Loftus Hall

35 3 0
                                    

Írország számos dologról híres. A vérbeli horrorrajongók közül sokaknak -az alkohol mellett- valamilyen, a műfajhoz köthető vidék ugrik be elsőre, így a ködös tájak, mocsarak, lápok és erdők mellett természetesen a hátborzongató történetektől hemzsegő kísértetkastélyok képzeletbeli képe is könnyen megjelenhet lelki szemeink előtt. A szemkápráztatóan gyönyörű tájairól is ismert országban ugyanis nem kell sokat keresgélünk, ha ilyen ódon kastélyokat, várakat, villákat szeretnénk szemügyre venni, így ezen rész tárgya is egy itt található épület, nevezetesen a Loftus Hall lesz.

A Wexfordban lévő, XIII. században épült kastély még az elég erősnek mondható ír felhozatalból is kiemelkedik különös történeteivel. Tudjuk jól, hogy a középkorban a kastélyok és birtokok igen gyakran cseréletek tulajdonost, általában kevésbé vidám körülmények közt, így volt ez a Loftus Hall esetében is. A területet uraló Redmond família ugyanis Cromwell idején elvesztette földjét, ennek köszönhetően a hely később, II. Károly regnálása alatt a Loftus famíliáé lett. Loftusék egyébként abban az időben vették birtokba új otthonukat, amikor a korabeli jegyzők a papírra a baljóslatú 1666-os számot írták dátumként, innentől kezdve pedig a Loftus Hall bizarr eseményeknek adott otthont, amelynek még a mai napig egy emléktábla is őrzi emlékét.

 Loftusék egyébként abban az időben vették birtokba új otthonukat, amikor a korabeli jegyzők a papírra a baljóslatú 1666-os számot írták dátumként, innentől kezdve pedig a Loftus Hall bizarr eseményeknek adott otthont, amelynek még a mai napig  eg...

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

A XVIII. század közepétől a Tottenham család egyesült Loftusékkal, és mivel Charles Tottenham első felesége a Loftus család sarja volt, ezáltal ők is a kastély lakói lehettek. Azok az állítólagos események, amelyek a Loftus Hall kétes renoméját eredményezték, 1765-ben következtek be, és bár a hajmeresztő történetnek két verziója is van, a végkifejlet mindegyikben ugyanaz.

Az első variáció szerint a félsziget környékén, ahol a kastély is állt, hatalmas, napokig tartó vihar tombolt. Egyik este egy, szinte a semmiből felbukkanó hajó csapódott a parton található szikláknak, a szerencsétlenségnek pedig mindösszesen egy túlélője volt. A jó megjelenésű, elegáns fiatalember, aki élve megúszta a balesetet, néhány napig a kastély vendégszeretetét élvezte, és, hogy a történet kerek legyen, még Anne, Charles lánya is szemet vetett rá. Egyik este a családfő úgy gondolta, jó ötlet, ha egy közös esti kártyajátszmával ütik el az időt – a másik verzióban nem esik szó sem hajóról, sem szerencsés túlélőről, viszont a két történetben közös pont a vihar, ami során egy megfáradt vándor kért menedéket a családtól, mert állítása szerint lova egyik patájáról leesett a patkó, az óriási felhőszakadásban pedig nem tudott felkeresni egy kovácsot sem, aki orvosolni tudná a problémáját. Az ír hagyományoknak és a jó nevelésnek köszönhetően Charles a kastélyba invitálta a vendéget, akiről egyébként a történetnek ez a változata is megjegyzi, hogy jó megjelenéssel rendelkezett. A következő pontnál már összeér a két sztori, következett a kártyajáték, ami nem várt fordulatokat hozott.

