Negyedik epizód - Wu vadászterülete

18 1 0
                                    

(okt. 19. 2011)

- Figyelj Masrani, tudom, hogy rossz ötlet volt titokban tartani a laboratóriumot, amit Muertára építettem, de minden Hammond miatt történt. Képtelen volt beletörődni a ténybe, hogy a dinoszauruszok, amelyeket megteremtettem nem tökéletesek. A saját kezembe kellett vennem az irányítást, különben John és az InGen soha nem ért volna el ekkora sikereket.

- Wu, kár a mentegetőzés, nagy bajban vagy és ezt te is tudod. Itt az alkalom, mesélj el mindent, amiről nem tudok.

- A spinosaurus, ami azóta is Sorna szigetén ólálkodik. A carnotaurusok, amelyek most a csapatod életét veszélyeztetik, kiszabadultak akkor, amikor a ,,B'' telepen járvány tört ki. Az Isla Muerta komplexum, amely tökéletes menedéknek bizonyult mindaddig, ameddig a generátor, ki nem sütötte a közeli biztosítékokat.

- Akkor szabadult el a pokol?

- Nem, dehogy. A probléma ott kezdődött, hogy legalább két napig nem vette észre a személyzet a karámok áramellátási problémáit. Az akkumulátor addig bírta. A Dsungaripterusoknak akkoriban kellett volna a jegyzőkönyvbe kerülnie. Lemaradtak a listámról, akárcsak a Carnotaurusok.

- Azok is akkor kerültek oda, amikor a madárház megépült?

- A madárház előtt már hetekkel elfoglalták a kifutójukat a közeli fennsíkon. Sosem merészkedtek a nyílt területre. A Cryolophosaurusokhoz hasonlóan a sűrű növényzetben várták a zsákmányukat, jobbára kecskéket.

- Henry, mennyibe fog mindez kerülni nekem? A sziget, a vadállatok, a kutatás?

- Masrani, Hammond sosem játszott nyílt lapokkal, ahogy én sem. Az Indominus-rex kulcsa volt a Carnotaurus tökéletesítése. Ha sikerrel jár a kis csapata, akkor nem csak időt, hanem egy vagyont spórol. Gondoljon bele, számtalan új faj, amelyekről a korábban a közönségnek fogalma sem volt.

- Megfontolom az ajánlatot, egyenlőre jussanak ki élve.

- Holnap reggel itt fognak állni az irodájában, azt személyesen garantálom. - Dr. Wu felkapta a kabátját és egy hátizsákkal a kezében elindult az ajtó felé.

- Most meg hova megy? - Kiáltott utána Masrani.

- A helikopter engem is felvesz. Egyszer utoljára látni akarom a szigetet.


A hajnali napsütésben Zoe és Jacob feje csillant meg az erőmű ajtajában. A kellemetlen szagú levegő valósággal hányingerkeltő volt. A Carnotaurusoknak, sehol semmi nyoma. Az aljnövényzet rezzenéstelen maradt, az eső, amely éjjel esett feloszlatta a ködöt. Félelmetes csend honolt a környéken. Zoe el sem tudta hinni, már csak egy óra és megszabadul ettől a rettenetes helytől.

Melissa jobbára egy vaskos faágon szunyókált, méterekre Marktól, aki az elmúlt tizenkét órában nem hunyta le a szemét. Várakozás töltötte meg a szívét, a boldogság, amely körülövezte a fellegekbe repítette. Gondolatait azonban lekötötték az elmúlt időszak eseményei. Életben vannak egyáltalán a többiek?

Majd harminc perc telt el, a szakadt terepszínű ruhák alkalmasnak bizonyultak a szélsőséges környezetben is. Zoe térdig sáros volt, Jacob alkarja pedig szintén rongyos állapotban tengette a mindennapjait. Nesztelenül törtek utat maguk előtt az erdőben. Jacob az utat kereste, ami a fennsíkra vezet, Zoe pedig a lombkoronát kémlelte Melissáék után kutatva. Számos egzotikus állat tűnhetett volna elő az erdőből, de errefelé minderre csekély esély volt. A sűrű növényzetből a másodperc tört része alatt felbukkantak a váratlan látogatók.

Mark nehéz küzdelmek árán felkeltette utastársát, az erőműhöz való visszatérés érdekében. Ott volt az egyetlen esély rátalálni Jacobra és Zoera.

Minderre nem volt már szükség, hiszen egymással szemben álltak a legnagyobb káosz közepén, piszkosan, de boldogan és, ami a legfontosabb, életben. A legreményvesztettebb pillanatban a sors újra összesodorta őket.

- Fél óra múlva ideérnek értünk, addig el kell jutnunk a tisztásra. Láttam egy sík területet a közelben, az lesz az, amit keresünk. - Vette kezébe az irányítást Jacob.

- Egy tisztás? - Rikkantott lenézően Melissa. A legrosszabb hely, amit valaha találni lehetett. Az afrikai ragadozók csak a tisztásokon vadásznak. A dinoszauruszok miért fejlesztettek volna ki más taktikát.

- A helikopter csak oda tud leszállni, a hajó pedig nem lett volna jobb megoldás. Evan pedig a kapitány lelkére kötötte, hogy utazzon vissza, ha nem érünk a fedélzetre két napon belül.

- Hát küldjenek másik hajót - erősködött Melissa.

- Persze küldenek, csak előbb el kell szaladnod a madárházba, felhívni a főnököt, majd megtalálni a partra vezető utat. Onnan már csak órák kérdése, mire megtalálod a mentőcsapatot.

- Merre is van az a síkság?

Újabb negyedóra kullogás következett. A rekkenő hőséget egyensúlyozni igyekvő páratartalom se változtatott a megpróbáltatásokon. A sűrű erdő növényei egyre több fényt engedtek át a leveleik között, a lombkorona is megszűnni látszott. A szél lassan feltámadt, a mező aranysárga fűszálai táncra perdültek. A vészjósló események, minden kétséget igazoltak.

Jurassic Park: Menekülés Isla MuertárólDove le storie prendono vita. Scoprilo ora