Chapter 15.

60 6 8
                                    

„Anjel." Zašepkala som, keď som sa k nemu opatrne priblížila.
Zízal na stenu pred sebou, ale videla som, ako sa mu trasie hruď.

„Vidíš, ešte aj ty sa ma bojíš." Sarkasticky poukázal na tú opatrnosť v mojom hlase.
„Nebojím sa teba, ale o teba." Šepla som, keď som sa dotkla jeho ramena.

„O mňa sa báť nemusíš, dievčatko, dostanem len to, čo si zaslúžim, ak to však zachráni Finna, kľudne to spravím." Bol pevne rozhodnutý, keď zo seba zhodil moju ruku a otočil sa mi čelom. Jeho oči boli plné smútku, ale aj hnevu jemu tak vlastnému.

„Povieš mi, prosím ťa, kedy mám byť v tom prekliatom bare?" Už o čosi mäkšie prehovoril a ja som vedela, že znovu obránil svoju myseľ od pocitov.

„O piatej, máš prísť sám a mali by sme sa vrátiť do domu." Sadla som si na posteľ a prerozprávala mu celú Finnovu spomienku.

Videla som, ako znovu zatínal päste. Nechcela som, aby zas vybuchol a tak som jemne vzala jeho ruku do svojich. Zarazene na mňa pozrel a sledoval jeho veľkú ruku v mojich menších. Sykol, keď som mu pohladila zodreté hánky. Pod mojím dotykom sa zahojili a ja som úžasnuto pozorovala, ako sa mu koža zaceľuje. Úľavne vzdychol a zvráštil čelo.

„Mali by sme sa vrátiť do domu.” Zopakoval po chvíli a ja som v skrytku duše dúfala, že si stretnutie so Shaxom rozmyslel. Obaja sme vedeli, že po tomto výlete ho Darya nikam nepusti, ani keď ide o Finna. Nie bez poriadneho plánu.
„Dina sa zblázni.” Zamumlala som si a on len mlčky prikývol.

Keďže ani jeden sme už nemohli spať, spravila som nám raňajky, zatiaľ, čo sa Jotham sprchoval. Vystriedala som ho v kúpeľni a po sprche si rýchlo vysušila vlasy.

V obývačke na mňa čakal Joth aj s našimi vakmi. Chytil ma za ruku a okolo nás sa všetko zatočilo. Už som si začala pomaly na ten pocit zvykať, avšak stále ma obchádzali mdloby.

Joth ma stále držal a druhou rukou ma podoprel.
„Nemalo by ti byť zle, už ťa to musím naučiť.” Šepol mi, aj keď sme boli bezpečne v jeho izbe. 

„Môžeš dnes poobede.” Zamumlala som, stále blízko pri ňom.
„Keď sa vrátim z Xathe, tak sa na to-”

„Jotham Michael Goghtanson Laurestel!” Do izby vtrhla Darya a Joth odo mňa odskočil. Nikdy som nepočula jeho celé meno, preto ma to oslovenie celkom prekvapilo. Jotham sa napriamil a obranne postavil predo mňa.

„Quid vero tu parum putas esse?! Tu es parti sans rien dire, laissez-moi m'inquiéter pour toi! Promitto, me, alioquin interficiemus te, cum feceris quod tunc vicis!” Kričala čosi v cudzom jazyku, zatiaľ čo Joth sa s kamennou tvárou otočil čelom k nej.

„Tu le promette à chaque fois.” Zamumlal jej čosi na odpoveď a povzdychol si.

„Ako si zistila, že som nazad v dome?” Dvihol obočie.
„Ikatan, aj keď neviem ako sa ti podarilo na tri dni prerušiť spojenie.” Ukázala na ľavé predlaktie, kde sa zjavil tmavý znak troch polkruhov obtočených kruhom. Ten znak mi bol povedomý, ale netušila som odkiaľ. Joth pretočil očami a poškrabal sa vzadu na krku.
„To bol nápad.” Sarkasticky si zahundral popod nos.

„Nemusím sa ani pýtať, kde si bol, Lela sa bola pochváliť, Aria ju skoro pretrhla.” Oznámila Dina sarkasticky a pozrela na mňa.

„Hann, choď si ľahnúť, sú štyri ráno, potom ťa prídem zobudiť.” Nakázala mi a ja som ju radšej poslúchla.

Nechápala som, prečo v tomto ma v tomto dome všetci posielali len spať, ale doľahla na mňa únava za posledné dni.

