❦Chapter Sixteen❦

552 102 63
                                    

«ᴇᴠɪʟ ғʟᴏwᴇʀ»
______________________

Di kelas Sunghoon, rancak sekali dia dan Jake berbual. Maklumlah sahabat sejati pastu seatmate pulak tu.

Melihat kedatangan Hwayeon yang baru masuk ke dalam kelas, menyebabkan Jake mengalihkan topik perbualan mereka.

"Kau dah bagitahu Hwayeon yang kau suka dia? " soal Jake hati-hati dengan suara diperlahankan. Takkan nak cakap kuat-kuat? Tak semena-mena benda tersebar.

"Dah. Tapi aku cakap aku suka dia sebagai kawan je. "

Jake berkerut dahi. "Eh? Aku ingat kau suka dia betul-betul.. "

Sunghoon tergelak kecil. "Entahlah Jake. Aku pun tak faham. "

"Tapi en, setiap kali Leeseul dekat ngan kau, kenapa kau asyik usap hidung bila dekat ngan dia? Kau alahan dengan dia eh?" Jake menahan diri daripada tergelak. Tadi cakap pasal Hwayeon, sekarang Leeseul.

Namun Sunghoon hanya tersenyum kelat tanpa menjawab persoalan Jake tadi.

'Jake perasan ke selama ni?'

Tetiba Taehyun, si ketua kelas, masuk dan berdiri di meja guru sambil memandang rakan-rakan sekelasnya.

"Okay class! Ada pengumuman! Hari ni Couch Park tak ada, katanya ada urusan. Jadi waktu kelas PE nanti, kelas kita akan bergabung dengan 5-A1. " seusai Taehyun umumkan perkara tu, suasana kelas menjadi riuh. Hey, macam mana tak riuh? Kelas 5-A1 ialah kelas pertama. Bukan selalu ada peluang nak bergabung dengan kelas itu.

"Dah itu je. Buatlah kerja memasing. " ujar Taehyun sebelum dia kembali ke tempat duduknya.

Jake memandang ke arah Sunghoon yang wajahnya langsung tak tunjukkan sebarang reaksi. Sudut bibir Jake terangkat sedikit mengukir senyuman sinis.

"Kau dengar tak tu? Kelas kita kena gabung ngan kelas 5-A1 nanti. Kau tau kan itu kelas siapa? " ujar Jake.

Sunghoon hanya mendiamkan diri.

"Nampaknya kau tak boleh berpisah dengan evil flower tu. "

Mulanya Sunghoon tak peduli, tapi telinganya menangkap Jake menyebut satu gelaran yang terasa asing baginya. Sunghoon memandang Jake dengan kerutan kecil di dahi.

"Evil flower? "

"Kau tak tau?" Sunghoon hanya tayangkan pokerface.

"Dia viral dengan nama evil flower tau. Dari luar nampak baik, tapi hati dia macam evil."

Sunghoon tahu siapa yang Jake maksudkan. Sudah jelas orang itu ialah Leeseul.



__________________

+ just nak cakap, good luck for upcoming school ! Ingat, always jaga diri tau. Homework dah siap? Hehe ^^

+ jujur, aku nak cakap terima kasih banyak2 sebab sudi baca story evil blablabla yang merepek lagikan bangang ini

+ bila baca komen korang, tak sangka korang punya teori lebih masuk akal daripada plot yg asal aku buat hahahha anyjays, thank u sebab vote n komen huaa sis terharu😭 nah apple🍎

Evil Flower | Park SunghoonWhere stories live. Discover now