(okt. 16. 2011)
- Gyertek már sosem találjuk meg a többieket, ha nem sietünk!
- Ti is érzitek ezt a bűzt? - Fintorgott Jacob.
- Igen, épp ezért akarok sietni.
- Olyan szaga van mint a rohadt növényeknek, éreztem már hasonlót, amikor a Namíbiai Etosha nemzeti park zebráit tanulmányoztam. - Jegyezte meg Melissa.
- Szabadúszó biológus voltál korábban?
- Úgy valahogy, de az InGen több pénzt ajánlott.
- Nézzétek erre van!
Az erdő mélyén kisebb, aljnövényzettől mentes rész terült el. Nagyjából hetven centis kupacokban, gőzölgő végtermék tornyosult.
- Gusztustalan...
- Nem tudom, mi hagyta itt - de nagy volt és növényeket fogyasztott.
- Induljunk, nem bírok egy perccel is tovább ácsorogni.
Az iránytű észak felé mutatott, a térkép alapján nagyjából három kilométerre folyt egy folyó. Tőle délebbre egy halvány, sárgásszürke folt volt kivehető.
- Mi ez itt? - Bökött a mintára Melissa.
- Nem tudom, olyan, mint egy épület.
- Épület? - Itt?
- Vegyük arra az irányt, biztosan találunk észszerű magyarázatot.
Az általában mozdulatlan környezet gyorsan megváltozott. Az egyik bozót rázkódni kezdett. A közelben egy kidőlt fa földön heverő ágai ropogtak. Két megtermett növényevő lépett elő a sűrűből. Olyan nagyok voltak, mint egy rinocérosz. Békésnek látszottak, a közeli páfrányokat legelték. Teljes passzivitást mutattak, ügyet sem vetettek a szigetre betolakodókra.
- Soha nem láttam ehhez hasonlót.
- Pachyrhinosaurus lakustai, kréta-kori ceratopsia a fán látott bajkeverők a nagyobb testű rokona.
- Bámulatos, meglepően békések - az eddigi állatokhoz képest...
- Tegyük a dolgunkat, az állati széklet levált bélhámot is tartalmaz. Viszünk Evannak egy zacskónyit. - Mondta kaján vigyorral Mark.
- Végre egy ötlet, aminek van értelme!
Bűzös, meleg nejlonzacskóval a kézben vágtat északnak három ember, abban reménykedve, hogy másnap a saját ágyában ébred fel. A hátralévő méterek száma csökken, a távolban egy üvegkupola csillan meg.
- Megérkeztünk, ezt láttuk a térképen.
- Mi ez a hely? - Tanakodott hangosan Melissa.
- Valami laboratórium, elhagyatottnak tűnik.
- Azon a táblán az áll, hogy Wu Biotech...
- Ez nagyon gyanús nekem.
- Balra ott egy átjáró - irányította Mark a többieket.
A folyosó végén lévő ajtón a 'laboratórium' felirat állt. A fehér terem gépekkel volt megtöltve. A márvány borítású bútorzatról lesöpört kémcsövek a padlón hevertek.
- Nézzétek mi van itt a földön - mutatott Melissa egy friss sárfoltra, amit egy bakancs hagyott.
- Itt jártak a többiek.
- Cortez! Zoe! Evan!
- Ne kiabálj, veszélyes lehet!
- Bocsánat, csak félek.
- Valaki kutakodott a szekrényekben - hívta fel Mark a figyelmet a rendetlenségre.
- Menjünk tovább, már nincsenek itt.
- Mi lehet arra?
Vastag ajtó védte a sarokból nyíló termet, vagyis csak addig ameddig valami le nem tépte onnan...
- Itt van a 'nevelde'! - Jegyezte meg Jacob.
- Te jó ég, mennyi ketrec. Abban ott még pici csontok is vannak.
- Kegyetlenség volt itt tartani őket. - Siránkozott Melissa.
- Ha nagyobbra nőttek hova kerültek át egyáltalán? - Sehol nem láttam kifutókat.
- Lehet, hogy még nem találtuk meg őket.
Váratlan látogató lépett be a laboratórium ajtaján, nem láttak előtte hozzá hasonlót. Legalább két méteres példány, fiatal ragadozó fején vörös színű csontos taraj ékeskedett, teste kékesszürke volt. Egyenesen a betolakodókat méregette. Lábfeje összezúzta a földön heverő kémcsöveket, amikor leugrott az asztalról. Szépen lassan, kimérten közeledett a fagyos rémület érezhető volt a levegőben. Melissa sikított volna, ha a lélekjelenléte juttatott volna hangot ki a száján.
- A folyosó végén ott egy másik ajtó! - Futás!
Pillanatok alatt egy lépcső tetején álltak, alattuk tátongó sötétség. Csupán egy tábla látszott a félhomályban, amin az állt 'geotermikus erőmű'.
- Nincs más lehetőség, menjünk!
- A túloldalon áll az a bestia és ki tudja meddig marad ott.
- Induljunk az erőmű felé, más esély nincs.
Hátulról fémes nyikorgás hangja törte meg a rohanó lábak bakancsainak kopogását. A vasajtó lecsúszott a lépcsőn, a keretét nem kímélve vetődött le. Egy légtérben voltak, méterekre egymástól. A sötétben fejvesztve szaladtak, hátha hátrahagyják. Még a karmai kopogtak egy ideig a betonon, de feladta.
- Leráztuk?
- Le...
- A vezetékek mind egy irányba futnak, kövessük őket a reaktorig.
Kétségkívül ez tűnt a legjobb ötletnek a vészhelyzetben...
ESTÁS LEYENDO
Jurassic Park: Menekülés Isla Muertáról
AventuraJohn Hammond nem tárt fel minden titkot a végrendeletében. Az InGen új tulajdonosa Simon Masrani kezébe került az összes külbirtok feletti irányítás, azonban ő sem sejti, hogy mit rejt a ködbe burkolózott terület. Egy csapat kutatót küld Isla Muertá...