❦Chapter Thirty Three❦

554 98 80
                                    

«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
______________________

Hujung minggu itu, Sunghoon akan bekerja di kedai 7E. Cuti sekolah kan? Tapi Sunghoon tak adacuti sebab dia kerja. Tengah hari itu memang tak ada pelanggan yang masuk.

Oleh itu Sunghoon mengeluarkan telefonnya dan melihat postingan rakan-rakannya di sosmed terutama di Instagram. Membosankan. Sunghoon hanya scroll, scroll, scroll--eh? Jarinya terhenti apabila ternampak satu post. Dahinya berkerut kecil melihat post itu.

'Sejak bila pula aku follow Leeseul?'

Post yang dilihatnya ialah post gambar Leeseul bersama dua orang sahabatnya itu dengan caption yang tah apa-apa tu. Nak tahu juga? Haa meh aku cakap. Caption dia 'till we meet again, friends.'

Sunghoon berdecih kecil membaca caption itu. Macamlah Leeseul nak pergi kat mana-mana padahal ketiga gadis bersahabat tu selalu bertemu di sekolah. Okey, cukup tentang Leeseul. Sunghoon scrolling ke bawah tanpa menekan like. Setelah bosan, Sunghoon menutup telefonnya semula dan sambung buat kerja.

• • •

Tak sedar Leeseul sudah meluangkan masa bersama Heejin dan Sunhwa sehingga malam. Kini, Leeseul dalam perjalanan pulang ke rumah yang dihantar oleh pemandunya.

Sesampai di rumah, Leeseul masuk ke dalam rumahnya. Sebaik masuk ke ruang tamu, Leeseul ternampak Karina bersama teman lelakinya itu duduk di sofa sambil berborak. Leeseul tak nak ambil tahu kisah mereka jadi Leeseul teruskan langkah menaiki tangga ke lantai atas.

"Eo? Dah balik tapi tak beri salam pulak tu." kata Karina. Leeseul mengeluh perlahan lalu menoleh ke arah kakaknya. "Seul dah balik." seusai berkata, Leeseul teruskan menaiki setiap anak tangga itu.

"Seul noona dari mana? " Sunoo bertanya pada Karina.

"Alaa spent time dengan kawan la tu. Dia kan dah nak pindah sekolah. " jelas Karina. Sedari tadi Sunoo hanya memerhati teman wanitanya itu. Karina pula fokus memandang kukunya.

"Hmm Sunoo-ya, kuku saya nampak okey tak—asal pandang saya macam tu? " baru saja Karina ingin soal tentang kukunya tapi soalannya tertukar pula sebab mendapati Sunoo memandangnya.

Sunoo akhirnya mengukir senyumannya. "Aniya. Saya cuma tak percaya sebab dapat girlfriend macam noona. "

"Apalah awak ni. Dah tiga tahun kot kita sama-sama. Masih tak percaya. Nak saya cubit pipi tu baru nak percaya ke? Hm?"

"Cubitlah. Nah. " Sunoo menayangkan pipinya. Karina malah tertawa. Ruangan tamu itu diisi dengan gelak ketawa pasangan kekasih itu.

Tanpa mereka sedari, Leeseul ada saja kat atas. Leeseul masih belum masuk ke biliknya tetapi malah mendengar perbualan Karina dan Sunoo secara senyap. Diam-diam Leeseul mengeluh.

Bukan apa, Leeseul hanya teringat tentang Sunghoon. Seingat Leeseul, Sunghoon masih belum tahu tentang perpindahannya. Tapi nak ke Sunghoon dengar? Lagipun Sunghoon pernah cakap yang dia tak kisah apa-apa tentang Leeseul. Jika Leeseul beritahu yang dia nak pindah, of course Sunghoon tak kisah kan?

Itulah yang membuatkan Leeseul sedih. Kemudian Leeseul pun masuk ke dalam biliknya. Setelah menutup pintu, Leeseul menyandarkan belakang badannya di pintu itu.

Tipulah kalau Leeseul dah tak sukakan Sunghoon. Semestinya Leeseul masih menyukai seorang Park Sunghoon. Dia terimbas kembali apa yang Sunghoon lakukan sewaktu Leeseul dituduh sengaja mencederakan Hwayeon. Kenapa Sunghoon tolong dia diam-diam waktu itu?

Tak lupa sewaktu Sunghoon membantu Leeseul jauhkan diri dari perbuatan Taehyun di perpustakaan sekolah. Semua perbuatan Sunghoon membuat Leeseul gembira dan menyangka Sunghoon menyukainya juga. Tapi sikap dingin Sunghoon terhadapnya membuatkan Leeseul bingung, kecewa dan kesal semestinya.

Dengan mudahnya Sunghoon melempar senyuman kepada orang lain. Tetapi tidak kepada Leeseul. Ketat je muka Sunghoon tiap kali jumpa Leeseul. Sebegitu bencinya Sunghoon terhadap Leeseul? Adakah Leeseul menyampah baginya? Oh Leeseul, andai saja kau tahu yang Sunghoon bukannya membenci kau.

Sejak kejadian di mana Leeseul membantu seorang wanita tua itu, di situlah Leeseul belajar bagaimana menjadi orang yang baik. Dalam banyak-banyak drama dan cerita, orang jahat biasanya berubah jadi baik en? Anggap saja la Leeseul jugak macam tu.

Kenapa baru sekarang dia sedar?

Diam-diam Leeseul mengeluh.


















_________________

+ Fuhh chapter ni sikit dialog. Harap korang faham la yer~♡

+ quick question. Fever or Not For Sale or Mixed Up?

+ kalau dina, dina paling suka Fever~

Evil Flower | Park SunghoonWhere stories live. Discover now