A Swansea Múzeum, Wales legrégebbi múzeumának földszintjén egy sarokban eldugott, nagy pajkos ördög fafaragás található. Öreg Nicknek hívják, vagy ahogy sokan mások hívják, a Swansea-i ördög.
Az öreg Nick az 1890-es évekre nyúlik vissza, amikor a rangos Szent Mária-templom a város központjában néhány nagyobb felújítás mellett döntött. A munkát ajánlattételre bocsátották, de egy helyi építész, akit elutasítottak a felújítás vezetésével, nem értékelte, hogy a templomon kívülálló emberek dolgoznak, és úgy döntött, hogy bosszút áll.
Az építész felvásárolt egy sor házat a templom mellett, lebontotta őket és nagy vörös téglákból irodákat épített. Ezután megbízták öreg Nick kifaragásával, és a templomra néző épület tetejére ültette. Az építészről azt állítják, hogy elátkozta a templomot azzal, hogy „amikor templomod elpusztul és földig ég, ördögöm nevetni fog".
Évekkel később, a második világháború alatt egy német villámháború söpört végig Swansea nagy részén - beleértve Szent Máriáét is -, elpusztítva azt és a földig elégetve mindent. De az épület, amelynek tetején öreg Nick volt, sértetlen maradt és 1962-ig állt.
Húsz évvel később, az ország háború utáni helyreállításának részeként az öreg Nick sodrott meséjének második fejezete akkor kezdődött, amikor Szent Mária újjáépült, ismét Blomfields tervei alapján, míg Old Nicket eltávolították, amikor az épületet, amelyet nézett, rendbe hozták. Hosszú évekig nem lehetett tudni, hová került öreg Nick, de a helytörténészek erőfeszítései nyomán felfedezték a „Swansea Devil" pihenőhelyét, az 1980-as években felfedezték egy rothadóban egy gloucestershire-i garázsban. Miután visszatért szülőhelyére, Swansea-ba, nyilvános kampány folyt a Swansea ördögért, hogy elfoglalja régi helyét, kilátással a Szent Mária templomra. Erre az egyház ellenkampánya, de végül a Quadrant vezetése, Old Nick régi helyén álló bevásárló pláza vezetése találkozott. Itt folytatta figyelését egészen 2019-ig, amikor a múzeum jelenlegi helyére költöztették. A helyiek azt mondják, hogy inkább egy üvegfal mögött tartják őt a mi védelmünk érdekében, mintsem az övé érdekében.
A múzeum mindennap 10 és 17 óra között tart nyitva. A belépés ingyenes.
YOU ARE READING
Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]
ParanormalItt megtudod hogy milyen tárgyakra ne csorgasd a nyálad és milyen helyekre ne vágyódj. Ezeket a tárgyakat jobb látni, mint elhozni vagy megvenni, bár néha jobb, ha egyáltalán nem is látod őket. Ha egy bizonyos helyre beteszed a lábad, bizony megeshe...