Obišla som Jothama a ešte sa naňho otočila. Ruky mal prekrížené na prsiach a na tvári nečitateľný výraz, keď som opustila izbu. Vliezla som do svojej izby a s vakom na kolenách sa usadila na posteľ. Spomenula som si, že som ešte nečítala odkaz od Isaiaha. V byte sme na to nejak zabudli a teraz sme už nestihli.
Vyzliekla som si nohavice, zaliezla pod perinu a zapla malú lampičku na nočnom stolíku. Roztvorila som obálku, na ktorej stalo nezameniteľným, jemne svetielkujúcim Isaacovým písmom, moje meno.
Rozložila som malý zažltnutý papier a očami prechádzala po riadkoch.

Drahá moja malá Hanna.
Prepáč, že si ma musela vidieť odísť takto, tiež som nečakal, že to uvidíte. Musel som odísť ďaleko, pretože momentálne nie je nikde bezpečne. Neboj sa o mňa, postarám sa o seba aj o to, aby sa tebe nič nestalo.
Tým, že si sa dostala až ku kráľovnej a teraz toto čítaš, dokázala si, že si skutočný Element, nech si myslíš akokoľvek opak.
Verím, že budeš naša záchrana a všetko, čo sa udeje v nasledujúcich mesiacoch, bude mať nakoniec správny koniec. Rozhoduješ o tom len ty.
Si silnejšia, než si myslíš, zlatko.
Všetko má však svoj čas.
Nehľadaj mňa, ani Sabellu, keď príde pravý čas, ukážeme sa ti a budeme po tvojom boku.
Drž sa Vyvoleného, pretože práve on ti dá najlepší tréning zo všetkých. Hlavne s ním maj pevné nervy.
Nehnevaj sa na mňa za to všetko, inak moje staré srdce pukne žiaľom.
Obľúbil som si ťa, ako už dlho nie a konečne som pocítil rodičovskú lásku a za to sa ti nikdy neodvďačím.
Ľúbim ťa, dievčatko moje, dávaj na seba pozor. Isaiah.

Nad poslednými riadkami textu som sa rozplakala. Bolo to tak úprimné.
Je pravda, že Isaac tu bol vždy pre mňa, aj keď som to najmenej čakala.

V skutočnosti sa po tomto všetkom naňho nehnevám, viem, že ma mal rád. Aj keby som chcela sebeviac, nedalo sa naňho hnevať.
Chcela som len vedieť pravdu.
Prečo to spravili a kto vlastne som.
Je desivé v osemnástich rokoch zistiť, že celý váš doterajší život je klamstvo. Že vlastne neviete, kto ste.

Únava ma po chvíli premohla.

„Jotham Michael Goghtanson Laurestel!” Do izby vtrhla Darya a ja som ju zavraždila pohľadom.
„Ako si si to predstavoval?! Odišiel si bez toho, aby si povedal čo i len slovo a nechal si ma báť sa o teba! Prisahám, zabijem ťa, keď to spravíš nabudúce!” Kričala po mne vytočená, ako už pol storočia nie.
„To sľubuješ zakaždým.” Zamumlala som otrávene.
„Ako si zistila, že som nazad v dome?” Nechápala som.
„Ikatan, aj keď neviem ako sa ti podarilo na tri dni prerušiť spojenie.” Ukázala na ľavé predlaktie, kde sa zjavil tmavý znak troch polkruhov obtočených kruhom. Pretočila som očami a vlastný znak ma zasvrbel na zátylku.
„To bol nápad.” Sarkasticky som zahundrala a v duchu preklínala Johannu za nápad spraviť mne a Dine nezničiteľné spojenie.
„Nemusím sa ani pýtať, kde si bol, Lela sa bola pochváliť, Aria ju skoro pretrhla.” Oznámila Darya sarkasticky a pozrela na ryšavé dievča za mnou. Keď moje druhé ja odišlo, otočila sa zas na mňa.
„Keby ohrozíš len seba, nepoviem pol slova, ale prečo aj ju? To ti ju ani trochu nepripomína? Hayden ťa zabije, keď ťa stretne.” Vyčítala mi Dina. „Nebolo v pláne, aby šla, ale je príliš tvrdohlavá, tým ju pripomína najviac. A neboj, Hay ma nestretne, už asi nikdy.” Odpovedala som stroho.
„Ty si mal aj plán?” Moja sestra sa zasmiala s plnou iróniou.
„Počkaj, ako to, že ťa už nestretne?” Zarazila sa a v očiach sa jej odrazil strach.

„Idem za Shaxom do Xathe.”

Sľúbená časť je tu aj s naším tvrdohlavým Jothamom. X.

ElementWhere stories live. Discover now