❦Chapter Three❦

672 114 63
                                    

«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
______________________

Takde angin takde ribut, tetiba seorang gadis duduk di samping Sunghoon. Siapa lagi gadis berani yang buat macam tu kalau bukan Leeseul. Gadis itu mengukir senyuman tanpa rasa bersalah. Sunghoon mengeluh berat manakala temannya, Sim Jaeyun atau lebih senang dipanggil Jake turut terhenti daripada kegiatan makannya. Ya, saat itu adalah waktu rehat dan mereka berada di kafeteria sekolah.

"Sunghoon, kau yang suruh dia duduk sini ke? " soal Jake. Sunghoon menayangkan facepalm.

"Kau ingat aku nak ajak dia duduk sini? Tolonglah.. hilang selera makan aku. " ujar Sunghoon cukup jelas didengari oleh Leeseul yang duduk di sebelahnya saja.

"Eee jahatnya you ni. I nak duduk je pun, I tak ganggu korang okey. " kata Leeseul. Sunghoon memutar bola matanya malas.

"Ehem cakap je lah kau nak duduk semeja ngan Sunghoon. " ujar Jake. Ketika Jake menoleh ke arah Sunghoon lagi, dia dapati Sunghoon memang tak selesa dan mulai mengusap-usap hidungnya. Jake berfikir mungkin Sunghoon gatal hidung kot.

Leeseul mengangkat bahunya tak kisah lalu memandang Sunghoon semula. Namun melihat Sunghoon yang mulai berkemas dan berura untuk pergi, Leeseul terus menahan lengan Sunghoon membuatkan langkah Sunghoon terhenti.

"I tak buat pape pun. Kenapa you selalu marah bila nampak I? " nada Leeseul mulai kendur. Sedihlah katakan.

Sunghoon diam sejenak sebelum dia bertentang mata dengan Leeseul. "Yes, aku akan rasa marah bila nampak kau. Kalau boleh tolong jangan muncul depan aku. " seusai berkata, Sunghoon pun beredar. Jake pula cepat-cepat mengangkat tray makanannya lalu mengejar langkah Sunghoon.

Sekali lagi, Leeseul ditinggalkan dengan perasaan bagaikan kaca terhempas ke batu. Bila kaca dah terhempas, mesti kaca tu pecah berkecai. Namun Leeseul masih berkeras hati. Dia nak juga perhatian dari Sunghoon. Atau caranya selama ini salah? Dah memang itu gayanya. Kalau nak berubah, ia satu perkara mustahil bagi Leeseul.

Nak berubah macam mana lagi?

---

"I nak uncle datang jemput I sekarang juga! Right now! " marah sangat kot sampai berteriak ketika menghubungi pemandunya. Itulah Leeseul.

Hari ni mood dia betul-betul rosak. Pelajar-pelajar lain yang melihatnya hanya mampu menggeleng kepala. Tetiba Heejin dan Sunhwa datang dengan masing-masing membawa sebotol minuman susu dutchlady dan coklat. Heejin menghulurkan botol susu itu manakala Sunhwa menghulurkan coklat. Leeseul memasang muka hairan sambil menyilang tangan di dada.

"Hari ni kau nampak frustrated. Aku tahu kau suka minum susu ni so aku beli untuk kau. " jelas Heejin.

"Ha ah. Kau pernah cakap yang bila kau bad mood, kau akan makan benda-benda manis. Daripada beli gula-gula, baik aku beli coklat je. Nah.. " ini pula penjelasan dari Sunhwa.

Nak tak nak Leeseul pun mengambil huluran itu. "Thanks korang. "

"Ayy Leeseul yang kitorang kenal kuat. Takpe, kitorang selalu sokong kau. Kan Sunhwa? "

Sunhwa mengangguk pantas. "Jangan risau, Seul. Walaupun Sunghoon tak sayang kau, tapi kitorang sayang. "

Mendengar kata-kata Sunhwa, terus berubah riak wajah Leeseul. "No way. I akan pastikan Sunghoon sayangkan I lepasni. "

Nada suara Leeseul kedengaran lebih serius kali ni membuatkan Sunhwa dan Heejin saling memandang. Memasing menelan air liur. Kalau Leeseul dah tahap serius, bermakna Leeseul takkan bermain dah. Apa yang dia nak, dia harus dapatkan.

"Selagi I belum dapatkan dia, orang lain pun tak boleh dapatkan Sunghoon. "





●  ●  ●

I want a boyfriend like him❤Laa jauh betul angan2 *my heart is prak prak*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I want a boyfriend like him
Laa jauh betul angan2 *my heart is prak prak*

Evil Flower | Park SunghoonWhere stories live. Discover now