„Ospravedlň ho, prosím, on je...” Nate hľadal správné slová.
„Neohrabaný, môj starší brat je neohrabaný a ty by si sa mu nemal veľmi vzpierať, aj keď to vravím nerada.” Dievčenský hlas od dverí to veľmi pekne vystihol.
„Ahoj Hanna, ja som Darya Dina, budem akousi tvojou tútorkou.” Blondínka, ktorú som naposledy videla zranenú miznúť z môjho domu si s úsmevom prisadla k stolu, za ktorým som sedela. Nedôverčivo som si ju premerala, ona si z toho však nič nerobila.
„Dúfam, že ťa chalani veľmi nevystrašili a najmä Jotham.” Darya si povzdychla.
„Počkať, on je tvoj brat?” Zaujímala som sa, keďže sa vôbec nepodobali. „Vychoval ma, keďže je z nás najstarší, beriem ho ako brata, aj keď biologicky ním byť nemôže. Totiž, náš druh vznikol z anjelov, niektorí pochádzajú z normálnych rodín, ako napríklad tuto Nate alebo Finn, ale niektorí sa našli bez rodičov. Jedine princezná bola priamym potomkom anjelov.” Vysvetlila mi Darya počas toho, ako si naberala jesť.
„Princezná?” Zaujímala som sa, akoby som o nej počula prvýkrát. „To má čas, mala by si si oddýchnuť.” V očiach sa jej odrazila bolesť, ale skryla to za starostlivý úsmev. Ako na povel sa mi zazívalo.
„Požičiam ti nejaké pohodlnejšie oblečenie.” Prezrela si moje zelené šaty, na boku roztrhnuté od pazúrov.
„Nie, počkaj, chcem vedieť všetko? Kto som? Kde je moja rodina? Prečo mi všetci klamali? Čo a prečo nás to napadlo?” Otázky sa zo mňa sypali, ani som si neuvedomila ako. Bola totiž prvý človek, ktorý mi vravel pravdu a dokonca bol na mňa milý. Chcela som odpovede.
„Hanna, na všetko je čas, naučíš sa všetko, čo bude treba a tvoju rodinu nájdeme, Jotham s Finnom šli nazad do domu nájsť nejakú stopu.” Oznámila mi, akoby sa nič nedialo. Počkať, ten istý arogantný Jotham sa vrhol nazad do trosiek domu, kde sú tiene?
„Môj brat je síce ignorantský blbec, ale obetoval by za každého z nás život, aj keď si to neprizná. Ťažko to znáša, si prvé dievča, ktoré sa narodilo, odkedy...” Odmlčala sa a strelila po Haydenovi pohľadom.
„Podrobnejšie ti to vysvetlím na hodinách, ktoré budeš mať, ale Jotham bol prvý z nás, potom som sa narodila ja, po mne Tierra, zem, Finn, Aria, vzduch, Johanna, Heath, zem, Gale, vzduch, tuto Hayden a posledná ty.” Ozrejmila mi postupnosť, v akej sa rodili živly.
„Konečne mi niekto povedal niečo užitočné, ďakujem.” Usmiala som sa úprimne. „Neďakuj, je to moja povinnosť a dar, len mi je ľúto, že som nedokázala ustrážiť chalanov od zbytočných stresov, ktoré ti spôsobili.” Spražila Nathaniela pohľadom.
„Ja som v tom nevinne.” Dvihol ruky do obranného gesta, ale Darya po ňom vrhla aj tak kúsočky ľadu, priamo z jej rúk. Hayden spravil naoko bolestnú grimasu a ja som s úžasom pozorovala, ako sa mu dlane samé zacelili, až po malých rankách neostalo ani stopy.
„Prepáč, Nate, musela som si to vyskúšať.” Dina sa tvárila ako anjelik.
„Tiež tomu neverím, konečne som sa dočkal.” Cvrnkol ju do ramena, keď prechádzal okolo.„Keby ma hľadáš, budem vo svojej izbe.” Obrátil sa ku mne a následne zmizol vo dverách. „Bože, tí chalani sú neohrabaní idioti.” Zamumlala si Darya viac menej pre seba, na čo som sa rozosmiala.
Akosi som začala spracovávať, že jediné bezpečné miesto je tu a že som skutočne výnimočná.
„Ani mi nehovor, Jothamovi som spálila tričko, skoro ma zabil.” Povzdychla som si. „Len mi nepovedz, že to s vlkmi, čo mal, keď sme boli u vás.” Škodoradostne sa zasmiala. „Hej, presne to.” Potvrdila som, keď som sa postavila na vratké nohy.
YOU ARE READING
Element
Fantasy„Čo má znamenať to, že som výnimočná? Prečo je môj dom v troskách a moja rodina bohvie kde? Teda vlastne, bohvie, kde som ja, v dome s cudzími ľuďmi, ktorí mi tvrdia, že ovládajú elementy. Je toho príliš veľa." Povzdychla som si po všetkom tom kriku...