❦Chapter Twenty One❦

566 91 73
                                    

«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
______________________

Karina baru saja pulang rumah dari keluar bersama teman-temannya tadi. Setelah menyuruh pemandu untuk meletakkan keretanya di garaj, Karina melangkah masuk ke dalam rumah.

Sambil-sambil itu dia menyanyi lagu yang tak tentu punya lagu. "La la la la la~ la la la la--eo? " Karina terhenti bernyanyi apabila melihat seorang lelaki bertubuh tinggi, segak dan tampan lak tu.

"Omo, who are you? And why are you here in my house? " soal Karina sambil memandang lelaki itu atas bawah. Terasa asing pula.

Lelaki itu hanya tersenyum biasa lalu menunduk 90 darjah ke arah Karina membuatkan gadis itu sedikit terkejut. "Annyeonghaseyo, saya Jung Jaehyun. Saya datang sini untuk kerja sebagai tutor cik Leeseul. "

"Tutor? Ahh okey, I get it. Tapi.. encik ni nak ke mana? "

"Kerja saya dah habis. Sekarang saya harus pulang. "

"Ahh okey okey. Hati-hati memandu. " eseh sempat pula Karina berpesan. Jaehyun mengangguk lalu dia tunduk lagi sebelum beredar. Karina pula tak nak berfikir pasal lelaki bernama Jaehyun itu dan menuju ke ruang tamu.

Kelihatan Leeseul sedang duduk di sofa sambil bermain henfon. Sedangkan meja pula bertaburan buku-buku. Karina mencekak pinggangnya.

"Amboi, amboi.. lepas belajar, biarkan je lah buku macam tu? "

"Eonni jangan sibuklah. Eonni kemaskan lah kalau tak suka meja semak. " ujar Leeseul sambil matanya tak lepas menatap skrin gajetnya. Karina mencebik kecil.

"Nasib baik eonni sayang kau. Kalau tak, eonni patahkan sebelah kaki kamu tu lagi. " Leeseul tidak berkata apa-apa dan hanya membiarkan Karina yang sedang mengemaskan buku-bukunya di meja itu.

Ketika Leeseul membaca artikel di sekolahnya, satu topik yang baru di update menarik perhatiannya. Segera Leeseul menekan artikel itu.

'Hot News🔥Choi Yeonhee dari kelas 5A-1 mengaku bersalah guys!!'

Dulu, topik hangat di mana Leeseul digelar sebagai 'Evil Flower' trending kat page sekolahnya. Nampaknya topik kali ini juga agak menarik bagi Leeseul. Apalagi dalam artikel itu menyatakan yang Yeonhee akui dialah yang menyebabkan kecederaan pada kaki Leeseul.

Sengihan di bibir Leeseul melebar kerana sudah terbukti dia tak bersalah. Wajarlah Leeseul gunakan kekerasan sebab Yeonhee sudahlah membuat kakinya cedera lepastu menghinanya.

Tapi, tapi.. macam mana perkara ni boleh terbongkar? Siapa yang buat sampai Yeonhee mengaku bersalah? Lagi satu, dalam artikel tu cakap yang Yeonhee berasa iri akan Leeseul yang selalu mendapat perhatian. Yeonhee cuma nak Leeseul merasakan jatuh itu macam mana. Ya, itulah apa yang artikel tu nyatakan.

"Ah molla! Yang penting I tak bersalah! " kata Leeseul tetiba. Karina memandang adiknya itu.

"Tiber. " gumam Karina perlahan.

ᴥᴥᴥ

Malam itu, Leeseul sedang ber-video call dengan dua ketul sahabatnya itu, Heejin dan Sunhwa.

"Lucu gila muka Yeonhee masa tu sebab malu katanya! HAHAHAHA! " kata Heejin sambil tertawa. Leeseul dan Sunhwa juga ikut tertawa.

"Weh Seul, esok kau datang sekolah tak? Huaaa rindu gila kat kau! " haa mula dah Sunhwa berdrama.

"Hmm I think I tak dapatlah. Kaki I tak sembuh lagi ni. "

"Alooo takpe lah. Kesihatan itu lebih penting. Kami doakan supaya Leeseul cepat sembuh. "

Leeseul mengukir senyumannya. "Thank you guys~ eh oh ya! Pasal Yeonhee tu, macam mana benda tu boleh terbongkar? You guys tau sesuatu ke? "

"Hmm pasal tu kitorang tertanya jugak. Tapi cikgu Han yang report kat pengetua. Cikgu Han ada tunjuk video kot." Jelas Heejin.

Leeseul berfikir sejenak. 'Cikgu Han? Jap, jap. Macam mana cikgu Han tahu pasal ni? Cikgu Han bukannya ajar kelas kitorang pun. Hmm..'

"Leeseul? "

"Ah? "

"Hari ni ada orang cari kau. "

"Siapa? "

"Hehe, Taehyun. Ahhahahaha " wajah teruja Leeseul berubah jadi facepalm.

"Ish korang ni. Kalau Sunghoon okey lagi. " kata Leeseul.

__________________

+ chapter ni tak ada isi sangat hope u enjoy!

Evil Flower | Park SunghoonWhere stories live. Discover now