فى طريق العودة لمصر وعلى متن طائرة عامر... طائرة النحس الاعظم.. بات هذا المسكين موقننا بذلك.
جلست تصف أسنانها أمامه بابتسامة كفيلة بقتله لها تقول :مرسى على السفريه الحلوة دى يا عامورى.
نظر لها شزرا وقال :بس يا بابا.
مطت شفتيها وقالت :انتى زعلانه يا حلوه؟
زاد غيظه منها.. هل تراه طفل صغير فقال :حلوه؟!
اقتربت منه تتسحب.. لا بأس من بعض التدليل بعدما فعلت ما أرادت.
اخذت تمسح بيدها على طول كتفه تراضيه:حبيبي زعلان مني؟
عامر :لا ولو فاكره ان بالى بتعمليه ده ممكن أضعف ولا أنسى مستحيل.
مليكه :قلبك اسود اوى.
عامر :بقا انا تعملى فيا كده... تطردينى وأنزل الريسبشن احجز جناح غيره الاقى ماهر ومراته تحت ويفطسوا من الضحك عليا... بقا عامر الخطيب يتقاله عيله علمت عليك.. شكلك هتبات على السلم... ياعينى ع الحلو لما تبهدله الايام... بقا انااا.. انا.. رشا تقولى تعالى يابنى هنعطف عليك وننيمك على اى كنبه اناااا؟!!كتمت ضحكاتها بصعوبه تهمس أمام شفتيه :قولهم حبيبتي وبتتدلع عليا.
لا يستطيع مقاومة اغوائها... تنهار حصونه امامها.. لما اقتربت عليه تقبله حاول الامتناع وإظهار مدى غضبه.
لكن لرحيق شفيتها سحر عظيم عليه... ضمها له أكثر يقبلها... يعوض ليلته البائسه.
فصل قبلته بصعوبه ينظر داخل عينيها:والله حرام الى عملتيه فيا امبارح ده... كان نفسى نقضى اول ليلية لينا مع بعض فى مدريد.
مليكه :هنعوضها مره تانيه.. تخطفنى وانا نايمه وتشيلنى هيلا هوب وتجبنى هنا.
عامر :لا.. خلاص.. هاابيعها.
مليكه :ليه كده؟
عامر :اتقفلت... حسيت انها فعلاً نحس.ضحكت بقوة وهو الآخر ضحك يهز رأسه بيأس.
_____________________________
فى الحاره امام محل الجزاره رفع رجب هاتفه يتحدث فيه قائلاً :جهزتى يا ست البنات.
نجلاء وهى تضغط على كل حرف:بلبس اهو.
ابتسم بتلاعب يقول:لو مكسله اروح لوحدى.
نجلاء :هو ايه الموضوع بالظبط ماقولنا بلبس فى ايه.. عايز تروح لوحدك وخلاص انسى يارجب.. اقفل بقا خلينى اخلص.أغلقت الهاتف بوجهه وهو قهقه عاليا بطريقة لفتت له نظر المارة.
انتبه على نظراتهم وحمحك يلملم ياقة جلبابه يتذكر ماحدث عندما ترك يوسف مع حكمت وسيد وصعد إليها
فلاش باااااك
دلف رجب سعيد بطريقة لا توصف... وهو يراها تجلس على احد الأرائك تهز ساقيها بغضب تنقر بقبضه يدها على ذراع الاريكه الخشبى.
أنت تقرأ
إنصاف القدر(كامله)
General Fictionعشق مستحيل.. كيف وهو بمقام والدها ولكن جاء انصاف القدر بمفاجئه له وللجميع. وعلم انها كتبت على اسمه من اول يوم لها بالحياه ولكنه كبير العائله والمؤتمن عليها من قبل الجميع... ماذا يفعل وهو يقتله العشق والشوق كل ليله