❦Chapter Twenty Four❦

556 95 100
                                    

«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
______________________

Leeseul hampir terlupa yang Sunghoon bekerja di kedai 7E. Oleh itu, pada waktu petang, lebih kurang jam 4 petang gitu, Leeseul bersiap untuk keluar dari rumah.

"Aunty! " Leeseul memanggil salah satu pembantu rumah.

"Ya cik? "

"Bila mama, papa atau karina eonni balik, kalau diorang tanya Seul di mana, cakap je Seul keluar rumah kejap. Seul nak jumpa kawan. Okey? Okey! " tanpa menunggu balasan dari pembantu itu, Leeseul sudah beredar. Pedulikan tentang kakinya yang masih berbalut. Dalam fikirannya tak sabar nak kunjung kedai tempat Sunghoon bekerja.

• • •

Leeseul turun dari teksi setelah membayar tambang. Kini, dia berada di depan kedai itu lagi. Langkahnya mula dibuka menghampiri pintu masuk kedai itu. Sebelum masuk, Leeseul mengintai dari luar memandangkan dindingnya diperbuat dari kaca lutsinar. Saja nak pastikan Sunghoon ada ke takda. Malangnya, kaunter kelihatan kosong. Leeseul memasang muka sedih.

Tetiba..

"Sampai bila nak berdiri kat situ? " Leeseul terperanjat lalu automatik dia menoleh ke belakang. Wajah Leeseul kembali berseri apabila orang yang dicarinya kini di hadapannya. "Sunghoon! I cari you kat dalam tapi takde. Rupanya kat luar. Dari mana? "

"Sibuk la kau ni. Dah ke tepi. " Leeseul memuncungkan bibirnya lalu dia bergerak sedikit ke tepi untuk memberi ruang kepada Sunghoon. Sunghoon pun masuk ke dalam kedai itu lalu diikuti oleh Leeseul. Sunghoon menuju ke kaunter. Leeseul pula berdiri di depan kaunter. Akhirnya Sunghoon mengeluh lalu memandang gadis itu dengan tatapan malas.

"Ada apa-apa yang saya boleh bantu ke? " jangan salah faham. Sunghoon cuma jalankan tugasnya. Pelanggan mesti kena layan dengan bagus.

"Umm I datang cuma nak jumpa you. "

"Kalau takda urusan penting, cik boleh keluar. " seusai berkata, Sunghoon alihkan pandangannya.

Leeseul membuat muka tak puas hati. "Macam ni ke layan pelanggan? Tak sopan.."

"Pelanggan tu dia akan beli barang, bukan bertenggek kat kaunter tanpa buat apa-apa."

"Tapi-" Leeseul tak sempat menghabiskan ayatnya apabila pintu kedai terbuka menandakan ada pelanggan yang datang.

Seorang pelanggan lelaki datang ke kaunter. Leeseul pula berundur ke tepi untuk memberi ruang.

"Eh? Sunghoon hyung! " kata pelanggan itu tetiba membuat Sunghoon mengangkat kepalanya. Reaksi Sunghoon juga berubah tatkala melihat si pelanggan. Namun sebelum Sunghoon sempat menyebut nama pelanggan itu, Leeseul sudah mendahului.

"Sunoo? " Sunghoon mahupun pelanggan yang namanya 'Sunoo' itu menoleh ke arah Leeseul. Bertambah terkejut Sunoo melihat bakal kakak ipar kat situ. Yelah Leeseul tua setahun dari Sunoo. Bakal kakak ipar en?

"Leeseul noona.. " wah kebetulan apakah ini? Leeseul mula terfikir sesuatu.

"Jap. Kalau Sunoo ada kat sini, maksudnya.. Karina eonni-"

"Sunoo-ya! Saya nak yang ini-eh? Seul-ah! Apa kau buat kat sini? " Karina terkejut bila bertemu adiknya. Leeseul tak bersuara apapun. Dia juga terkejut.

Lalu Karina memandang Sunoo. Sunoo mengangkat bahunya. Kemudian Karina memandang si penjaga kaunter. "Tunggu, macam kenal je. " Sunghoon menelan air liurnya. Drama apakah ini?

"Ahh patutlah Leeseul lambat-lambat kat kedai ni hari tu sebab nak jumpa dia je kan?" Kata Karina seraya memandang Leeseul. Sunoo mendapati sesuatu yang aneh dengan kata-kata Karina tadi.

"Noona kenal Sunghoon hyung? " soal Sunoo sambil menunjuk Sunghoon.

"Kitorang pernah jumpa sekali hari tu. Masa Leeseul ajak dia pergi shopping. Tapi Sunoo, macam mana awak tahu nama dia Sunghoon? "

Sunoo tersenyum. "Sunghoon hyung kawan sayalah. Waktu sekolah rendah. Tapi kitorang terpisah bila masuk sekolah menengah." jelas Sunoo. Karina meng'o'kan mulutnya sambil mengangguk.

Manakala Leeseul dan Sunghoon dari tadi berdiam diri. Sunoo memandang Sunghoon dan Leeseul lalu bersuara, "Hyung dengan Seul noona pasangan kekasih ke? "

"Ne? " Sunghoon dan Leeseul serentak menyahut akibat terkejut dengan soalan itu. Lebih-lebih lagi Sunghoon.





● ● ●

● ● ●

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

● ● ●

No ship! They are still minors

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


No ship! They are still minors.

Evil Flower | Park SunghoonWhere stories live. Discover now