyoruz. En azından, ben böyleyim.

Stres: Tuhaf gelebilir ama hayaller bazen çok... gerçekçi olabiliyor ve duygu durumumuzu etkileyebiliyor. Kafamızın içinde yaşadıklarımız bizi öfkelendirebiliyor, üzebiliyor, ve bir çeşit depresyona yol açabiliyor.

Şu kendi kendine konuşma meselesi: Pekâlâ, ben bundan birden fazla kez muzdarip oldum diyebilirim, ama hiçbirinde fark edilmedim. Annemle kahvaltı yaparken bir anda "Vilgax'la savaşıyorum!" Dediğim olmuştu, Allah'tan ne söylediğimi anlamadı. :/ Benzerini birkaç kez derste de yaşadım maalesef. Diğer Daydreamer olan bireyler böyle toplum içinde isteksizce konuşup bir şeyler yaşadılar mı, bir fikrim yok.

Bir de, mimiklerinizi çok kullanmaya başlama meselesi var; hayal kurarken jestler ve hareketler yapıp duruyoruz. Bununla ilgili bir yorumla karşılaşmıştım, yeni yüz ifadeleri dahi oluşturduğunu belirtiyordu. Benim fikrimce de öyle, hayal kurarken bazen öyle durumlarda kalıyoruz ki farklı çeşitlerde mutluluklar ve acılar için bile değişik mimikler meydana getiriyoruz. Olumsuz gibi duruyor mu emin değilim, ama kendi kendinize bunları yaparken insanlar tarafından görülürseniz tabii ki de tuhaf karşılanırsınız.

▪▪▪▪▪▪

Aklıma gelenler bunlar, belki sonradan ekleme yaparım.

Bir sonraki bölümde yeterli sayıya ulaşırsa sorularınıza cevap verebilirim, çekinmeden iletin.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
MALADAPTIVE DAYDREAMING -Bilgilendirme Kitabı- Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin