Hója-erdő

106 9 0
                                    

A Hója-erdő (román nevén Pădurea Hoia) és a hozzá tartozó hegygerinc Kolozsváron található, ebből maga az erdő valamennyivel kevesebb, mint 300 hektárnyi területet fed le. A történetírásban először a XVI. században tesznek róla említést, nevének eredetéről pedig a mai napig nem sikerült közös álláspontra jutniuk az ezt kutató nyelvészeknek.

Az erdőt már évszázadok óta átkozott helyként tartják számon a helyiek, de hírneve túlmutat egy hétköznapi legendán. A '60-as és '70-es évektől kezdve számos tudományos jellegű kutatás célpontja, valamint 2014-ben a BBC stábja is felkereste.

Felmerülhet persze joggal a kérdés, hogy miben tér el ez az erdő több száz hasonló, rémtörténetben dúskáló társától. A választ, úgy gondolom érdemes több szempontból is megközelíteni, hogy teljes összképet kapjunk. Ahogyan arra már a bevezetőben is kitértem, a Hója-erdő elég régóta mondhatni kétes hírnévvel rendelkezik. A helyi legendák közül érdemes kettőt is kiemelni. Az első, közismertebb sztori egy pásztor történetét meséli el, aki kétszáz állatával együtt nyomtalanul tűnt el az erdőben, nyomára később senki sem akadt. A második pedig talán még különösebb helyzetet tár elénk: a mendemonda szerint egyszer egy, a közelben élő család kislánya a fák közé merészkedett, mit sem sejtve az ott rá leső állítólagos veszélyekről. Mivel egy jó darabig nem tért haza szülei a helybéliekkel karöltve, közösen indultak gyermekük keresésére, de minden erőfeszítésük ellenére kudarcot vallottak. Ha hihetünk a történetnek, a lány öt év elteltével visszatért otthonába, különös módon ugyanazt a ruhát viselve, mint amiben nyoma veszett, de szüleit csupán külsejében emlékeztette arra a gyermekre, akit eltűnése előtt ismertek, hiszen viselkedése groteszk és ijesztő volt. A hajmeresztő történetekben egyébként sokak szerint táptalajt nyújt, hogy az erdőben található fák olykor meghökkentő, szürreális formájúra nőnek, mintha egyenesen egy másik világból csöppentek volna ide.

A Hója-erdő történetének következő főbb állomásánál 1968-at írunk, ez év augusztusában ugyanis rejtélyes fényjelenségek nagy mennyiségben voltak megfigyelhetők a területen, az UFO-kutatók legnagyobb örömére

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

A Hója-erdő történetének következő főbb állomásánál 1968-at írunk, ez év augusztusában ugyanis rejtélyes fényjelenségek nagy mennyiségben voltak megfigyelhetők a területen, az UFO-kutatók legnagyobb örömére. Az észlelésekről készült anyagokat az USA-ban és Európában található kutatóintézetek egyaránt tanulmányozták. Szintén ebben az évben egy román fotós, Emil Barnea gépével megörökít egy különös formájú tárgyat az égen, a fotót elemzésnek vetik alá, és több forrás is hitelesnek találja, elvetve a hamisítás vádját.

 Szintén ebben az évben egy román fotós, Emil Barnea gépével megörökít egy különös formájú tárgyat az égen, a fotót elemzésnek vetik alá, és több forrás is hitelesnek találja, elvetve a hamisítás vádját

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Természetesen mondani sem kell, hogy ezután az erdő története világszenzációvá vált, turisták százai sereglenek ide azóta is, hogy részesei legyenek a különös élményeknek

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Természetesen mondani sem kell, hogy ezután az erdő története világszenzációvá vált, turisták százai sereglenek ide azóta is, hogy részesei legyenek a különös élményeknek. A Hója-erdőbe látogatók ugyanis sok esetben bizarr eseményeknek lesznek alanyai. Sokan számolnak be rosszullétekről, migrénről, szédülésről, megmagyarázhatatlan eredetű égési sérülésekről, karcolásokról, ezenfelül egyesek megtapasztalják az időkiesés jelenségét is. A Hójától nem messze élők a mai napig tapasztalnak furcsa fényeket az erdő körül.

A terület legnevezetesebb pontja egy különös, körformájú kis tisztás, amelyen semmilyen növény nem terem és semmilyen élőlénynek nem ad otthont. A helyi legendák szerint a kör egyfajta átjáró egy másik dimenzióba. A paranormális jelenségek mondhatni még erősebbek az erdő ezen részén.

Az erdőbe látogatók rengeteg érdekes fényképpel térhetnek haza, ugyanis sokszor csupán a fotókon látszanak a különös fényjelenségek, egy részüket szabad szemmel nem látni

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Az erdőbe látogatók rengeteg érdekes fényképpel térhetnek haza, ugyanis sokszor csupán a fotókon látszanak a különös fényjelenségek, egy részüket szabad szemmel nem látni. Több kutató szerint a rengeteg egyfajta zóna, amelynek erős elektromágneses tevékenységei magyarázatot adhatnak a fényekre és a rosszullétekre. A sivár pusztaság földjéből mintákat vettek, hogy megtudják, miért nincs vegetáció az erdő ezen részén, de semmilyen eltérést nem találtak a talajmintákban, amely okot adna a jelenség meglétére. A rengeteg körülötte lengő szóbeszéd és a különös jelenségek miatt a Hója-erdő a mai napig közkedvelt célpont paranormális jelenségeket kutató stábok és érdeklődő turisták számára. Bár számos elmélet létezik indokként, a furcsa események teljes körű magyarázata még várat magára...

Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang