(okt. 16. 2011)
A veszély a múltnak tekinthető, a sötét alagút a sziget alatt fut. Ki tudja hol járhatnak, a zseblámpák elemei merülnek és erőszak alkalmazása esetén is nehezen akarnak újra működésbe lépni. A térkép nem segíthet, de lelkük mélyén érzik, közel az út vége - élve vagy halva...
- Mennyi ideje megyünk már?
- Órák óta...
- Nincs itt semmi csak egy nyíl egyenes folyosó és vezetékek.
- Legalább az a szörny már nem követ minket. - Jelentette ki Melissa, megkönnyebbült sóhajtás kíséretében.
- Az egy Cryolophosaurus, elég fiatal példány - ha kifejlett lenne, legalább fél méterrel nagyobb lenne.
- Nem érdekel, hogy micsoda - ott volt kint és meg akart ölni minket.
- Jó csak mondtam...
- Csodás, legalább már tudni fogjuk a nevét, mielőtt meghalunk.
- Egy alagútban vagyunk a föld alatt, nemrég kis híján megmurdeltünk és
nem látom az út végét - ilyenkor nem vagyok vevő a szarkazmusra! - Visította nem kicsit meglepő módon Jacob.További idegtépő séta következett, legalább fél óra erejéig...
- Nézzétek! - Egy létra.
Valóban egy létra lógott le egy nyitható tetejű kürtőből, ami valószínűleg egy vészkijárat maradványa lehet...
Mark lassan elfordította a zárat, a csapóajtó pedig méltóságteljes szisszenéssel kinyílt a nyomáskülönbség miatt. Azonban körös-körül csak fák és dzsungel - remélhetőleg.
- Hol vagyunk?
- Sajnos térerő hiányában, ráadásul egy papír alapú térképpel, a semmi közepén elég nehéz ezt megmondani.
- Örülj, hogy a műholdaknak hála tudtam nyomtatni térképet egy helyről, amiről azt hittük mindenki számára feltérképezetlen.
- Úgy látom lassan sötétedik. - Induljunk minél hamarabb!
- Arra van észak az iránytű szerint, így pont a folyó irányába mehetünk.
- Ha minden a megbeszéltek szerint haladt volna most éppen hazafelé utaznék egy csomó pénzzel a zsebemben - panaszkodott Melissa.
- Én már boldog leszek ha nem halok meg - közölte egykedvűen Jacob.
Mark pedig, mint egy űzött nyúl törtetett elő az erdőben egyenesen északnak, hogy minél hamarabb találjon menedéket éjszakára. Nyomában a többiek caplattak.
De még mindig nem került elő Zoe, Cortez és Evan...
- Itt a folyó...
- Sokat haladtunk a föld alatt, így nyilván azért értünk ide gyorsabban.
- Jacob, Melissa, Mark! - Kiabált egy ismerős hang a közelből.
Hamar megpillantották Zoet egy fa tetején és felmásztak hozzá. Végre biztonságban érezték magukat, rejtett helyen voltak, a kilátás pedig nem elhanyagolható módon pazar volt.
- Örülök, hogy újra látlak benneteket.
- Mi történt a többiekkel? - Kérdezett Mark.
- Elmentek nélkülem megcsinálni a pitiáner dolgaikat. Szerencsére maradt bőven időm megfigyelni ezeket az egyébként békés, csodálatos lényeket.
- Valóban gyönyörűek, úgy mászkálnak a folyóban mint a gnúk Afrikában. - Jegyezte meg Melissa.
- Pontosan, ráadásul matriarchális közösséget alkotnak, akárcsak az elefántok.
- Brilliáns...
- Bár, találtam valamit útközben aminek nem fogtok szerintem örülni...
YOU ARE READING
Jurassic Park: Menekülés Isla Muertáról
AdventureJohn Hammond nem tárt fel minden titkot a végrendeletében. Az InGen új tulajdonosa Simon Masrani kezébe került az összes külbirtok feletti irányítás, azonban ő sem sejti, hogy mit rejt a ködbe burkolózott terület. Egy csapat kutatót küld Isla Muertá...