Capitolul 20 : Roluri

795 56 9
                                    

- << In conceptia teoreticianului Roland Barth , personajele sunt "fiinte de hartie" , pentru ca traiesc in lumea fictiunii.>>

Auzisem aceste vorbe in prima ora de literatura din intaiul modul al facultatii.

Ei bine , conceptia teoreticianului Roland Barth este cat se poate de gresita.

Intotdeauna am crezut ca personajele sunt reale. Si sunt dispusa sa ma contrazic cu argumente solide pe baza acestui subiect.

Personajele din lumea fictiunii , fiintele de hartie , sunt doar reflectari artistice ale personalitatilor oamenilor.

Povestea fiintelor de hartie e exagerata , aiurea , cateodata lipsita de sens. Dar de asta este o poveste . Scriitorul isi lasa imaginatia purtata peste tot . Scriitorul este calatorul gandului , detinatorul cheii raspunsurilor enigmatice , destinatarul scrisorilor trimise de imaginatie , expeditorul coletelor pline de sentimente.

Dupa multe scrieri ,au venit si ecranizari , ceea ce arata realitatea rolurilor , dinamismul si originalitatea piesei. Ecranizarile ne arata ca o poveste se poate interpreta , spun raspicat si tare , teama si indoiala de la inceputul discursului se risipisera , luandu-le locul un soi de nevoie de afirmare si impunere a opiniei .

Kakashi- sensei imi facu semn cu mana sa ma opresc si-i fac voia.

- Roland Barth a analizat multe opere literare , pe langa teoretician , este si critic , prelua profesorul prezentarea.

- Nu inseamna ca toti criticii au dreptate , il intrerupse Sasuke cu o voce ragusita, intr-un fel sustinandu-mi ideea.

- Nu am afirmat asta , il aproba Kakashi dregandu-si glasul in semn ca doreste sa continuie. Exista multi critici literari ; majoritatea au aceleasi pareri , altii se razvratesc spunandu-si ideea . Sau mai exista acei critici care pur si simplu lasa povestea sa le curga prin minte la voia intamplarii , apoi analizeaza strict ceea ce au deprins.

- Mi se pare corect , interveni din nou brunetul . Acei critici ce se lasa purtati de instinct sunt cei ce patrund cu adevarat in esenta povestirii.

Ii priveam cu o oarecare admiratie , desi nu imi dadeam seama pe cine ascultam mai mult . Profesorul Kakashi isi facea pur si simplu meseria , insa Sasuke vorbea din cunostintele lui , formandu-si propriile idei.

Zambesc , iar el ma vede si isi arcuieste unul dintre colturile gurii in sus .

Ma uit la ceasul asezat sub neoane . Era pauza . Clasa incepea sa se agite , iar eu ma simteam putin stajenita de pozitia pe care o aveam la pupitrul din fata clasei.

- Vreau sa faceti echipe de cate trei , in care sa fie cel putin un baiat , va alegeti o carte si pe parcursul vacantei veti repeta pentru o interpretare .

Ma strecor prin multimea de elevi agitata , grabita si ajung la banca lui Uchiha.

- Frumoasa prezentare , ma complimenta . Cu cine faci echipa? intreba asezandu-si capul pe banca.

- Te simti in regula?

- Nu chiar , dar imi va trece . E din cauza diferentei de temperatura brusca . Cu cine interpretezi piesa?

- Cu voi doi , propun aratand cu barbia spre blondul atent la un joc pe telefon.

Isi stranse rechizitele si le inghesui in ghiozdan, apoi se ridica din banca oftand.

- Conduc eu , anunt , luandu-i cheile din buzunarul pantalonilor.

Nu comenta nimic asa cum facea de obicei , doar ma urma in parcare tacut .

Ma ingrijora usor atitudinea lui .

- Sasuke ?

Se intinse pe bancheta din spate si-si masa tamplele .

Ma asez pe scaunul soferului , pornind motorul lui Ao , apoi dau drumul radioului sa cante pe fundal.

Chitara . Canta o chitara.

Surad marind volumul putin pentru a nu-i provoca incomoditate colegului meu .

"In seara aceasta incepe Festivalul Cireselor .", anunta prezentatorul. "Un concert de chitara clasica va deschide asteptatul eveniment la ora optisprezece ."

- Sasuke , soptesc fredonand odata cu interpretul. Nu e asa ca mergem ?

- De ce nu o iei pe Ino?

Imi dau ochii peste cap si pufnesc dispretuitor.

- O sa il rog pe Naruto .

- Bine , te voi insotii ,gesticuleaza exasperat, dandu-se batut usor din cauza starii naspa in care se afla.

Rad pe infundate , redirectionandu-mi atentia la drumul pietruit al satului.

***

Festivalul Cireselor intotdeauna ma incantase ,insa acum era prima data cand aveam parte de el intr-un alt loc , cu traditii specifice.

O auzisem pe Hinata vorbind despre eveniment cu cateva zile in urma , dar nu-i dadusem imporanta datorita proiectului la literatura.

Insa acum semestrul se sfarsise ,iar tema de vacanta o consideram o relaxare.

- Esti mai bine? il intreb pentru a cincea oara pe brunetul ce statea intins pe pat cu capul in poalele mele.

- Nu , Sakura , ma simt groaznic. Ai venit aici ca sa ma ajuti ,nu ca sa fi pe post de politist interogator.

- Nu stiu ce sa-ti mai fac ... , raspund cu un gram de tristete in voce .

Expira zgomotos si isi inchise ochii.

- O sa-mi treaca ,ma asigura . Du-te si pregateste-te pentru festival .

Ii ascult sfatul si-l ajut sa se aseze pe perna ,apoi parasesc camera indreptandu-ma spre a mea .

***

Totul ar trebui sa fie traditional japonez , imi spun rascolind in sifonier in cautarea unui kimono pe care il gasesc rapid impachetat intr-o punga de ambalaj .

Zambesc la vederea rochiei negre presarate cu floricele roz cumparata de Hinata .

Imi lua jumatate de ora sa o potrivesc si sa o leg cu un brau , apoi sa-mi strang parul intr-un coc fara imperfectiuni .

Intre timp Itachi ajunse acasa si-si trata fratele.

Ma simteam incomod in sosetele speciale pentru sabotii japonezi si un pic excentrica imbracata popular .

Piciorul de-abia scos din gips nu ma mai durea atat de tare ceea ce imi usura mersul.

- Acum astept eu dupa tine? pufni Sasuke batand puternic in usa.

Imi dau ochii peste cap amuzata de reactia lui si-i deschid ,barbatul impleticindu-se in picioare , aproape cazand peste mine.

- Mai incet , incep sa rad si-l ajut sa se stabilizeze in pozitie bipeda.

Facu o grimasa si mormai cateva injuraturi ca mai apoi sa ma cuprinda dupa brat.

- Oh , copii , sa va fac o poza , isi batu joc Itachi scotandu-si telefonul din buzunar. In sfarsit mergeti la o intalnire voi doi.

- De fapt , ii spun gesticuland amenintator cu degetul spre el. Mergem la un festival , nu la o intalnire .

- Dar va insotiti unul pe altul , deci e acelasi lucru.

Sasuke il privea de parca regreta ca imi acceptase invitatia , insa nu scoase niciun sunet , ci ma trase incet de mana spre iesire.

Nu imi pasa cu cine merg , ceea ce ma intereseaza cu adevarat este chitaristul.

A/N : Daca voiti dedicatii cereti si spuneti-mi la ce capitol .

Femeia enigmaticăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum