A szellemvárosok sajátos hangulata már időtlen idők óta magával ragadta az embereket, azokban az években is, amikor még nemhogy a horror, mint műfaj, de maga a filmgyártás fogalma is ismeretlen volt. Ezek az elnéptelenedett települések azonban szinte minden esetben olyan múlttal rendelkeztek, hogy kiváló táptalajul szolgáltak a különféle rémtörténetek, legendák terjedéséhez.
A szellemvárosok varázsa talán azok paradox jellegében rejlik: a szerepéből kiemelt látvány ugyanis rögtön beindítja az emberi képzelőerőt, ami egyáltalán nem is csoda. Hiszen – ahogyan azt látni fogjuk – jónéhány alkalommal rápillantva ezekre a településekre tényleg olyan érzésünk támad, mintha valami nem e-világi erő hatására, varázsütésre tűntek volna el az emberek; arról természetesen már nem is beszélve, hogy sokszor ezek a helyek valóban különös, olykor hátborzongató események mementóiként ragadtak az utókor nyakán.
Port Arthur - A Tasmán-félszigeten található Port Arthur-t sokszor Ausztrália egyik legtöbb paranormális jelenséget produkáló helyeként aposztrofálják. A kis település, ahol egykor egy büntetés-végrehajtási intézmény is üzemelt, a XX. század egyik legbrutálisabb ámokfutásának szolgált helyszínéül: 1996 április 28-án a 28 éves Martin Bryant, miután saját apját leszúrta egy panzió szobájában, egy turistákkal teli környéken 35 embert lőtt agyon hidegvérrel az előtt, hogy a hatóságok lekapcsolták volna. A több órán át tartó vérengzést követően Bryant végül elfogták, és a 35-szörös életfogytiglan mellé még további 1035 év börtönbüntetésre ítélték.
2011-ben nagy botrányt kavart, hogy az interneten elérhetővé váltak a gyilkosság helyszínén készült felvételek, ezeket azonban később, kegyeleti okok miatt eltávolították. Bár Port Arthur azóta is kedvelt célpont a kuriózumnak számító, 1877-ben bezárt börtön miatt, jónéhányan számolnak be furcsa jelenségekről. Különös hangok, árnyalakok, sőt, egyesek olykor a régóta elhagyott templom harangját is hallani vélik kongani, anélkül, hogy erre bármi racionális magyarázat lenne.
Centralia - A mára már szinte teljesen lakó nélkül maradt, Pennsylvania államban található Centralia hajdanán közel háromezer embernek adott otthont, miután az 1856-ban itt létesült két szénbánya rohamos infrastrukturális gyarapodást biztosított a település számára. 1962 óta viszont Centralia fokozatosan elnéptelenedett, hiszen a terület szinte élhetetlenné vált köszönhetően egy üzemi balesetnek. Az eset miatt közel 60 hektárnyi terület állt lángokban, az itt tartózkodó családokat evakuálták, mára pedig csupán néhány ember él itt, vélhetően a város történelmének utolsó lakóiként.
YOU ARE READING
Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]
ParanormalItt megtudod hogy milyen tárgyakra ne csorgasd a nyálad és milyen helyekre ne vágyódj. Ezeket a tárgyakat jobb látni, mint elhozni vagy megvenni, bár néha jobb, ha egyáltalán nem is látod őket. Ha egy bizonyos helyre beteszed a lábad, bizony megeshe...