Röportaj- 2.

769 57 28
                                    

1- Öncelikle, hayal kurmaya tam olarak ne zaman başladığınızı söyleyebilir misiniz? Ayrıca, ne sıklıkla hayal kurarsınız ve bu hayalleri kurduğunuz vakitleri kontrol edebilir misiniz?

Aslına bakarsak, ne zamandan beri hayal kurmaya başladığımı hatırlamıyorum. Kendimi bildim bileli var olan dünyadan kopuk yaşadım ben. Hayal kurmamın ise bir sınırı yok, istemeden dahi olsa oturduğum yerden sarayları fetheden bir gerçekliğe geçerim. Kontrol edemediğimi de göz ardı edemem, bazen saatlerce tavana bakar hâlde bulurum kendimi.

2- Hayallerinizi kalabalık ortamlarda ve halk içindeyken isteğe bağlı olarak ya da olmayarak sürdürür müsünüz?

Her iki şekilde de sürdürürüm. Kalabalık ortamları sevmediğim için hayal kurmak bir kaçış yolu gibi bir şey oluşturuyor bana.

3- Hayallerinizin içeriklerini, olay gidişatlarını ne ölçüde kendi isteğinize bağlı tutabilir ve kontrol edebilirsiniz?

Bu biraz değişen bir durum. İçeriklerini bir anda ilgi duyduğum bir şey ile ortaya çıkarıyorum, bu biraz kendime bağlı oluyor fakat daha sonra gelişen olaylar benim kontrolümden çıkıyor. Bir treni siz harekete geçirirsiniz, fakat kendinizi hıza kaptırırsanız tren rayından çıkar. Trenin duvara çarpacağını görseniz de onu durduramazsınız. İşte bu yüzden, trenden atlayıp hasar almaktan kurtulursunuz fakat siz treni orada bıraksanız bile tren hala oradadır. Kendi hayallerimi de bu duruma benzetiyorum. Hayallerime ben başlıyorum, olaylar benim kontrolüm dışında gelişiyor ve bir süre sonra bana olan bağları kopuyor, öyle sürükleyici bir hâl alıyor ki, bir an önce bu hayali sürdürmeyi bırakmazsam bana zarar verecek. Bu nedenle kurduğum hayali bir anda bölüyor, onu unutmaya çalışıyorum. Fakat hayalim hala düşüncelerimin arkasında, devam ediyor. Sadece ben onu umursamamaya çalışıyorum. Biraz karmaşık ve belki de garip bir anlatım oldu.

4- Her şeyin nasıl ortaya çıktığını düşünüyorsunuz? İlhamı nerelerden yakalabilirsiniz, hayal kuracağınız anlar, düşünceler bir kıvılcım gibi zihninizde çakıyor ve üzerinizde heyecanlandırıcı bir etkiye sebep oluyor diyebilir miyiz? Duygu yoğunluklarınız nasıl?

Nasıl ortaya çıktığı... Dediğin gibi olduğunu söyleyebilirim. Kafamda bir şimşek çakıyor ve o andan sonra ben diğer yaşantılarıma geçiyorum. Hayallerime adım atarken yaşadığım heyecanı anlatamam. Ne de olsa bambaşka bir dünyaya geçiyorum. Özellikle benim gibi gerçek dünyada yaşanan şeylerden nefret eden biri için, oradan biraz olsun uzaklaşmak ve olmayı daha çok sevdiği bir yerde olmak çok hoş bir durum. Duygularım ise çok daha karmaşık, burada çok sevindiğim bir şeye orada tepkisiz kalabiliyorum ya da hayallerimde beni ağlamaktan beter eden bir şey beni burada hiç etkilemez bile oluyor. Bu durumda ise belli karmaşalar yaşayıp duruyorum, gerçek dünyada ve hayal evrenimde verdiğim tepkiler dengesizleşiyor. Anlatması zor, bu yüzden kendimi tam ifade edebildim mi bilmiyorum.

5- Hayali evrenlerinizin hikayelerinin temalarını neler oluşturuyor? (Savaş, aşk, isyan gibi.)

Bu o an olan ruh hâlime bağlı. Mesela, kötü bir gün geçirdiysem depresif bir hayalin içinde buluyorum kendimi. Ya da, izlediğim/okuduğum bir şeyin teması beni nasıl etkilediyse hayallerimin teması ona göre şekilleniyor. Mesela, Harry Potter okuduktan sonra daha fantastik hayallere dalarken Star Wars izlediğimde bilim-kurgu tarzı bir hayal oluşuyor.

6- Müzik, hayalleriniz için ne kadar önemli? Şarkıların anlamları, melodileri ya da çağrıştırdıkları şeyler hayallerinize ne kadar etki ediyor? Bahsedin.

Müzik, aslında filmlerden ve kitaplardan çok daha değerli benim için. Ruhuma daha fazla etki ediyor ve içine aldığı ruh halleri çok daha fazla ele geçiriyor beni. Bazen kulaklığı takıp saatler boyu müzik dinlerken hayal kurduğum oluyor. Nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama demek istediğim şu; müzikler hayallerimin yapı taşı. Onların bende uyandırdığı duygular hayallerimin en derinlerine etki ediyor. Kısaca şöyle diyebilirim, filmler ve kitaplar ana temaları etkiliyor olabilir fakat hayallerimin duygularını dinlediğim müzikler oluşturuyor.

MALADAPTIVE DAYDREAMING -Bilgilendirme Kitabı- Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin