❦Chapter Fourteen❦

553 98 69
                                    

«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
______________________

Pulang sekolah itu, Leeseul dijemput oleh pemandunya. Nasib baik bukan Karina yang datang mengambilnya lagi. Leeseul pun masuk ke dalam perut kereta.

"Cik Lee, ayah cik pesan malam ni ada makan malam dengan keluarga Kim. " kata pemandu itu. Leeseul mengerutkan dahinya.

"Keluarga Kim? "

"Keluarga dari teman lelaki cik Karina. Malam ni ada perjanjian untuk bertemu katanya. " jelas pemandu itu lagi.

"Kenapa aku pun kena ikut? Takde kaitan dengan aku pun. "

"Maaf, cik. Tapi ini arahan dari ayah cik. "

"Haa yelah yelah. Dah cepat jalan. " Leeseul menyandarkan belakangnya pada tempat duduk lalu membuang pandangan ke luar tingkap.

Tepat ketika Leeseul memandang ke luar tingkap, pandangannya menangkap seseorang membuat Leeseul menjerit, "TUNGGU DULU! "

Nasib baiklah si pemandu belum bertolak lagi. Leeseul melihat dengan lebih teliti apa yang dilihatnya itu. Park Sunghoon bersama..

Kim Hwayeon.

Hati Leeseul bagai dihiris-hiris melihat kedua manusia itu bersama dan saling berinteraksi. Rasa cemburu dan sakit hati ditambah lagi apabila Sunghoon meraih tangan Hwayeon ketika itu. Hwayeon juga tidak buat apa-apa dan hanya membiarkan Sunghoon menggenggam tangannya. Entah apa yang mereka bicarakan tapi keduanya kelihatan bahagia.

"Cik Lee? " panggil pemandu itu. Leeseul tersedar lalu dia menoleh.

"Eo? Ahh jalanlah. " pemandu itu mengangguk lalu bertolak. Manakala Leeseul belum habis berfikir, apa yang diorang bicarakan tadi? Siap genggam tangan lak tu, senyam-senyum lagi.

Leeseul mendengus perlahan, mengawal emosinya agar tak terlepas kemarahan dan kesedihannya. Dia sudah tidak mengganggu Sunghoon seperti yang dijanjikan. Tapi tak bermaksud Leeseul tak menyimpan perasaan terhadap Sunghoon. Semestinya perasaan itu masih ada, cuma Leeseul tak nak Sunghoon membentaknya lagi.

___________

"Aku nak cakap sesuatu. "

Hwayeon berdebar apa yang Sunghoon ingin sampaikan kepadanya. Dulu Sunghoon meluahkan perasaannya, sekarang apa lagi dia nak cakap?

Kelihatan Sunghoon tersenyum tipis sambil memandang Hwayeon. "Dulu aku pernah cakap aku suka kau kan? " Hwayeon mengiyakan saja dengan anggukan.

"Aku minta maaf kalau aku dah buat kau rasa tak selesa masa tu. Aku tak berfikir panjang, main cakap je masa tu. " Kerutan kecil terbentuk di dahi Hwayeon. Kata-kata Sunghoon kurang jelas baginya. Alangkah terkejutnya Hwayeon apabila Sunghoon tetiba meraih sebelah tangannya.

"Ekceli aku belum habis cakap pun hari tu. Aku suka kau.. as friend. Jadi aku tak nak kau jauhkan diri dari aku lagi. Sebab kita kawan, apa alasan kau nak jauh dari aku?"

Baru saja Hwayeon ingin bersuara, namun Sunghoon mendahuluinya. "Lupakan pasal Leeseul. Dia bukan penghalang untuk kita jadi kawan. "

Entah apa yang Hwayeon patut rasakan. Separuh dari dirinya gembira sebab Sunghoon ingin berkawan dengannya. Separuh lagi rasa risau. Kenapa? Sebab kalau Sunghoon ingin berkawan dengannya, bermakna mereka akan jadi rapat kan? Macam mana kalau Leeseul nampak diorang rapat? Tak ke dia marah nanti? Eh tapi Sunghoon ada cakap tadi, Leeseul bukanlah penghalang untuk diorang jadi kawan. Entahlah, Hwayeon sedikit rasa lega mendengar ayat tu. Sunghoon tersedar yang dia masih memegang tangan Hwayeon. Cepat-cepat dia lepaskan.

"Maaf. "

"Takpe. " Hwayeon tersenyum janggal.

Evil Flower | Park SunghoonWhere stories live. Discover now