«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
____________________"Jake. "
Jake yang baru nak suap nasi ke dalam mulut terhenti apabila seseorang memanggilnya. Jake menoleh, ah rupanya Leeseul. Sudu diturunkan semula.
"Wae? "
"Mana Sunghoon? "
"Dia tak datang sekolah. Kenapa? "
Leeseul mengerutkan dahinya. "Kenapa dia tak datang sekolah? "
"Laa manalah aku tahu. "
"Kau kan kawan dia. "
"Dia tak pesan apa-apa pun. Tu yang aku tak tahu. Clear? Dahlah, kacau aku makan je."
Leeseul tersengih kelat. "Sorry. Makanlah." kamudian Leeseul beredar dan menuju ke meja makannya bersama Heejin dan Sunhwa.
"Jake cakap ape?" soal Heejin.
"Dia cakap Sunghoon tak datang sekolah. Tak tahu sebab apa. Hmm.. " Leeseul menjatuhkan bahunya sambil buat muka kecewa. Tapi wajahnya kembali bersemangat apabila terfikir sesuatu.
'Dia kerja ke?'
• • •
Dengan seragam sekolah yang masih tersarung di badan, sejurus pulang dari sekolah, Leeseul terus menyuruh pemandunya menuju ke sebuah kedai namanya kedai 7E itu. Tempat Sunghoon bekerja.
Dan di sinilah dia. Seperti yang Leeseul lakukan sebelum ini, dia mengintai dahulu dari luar kaca dinding kedai itu sama ada Sunghoon ada ke takde. Kali ni dia ada. Kelihatan Sunghoon sedang bekerja di kaunter sebagai cashier. Ada beberapa pelanggan yang pergi membeli di kedai itu.
Leeseul berfikir seketika. Sunghoon tak datang ke sekolah sebab nak kerja? Bukan shift Sunghoon petang ke?
"Excuse me girl? " tegur seseorang wanita membuat Leeseul menoleh.
"Awak menghalang pintu. " kata wanita itu lagi. Dalam hati Leeseul berdecit tapi dia akhirnya bergeser ke tepi untuk memberi wanita itu laluan. Tetiba muncul satu idea di fikiran Leeseul. Sebaik wanita itu membuka pintu masuk, Leeseul mengikuti wanita itu masuk ke dalam kedai itu. Haa banyaknya perkataan 'itu'.
Apapun, Leeseul berjaya masuk ke dalam kedai tanpa Sunghoon sedar. Leeseul menuju ke bahagian rak makanan dan pura-pura melihat jenis-jenis makanan yang dijual. Kerap kali juga Leeseul curi-curi pandang ke arah Sunghoon yang sibuk bekerja. Dah macam spy pulak.
"Terima kasih. Datang lagi. " ucap Sunghoon kepada pelanggan terakhir. Ingatkan dah takde pelanggan, namun sangkaannya salah apabila seseorang meletakkan setin minuman di atas kaunter.
"Aku nak yang ni. " hanya dengan suara dan bau yang menusuk di hidung Sunghoon, dia sudah mengenali siapa orangnya. Sunghoon pun memandang dia, Leeseul.
Entah apa tujuan Leeseul datang kali ini tapi Sunghoon tetap jalankan tugasnya. Dia meng-scan harga tin minuman itu lalu menghulurkan ia kepada Leeseul. Leeseul menghulurkan beberapa lembar wang kepada Sunghoon lalu mengambil tin minuman itu. Leeseul sempat memerhati penampilan Sunghoon.
Okeh, dia pakai baju khas untuk pekerja. Tapi ketika Leeseul melihat seluar Sunghoon, rupanya dia memakai seluar sekolah. Leeseul jelas tahu rupa dan warna seluar sekolah pelajar lelaki di sekolahnya.
Sunghoon juga hairan yang Leeseul masih belum berganjak dari depan kaunter.
"Kau tak datang sekolah sebab kerja?" teka Leeseul.
"Macam yang kau nampak sekarang ni. " balas Sunghoon tanpa memandang. Dia sibuk menyusun barang-barang di kaunter.
"Tapi shift kau an petang. Mana boleh ponteng sekolah sebab kau ni pelajar. "
"Huh suka hati akulah. Yang kau nak sibuk hal aku kenapa? "
"Kau dah tahu sebabnya. " ujar Leeseul dengan nada perlahan tapi Sunghoon masih dapat mendengarnya. Ya, Leeseul sukakan Sunghoon. Itulah sebabnya.
"Aku gantikan Beomgyu. Dia tak dapat datang hari ni sebab sakit. " kata Sunghoon.
"Biar aku teka. Kau senanya nak datang sekolah tapi tak jadi bila rakan sekerja kau tu suruh gantikan tempat dia. Iya kan? " Sunghoon mengangkat kening sebelahnya lalu memandang Leeseul.
"Macam mana kau tahu? "
Leeseul tersengih lebar. "Seluar kau mengatakan semuanya. Itu seluar sekolah." Sunghoon berdecit kecil sebelum sambung buat kerjanya. Suasana jadi diam semula.
"Umm jadi hari ni kau kena kerja sampai tamat waktu bekerja la ni? " Sunghoon membalas sekadar gumaman. Lalu suasana kembali diam. Sunghoon dengan kerjanya, Leeseul pula berfikir topik yang nak dibualkan.
"Sunghoon-ah, aku.. " Leeseul sengaja menjedakan kata-katanya. Saja ingin melihat reaksi Sunghoon namun lelaki itu sama sekali unbothered.
"... aku.. "
"Aku nak kita berjumpa malam esok. Lepas kau habis kerja. "
"Aku penat masa tu. Takde masa nak jumpa kau. "
"T-tapi.. kita berjumpa kat taman yang dekat kat sini je. Bukannya jauh pun. "
"Asal tak cakap sekarang je? "
"Kau nampak sibuk. Aku tak nak ganggu."
"Dah tahu kan aku sibuk. Tapi kau masih berdiri kat situ. "
" Buat aku hilang fokus je. " Sunghoon memperlahankan suaranya untuk kalimat terakhirnya.
"Ne? " fuh nasib baik Leeseul tak dengar. Sunghoon cakap macam tu sebab bau harum dari tubuh Leeseul tu menggoyahkan hatinya.
"Haih. Okey, kita jumpa esok malam. Puas hati kau? "
Apalagi, bersoraklah Leeseul sebab gembira. Akhirnya Sunghoon bersetuju.
__________________
+ SPOILER ALERT! Just nak cakap, story ni dah complete. Maksudnya ending pun dah ada.
+ aku nak korang siapkan hati ye dan terima je lah macam mana sekalipun ending cerita ni :)
YOU ARE READING
Evil Flower | Park Sunghoon
Fanfiction[C O M P L E T E D] ❝ Her smell was lovely, But her heart was evil; I tried not to fall for her, Guess I'm lost. ❞ __________________________________________________ ᴀᴜᴛʜᴏʀɴɪᴍ ; @alwaysofmoments ɢᴇɴʀᴇ ; ᴛᴇᴇɴғɪᴄᴛɪᴏɴ-ᴄᴏᴍᴇᴅʏ ʟᴀɴɢᴜᴀɢᴇ ; ᴍᴀʟᴀʏ Starte...