A játszma során Anne véletlenül leejtette az egyik kártyát, amikor pedig lehajolt, hogy felvegye azt, nagy meglepetés érte, hiszen megdöbbenve tapasztalta, hogy a vendég lábak helyett patákkal rendelkezik

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

A játszma során Anne véletlenül leejtette az egyik kártyát, amikor pedig lehajolt, hogy felvegye azt, nagy meglepetés érte, hiszen megdöbbenve tapasztalta, hogy a vendég lábak helyett patákkal rendelkezik. Rémületében -nem elítélhető módon- fel is sikoltott, az idegen felfedte kilétét, és immár nem emberi külsővel mutatkozott a halálra vált házigazdák előtt. A családfő, Charles azonban nem sokat hezitált, és egy rögtönzött ördögűzés keretein belül távozásra bírta az alkalmatlankodó lényt, aki egyébként egy füstoszlop (más verziók szerint tűzgömb) formájában hagyta el a házat. Mondhatnánk, hogy jól végződött a történet, azonban Anne a hátborzongató találkozást követően alig volt hajlandó kimozdulni a szobájából, mentális és fizikai egészsége pedig megromlott. Ezek mellett állandóvá váltak a paranormálisnak mondható jelenségek, a képek maguktól a padlóra zuhantak, a tárgyak minden előzetes figyelmeztetés nélkül megelevenedtek és mozogni kezdtek, olykor pedig furcsa hangoktól volt hangos a ház.

Charles nem hagyta annyiban a helyzetet, és papot hívott, név szerint Thomas Broaders atyát, akinek célja a kastély spirituális megtisztítása volt. Thomas atya nem tétlenkedett, egy hosszú ideig elhúzódó szertartás keretein belül nekilátott a Loftus Hall démontalanításának. A procedúra során állítólag megjelent egy entitás, ami egy kisfiú alakját vette fel, aki a nyugalmat megzavaró módon szögeket öklendezett fel, hogy elterelje a szorgalmas pap és az összegyűlő hívek figyelmét, de hiába. Thomas atya próbálkozását siker koronázta, egy ideig nyugalom honolt a Loftus Hall falai között. Erről még sírfelirata is árulkodik, amin ez áll: "Itt nyugszik Thomas Broaders, aki mindannyiunkért imádkozott, jókat cselekedett, és kiűzte az Ördögöt Loftus Hallból."

Akárhogy is történt, sajnos idővel a különös jelenségek újra felütötték a fejüket, az ide látogatók gyakran számoltak be többek közt megmagyarázhatatlan eredetű hangokról, hideg fuvallatokról, furcsa lényekről

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Akárhogy is történt, sajnos idővel a különös jelenségek újra felütötték a fejüket, az ide látogatók gyakran számoltak be többek közt megmagyarázhatatlan eredetű hangokról, hideg fuvallatokról, furcsa lényekről. 1870-ben az akkorra már hírhedt Loftus Hallt lebontották, helyére később pedig egy villa épült. 1940-ben vandálok megrongálták a Tottenham mauzóleumot, a szóbeszéd szerint így került napvilágra Anne Loftus állítólagosan deformált csontváza, egy szintén nem hétköznapi formájú koporsóban. 1983-tól hotelként üzemelt az épület, aminek bezárását követően közel két évtizedig elhagyottan állt, egészen 2011-ig, amikor új tulajdonosa megvásárolta. 2012 júliusa óta pedig a Loftus Hall megújult külsővel várja a kíváncsi látogatókat, akiknek nagy része a kísértettörténetek miatt látogatja meg a területet.

 2012 júliusa óta pedig a Loftus Hall megújult külsővel várja a kíváncsi látogatókat, akiknek nagy része a kísértettörténetek miatt látogatja meg a területet

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Ehhez kapcsolódik egy, a nemzetközi médiát is megjáró fotó (fentebb), amelyet 2014-ben készített állítólag egy odalátogató turista. Természetesen a kép eredete a mai napig viták tárgyát képzi, egyesek szerint bizonyíték arra, hogy a Loftus Hall a mai napig különös jelenségeknek ad otthont, mások szerint pedig csupán egy ügyes hamisítvány.

Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin