Overtoun Bridge

32 3 0
                                    

Rengeteg legendáról tudunk, amelyek olyan különös helyekről szólnak, ahol az ott tartózkodó élőlények viselkedése valami oknál fogva megváltozik, vagy akár bizarr formát ölt. A Skóciában található Milton faluja mellett elhelyezkedő Overtoun House és a hozzá tartozó híd is ezek közé a helyek közé tartozik, ugyanis a híd rengeteg furcsa jelenség helyszínélül szolgált...

A Nyugat-Dunbartonshire-ben található River Clyde-ról (amelynek közelében a fent említett híd és villa is található) és környékéről évszázadok óta úgy tartják, különleges adottságokkal bíró hely, ugyanis ezen a ponton az általunk észlelt világ és egy másik dimenzió között egészen vékonnyá válik a határvonal, a furcsa átfedés miatt pedig többen lehetnek szemtanúi vagy akár részesei is különös jelenségeknek.

Magát az Overtoun-villát az 1800-as években kezdték el építeni, az 1859-ben kezdődő építkezés befejeztekor pedig James White, egy nyugdíjba vonult ügyvéd vehette át a kulcsokat boldog tulajdonosként. A grandiózus épületben James 1884-ben bekövetkezett haláláig élt, felesége pedig 1891-ben követte őt. 1938-ban a White család megvált a háztól, és nagylelkűen a köz szolgálatába állította, Dunbarton lakói ezáltal gazdagabbak lettek egy egészségügyi intézménnyel, amely többek közt saját szülészeti osztállyal rendelkezett.

 1938-ban a White család megvált a háztól, és nagylelkűen a köz szolgálatába állította, Dunbarton lakói ezáltal gazdagabbak lettek egy egészségügyi intézménnyel, amely többek közt saját szülészeti osztállyal rendelkezett

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Érdekes módon a hely reputációja ellenére semmilyen különlegesebb eseményt nem regisztráltak, a paranormális jelenségek megsűrűsödéséig egészen az ötvenes-hatvanas évekig kellett várni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Érdekes módon a hely reputációja ellenére semmilyen különlegesebb eseményt nem regisztráltak, a paranormális jelenségek megsűrűsödéséig egészen az ötvenes-hatvanas évekig kellett várni. A környéken ugyanis meghökkentő és szomorú módon rengeteg kutya veszítette életét, hiszen tucatszám vetették magukat a mélységbe a hídról. Az állatvilágban az öngyilkosság fogalma meglehetősen ritka, így senki sem értette, mi az oka annak, hogy az egyébként kiegyensúlyozott életet élő, egészséges és boldog állatok hirtelen leugranak a hídról, ráadásul, hogy az eset még furcsább legyen, szinte mértani pontossággal ugyanarról a pontról.

 Az állatvilágban az öngyilkosság fogalma meglehetősen ritka, így senki sem értette, mi az oka annak, hogy az egyébként kiegyensúlyozott életet élő, egészséges és boldog állatok hirtelen leugranak a hídról, ráadásul, hogy az eset még furcsább legy...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

David Sexton, egy állatok viselkedését kutató szakember azzal az ötlettel állt elő, miszerint a kutyák rohamszerű „öngyilkossági kísérletei" a híd tövében élő állatok, különösen az egerek és nyércek által kibocsátott illatokkal magyarázhatók

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

David Sexton, egy állatok viselkedését kutató szakember azzal az ötlettel állt elő, miszerint a kutyák rohamszerű „öngyilkossági kísérletei" a híd tövében élő állatok, különösen az egerek és nyércek által kibocsátott illatokkal magyarázhatók. A feromonok olyan hatással lehetnek a kutyákra, amik miatt azok hezitálás nélkül a mélybe vetik magukat. Az érdekes teória egyik legnagyobb buktatója azonban az az el nem hanyagolható tény, hogy az Overtoun-híd környékén egyáltalán nem élnek nyércek, legalábbis a helyi lakosok szerint. Más teóriák szerint egy eddig fel nem fedezett, mágnesességgel kapcsolatos jelenség bújhat meg a történtek hátterében. A groteszk jelenségek a mai napig folytatódnak, bár a médiában nagy visszhangot keltő esetek miatt a kutyasétáltatók inkább elkerülik a hidat, az erre járókat pedig tábla figyelmezteti.

 A groteszk jelenségek a mai napig folytatódnak, bár a médiában nagy visszhangot keltő esetek miatt a kutyasétáltatók inkább elkerülik a hidat, az erre járókat pedig tábla figyelmezteti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ha ez nem volna elég, 1994-ben egy bizarr eset sokkolta a közvéleményt. Kevin Moy feleségével és pár hetes gyermekükkel úgy döntöttek, felkeresik az egyébként festővászonra való tájat, azonban a kirándulás hamarosan tragédiába torkollott. A hídon áthaladva ugyanis az addig depresszióval kezelt Kevin egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntött, lehajítja gyermekét a hídról, aki egyébként életét vesztette a 15-20 méteres zuhanás következtében. Állítása szerint a csecsemő a Sátán egyik megtestesülése volt, miatta tört ki az öbölháború, valamint esetleges életben maradása egy, az emberiségre halált hozó, pusztító vírus elterjedését tette volna lehetővé. Kevin egyébként levetette volna magát a hídról, ha felesége ebben nem akadályozza meg, később pedig megpróbált öngyilkos lenni a kórházban. Az eset előtt mindenki értetlenül állt, hiszen a depresszió, amivel a férfit kezelték, nem tette indokolttá a különös gyilkosságot.

Innentől kezdve Overtoun hídja és a mellette álló villa az érdeklődés középpontjába került, sokan látni véltek egy különös, női alakot a ház ablakában, az erről készült kép pedig több vitát is kavart, leginkább a fotó hitelességét illetően, ami finoman szólva vitathatónak minősíthető. Akármi is az igazság, az állatok rejtélyes viselkedésére azóta sem született megcáfolhatatlan magyarázat, a több évszázados legendákkal összevetve pedig elmondhatjuk, hogy Overtoun hídja rászolgált hírnevére.

Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]Where stories live. Discover now