Második epizód - Az élet utat tört

39 4 0
                                    

(okt. 15. 2011)

- A műholdas térkép alapján négyszáz méter múlva elérjük a tisztást, amit az oromról láttunk.

- Jó lenne, mert elegem van az esőerdőből - tette hozzá Mark. Tőle meglepő válasz volt, mert beszélni nem szokott. Általában hátul kullog és a pisztolyát forgatja a kezében.

- Még egy szúnyogot meglátok maláriás leszek - aggodalmaskodott Cortez.

A háttérből Evan részéről csak Jacob hallotta a halk megjegyzést: Puhányok

A vegetáción lassan áthatolva olyan tárult a szemük elé amire nem számítottak.

A távolban a tó látszott, körülötte pedig csak úgy nyüzsögtek a hatalmas hüllők. Jacob nem kapott levegőt, minden pillanatban ájulás kerülgette. Többi társa is csak csendben állt a fák tövében.

- Ezek nem kövek, a távolból pedig meg mertem volna esküdni, hogy sziklákat látok. Hihetetlen, de hát régen kihalt állatokat nem lehet feltámasztani, képtelenség.

- Gyerünk, nem vagyunk biztonságban Cortez menj szépen és tedd a dolgod.

- Én nem megyek oda ezekhez az izékhez!

- Akkor én teszem meg azt amit Dr. Wu kért, mintát fogok szedni ezekből a bestiákból.

- Ne menjen közel, nagyon veszélyesek lehetnek!

- Pontosan mik is ezek? - Kérdezte Zoe, Jacobtól.

- Hosszú a nyakuk, tehát Sauropodák és jellegzetes csontkinövés van a farkuk végén. Egészen biztosan Shunosaurusok-kal van dolgunk. A kövületeit Zigongban találták meg Kínában.

- Jelentenek veszélyt ránk?

- Aligha, de nem árt tisztes távolságot tartani, valószínűleg hatalmas károkat okozhatnak bennünk, ha felbőszítjük őket.

- Mark szólalt meg hátulról. - Nekem nem rémlik, hogy láttam volna valaha is az InGen listán...

- Milyen lista?

- Az amit a klónozott fajokról és példányokról vezetett a cég - nem hiszem el, hogy nem hallottatok róla, pláne te Melissa.

- Már évek óta dolgozom náluk de arról sem tudtam, hogy mivel foglalkozik az InGen pontosan, az ásatásokat leszámítva.

- Nem azt mondtad Melissa, hogy borostyán bányáknál voltál felügyelő? - érdeklődött Jacob.

- Igen, az volt a feladatom, de nem értem miért fontos ez.

- Hát már világos, a borostyán képes megőrizni apró vérszívó élősködőket is. Teljesen oxigénmentes környezetben tartja el őket vérrel, azaz DNS-el együtt, akár évmilliókig - egyszerűen brilliáns megoldás.

- Igazad lehet, de ha itt van ez a néhány dinoszaurusz, biztosan van több is.

- Evan, miért nem szo...

Evan ott állt egy Shunosaurus oldalánál, a hatalmas ember eltörpült a még nagyobb állat mellett, kezében egy apró késsel, amely fémesen csillogott a távolból. Mély dörgésre emlékeztető hang kíséretében, a csorda lassan körülzárta. Formája lassan kirajzolódott a lények közül, feléjük rohant.

- Ordítása visszhangzott - Futás!

Hat ember szaladt a fák között a végeláthatatlan bozóton keresztül. Leghátul Evan nyomában egy felbőszült Shunosaurus csordával. Az avar zöreje halkult a vadállatok lemaradtak. Mark, Melissa és Jacob felmászott egy fára, de a többieket nem látták.

- Zoe, Evan, Cortez!! - visít könnyes szemmel Melissa, de nem érkezett válasz.

- Maradj kérlek csendben, bármilyen szörnyeteg ránk találhat. Biztos vagyok benne, hogy semmi bajuk, de jobb ha holnapig itt várunk, a Nap már majdnem lebukott. - Csitította le Mark.

Melissa halálfélelmében hüppögött...

- Nem lesz semmi bajunk, végtére is csak Shunosaurusokat láttunk, amik békés növényevők, már ameddig nem bántják őket.

- Jacob zavarta meg a nyugtató beszédet. - Kérlek Mark mindent, amit tudsz mondj el az InGen listájáról.

- Mindent én sem tudok, állítólag Dr. Henry Wu a dinoszauruszok megteremtője, a háttérből irányít mindent. Hammond támogatásai nélkül az egyetemet sem végezhette volna el hamarabb, de amióta Masrani kezébe került a cég túl sok hatalmat kapott. Az InGen listáján csak olyan fajok szerepeltek, amiket az eredeti park és az új park részére klónoztak.

- Milyen új park?

- Masrani új terve, lassan teljesen felépül a Nublar szigeten, az eredeti az 1993-as park helyén. Fél év múlva a nagyközönség számára is megnyitják.

- Ez őrültség, nem lenne biztonságos.

- Sosem jártam a Nublar szigeten, de indulás előtt személyesen találkoztam Masranival, ő kérte ennek a földi pokolnak a feltérképezését. Most már tudom, hogy neki fogalma sincs arról, mi zajlik vagy zajlott itt és ha engem kérdeztek az egyetlen ember aki pontosan tudja az Henry Wu.

- Neked van sejtésed?

- Gőzöm sincs, de rossz előérzetem van, minél hamarabb teljesítsük a feladatunkat és menjünk haza.

- Nem vagyok hajlandó kockáztatni az életem, még ennyi pénzért sem. - Vágott közbe Melissa.

- Muszáj megtennünk, mert valami azt súgja, hogy Wu - Evant küldte a zavartalan munka felügyeletéért.

- Gondolom, innentől nem a terület megfigyelése lesz a feladat...

Jurassic Park: Menekülés Isla MuertárólWhere stories live. Discover now